Horen of lezen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

anabana
Verkenner
Verkenner

Horen of lezen

Berichtdoor anabana » 12 nov 2013 18:35

Wat is beter, de bijbel lezen of je voeden door het gehoor (Het geloof komt door het gehoor staat ergens)
Op school vertelde ze ook dat iedere vorm van leren een bepaalde rendement of efficiëntie heeft.
Wat ik merk is dat je heel veel rust en vertrouwen krijgt van luisteren naar audio bijbels.

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Horen of lezen

Berichtdoor Boerin » 12 nov 2013 18:38

Het maakt mij niet veel uit. Als ik een tekst lees, zeg ik 'm gelijk in m'n hoofd, dus dan hoor je 'm ook min of meer. Ik ga niet de hele dag hardop lezen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 12 nov 2013 18:45

Ik denk dat het allebei wel goed is.. zelf lees ik liever, bij luisteren heb ik vaak moeite om me te concentreren. Alhoewel er ook mensen zijn die heel mooi kunnen lezen, dan luister ik juist weer liever. Maar volgens mij is dat een beetje een uitstervend geslacht... zijn altijd ouderen namelijk. Of oudere mensen hebben gewoon een mooiere voorleesstem, dat kan natuurlijk ook :D

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 12 nov 2013 18:52

Ik woon vlak bij het bos en dan ga ik lekker een boswandeling maken met m'n mp3 en oordoppen in. Bevalt me prima, lezen trouwens ook. (dat lezen niet in het bos hé) Het is gewoon persoonlijk denk ik, ik zou niet weten waarom je daar een punt van zou moeten maken.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 12 nov 2013 18:54

Luisteren is wel makkelijker trouwens, deed dat vroeger vaak, dan zette ik zo'n cd op met teksten en een koptelefoon, maar viel op een gegeven moment in slaap en hoorde het dan toch de hele nacht. Ken die cd nu bijna uit m'n hoofd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 nov 2013 18:55

anabana schreef:Wat is beter, de bijbel lezen of je voeden door het gehoor (Het geloof komt door het gehoor staat ergens)
Op school vertelde ze ook dat iedere vorm van leren een bepaalde rendement of efficiëntie heeft.
Wat ik merk is dat je heel veel rust en vertrouwen krijgt van luisteren naar audio bijbels.

Je moet doen wat jij het fijnst vind. Maar didactisch gezien is een combinatie van verschillende vormen het beste.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 nov 2013 20:07

anabana schreef:Wat is beter, de bijbel lezen of je voeden door het gehoor (Het geloof komt door het gehoor staat ergens)

Ja, dat is niet heel vreemd als je je bedenkt dat 99% van de wereldbevolking in de geschiedenis analfabeet was...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “[Religie] - Open forum”