In toenemende mate hoor ik bepaalde vrijzinnige theologen bidden tot God, maar dan met de onzijdige of zelfs vrouwelijke aanspreektitel.
Waar komt deze dwaalleer vandaan?
God is in het Grieks toch: Theos, mannelijk dus?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
ben db bd schreef:Hopelijk zag de Heere ook daar in ontferming het hart aan, wetende wat een schade dat vrouwtje wellicht in haar leven opgelopen had, met misschien wel een mislukte vader; weten wij veel?
Laten wij de Heere God maar aanbidden in geest en waarheid, zoals de Christus het vrouwtje bij de Jacobsput al leerde en zoals meneer Piper in het filmpje van meneer vslooten ook aanvullend zei
schelpje3 schreef:In toenemende mate hoor ik bepaalde vrijzinnige theologen bidden tot God, maar dan met de onzijdige of zelfs vrouwelijke aanspreektitel.
Mortlach schreef:
"Kind" is een onzijdog woord. Die indeling zegt dus niet zo veel over het geslacht van het object.
schelpje3 schreef:In toenemende mate hoor ik bepaalde vrijzinnige theologen bidden tot God, maar dan met de onzijdige of zelfs vrouwelijke aanspreektitel.
Marnix schreef:Ik snap het niet. God is toch geen mens? Dus ook geen man of vrouw? Gaat het bij "Vader" om het man of vrouw zijn? Of om het beeld van Vader. En is het dan ook niet zo dat God zich aannons kenbaar maakt met menselijk beelden die wij begrijpen? God openbaart zich als Vader maar is daarom nog niet te classificieren als man of vrouw.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 368 gasten