Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Yoshi

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Yoshi » 31 okt 2019 18:28

elbert schreef:Het schijnt dat ze in IS gebied de betere horror hebben. Beter dan die Amerikaanse nep tenminste.
(waarmee ik maar de waanzin van het hele Halloween "feest" wil duiden).

Je wil toch serieus niet de vergelijking maken tussen een enerzijds wat macaber feestje en anderzijds een door oorlog en terreur verscheurd gebied waar massamoord, genocide, slavernij, openbare executies, marteling, verkrachtingen en al wat nog meer hebben plaatsgevonden?

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor MoesTuin » 31 okt 2019 18:57

Chaya schreef:Bij Middelharnis ligt een halloweendeken over de polder
Afbeelding
Miljoenen spinnetjes hebben hier een soort deken van webben over het land gelegd.
Het zou kunnen gaan om de hangmatspin, die de spinsels maakt zodat ze als een soort parachute meegenomen worden door de wind. De kleine dikkaak wordt ook genoemd als veroorzaker van dit schouwspel. Die doet hetzelfde. Door de koude lucht zouden zij zich niet goed hebben kunnen verspreiden. Bij warmere lucht maken ze meer hoogte.
bron: Rijnmond.nl

Prachtig en normaal natuurlijk verschijnsel!
Zeker bij dit jaargetijde.
Waarom noem jij dit Halloween deken eigenlijk?
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Katlheen » 31 okt 2019 20:06

Ben niet zo opgegroeid met dat hele Halloween gebeuren. Zolang het voor de kinderen meer een verkleedpartijtje is met "matig" griezel gebeuren, kan ik er niet zo van wakker liggen. Ieder zijn ding. Volwassenen kunnen hun eigen keuzes maken. En ik vind asperges heerlijk, boerenkool is voor mij pure horror! :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8816
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor elbert » 01 nov 2019 11:34

Yoshi schreef:Je wil toch serieus niet de vergelijking maken tussen een enerzijds wat macaber feestje en anderzijds een door oorlog en terreur verscheurd gebied waar massamoord, genocide, slavernij, openbare executies, marteling, verkrachtingen en al wat nog meer hebben plaatsgevonden?
Jazeker. Het feestje zelf is de vergelijking.
Want je kunt voor Halloween tegenwoordig een IS kostuum dragen, of een oranje overall die de gevangenen droegen voordat ze werden onthoofd.
Dus ja, die vergelijking valt heel goed te maken, omdat een aantal mensen die aan Halloween doen, die vergelijking zelf ook maken.

Maar dat is niet het enige. Kijk eens naar dit filmpje (waarschuwing: het is walgelijk), waarin iemand op een Halloweenfeestje een (nep)zwangere buik opensnijdt en de baby en het bloed eruithaalt enz.. Afijn, wie een sterke maag heeft, moet er maar naar kijken.
Maar niemand maakt mij wijs dat hier niet iets demonisch in zit.
Het zijn zieke geesten die zoiets verzinnen.

Als mensen een feestje willen, stel ik voor dat men een vergelijking maakt met iets minder macabers. Maar dat is mijn mening.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Yoshi » 01 nov 2019 11:36

elbert schreef:Jazeker. Het feestje zelf is de vergelijking.
Want je kunt voor Halloween tegenwoordig een IS kostuum dragen, of een oranje overall die de gevangenen droegen voordat ze werden onthoofd.
Dus ja, die vergelijking valt heel goed te maken, omdat een aantal mensen die aan Halloween doen, die vergelijking zelf ook maken.

Maar dat is niet het enige. Kijk eens naar dit filmpje (waarschuwing: het is walgelijk), waarin iemand op een Halloweenfeestje een (nep)zwangere buik opensnijdt en de baby en het bloed eruithaalt enz.. Afijn, wie een sterke maag heeft, moet er maar naar kijken.
Maar niemand maakt mij wijs dat hier niet iets demonisch in zit.

Als mensen een feestje willen, stel ik voor dat men een vergelijking maakt met iets minder macabers. Maar dat is mijn mening.

Prima, bij deze heb je jezelf volledig gediskwalificeerd in dit gesprek.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8816
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor elbert » 01 nov 2019 11:40

Yoshi schreef:Prima, bij deze heb je jezelf volledig gediskwalificeerd in dit gesprek.
Nee, ik kom met feiten plus mijn mening daarover.
Je bent bovendien geen scheidsrechter hier, dus valt er voor jou niets te diskwalificeren.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Yoshi » 01 nov 2019 11:49

elbert schreef:Nee, ik kom met feiten plus mijn mening daarover.
Je bent bovendien geen scheidsrechter hier, dus valt er voor jou niets te diskwalificeren.

Voor mij ben je gediskwalificeerd in dit gesprek. Dat had ik duidelijker moeten zeggen.
Je komt met enkele feiten en plakt daar vervolgens een ronduit belachelijke mening aan die te schofterig voor woorden is.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8816
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor elbert » 01 nov 2019 11:52

Yoshi schreef:Voor mij ben je gediskwalificeerd in dit gesprek. Dat had ik duidelijker moeten zeggen.
Je komt met enkele feiten en plakt daar vervolgens een ronduit belachelijke mening aan die te schofterig voor woorden is.
De mening die ik schofterig en belachelijk vind, is de mening die deze feiten als normaal ziet.
Dus nee, ik neem geen letter terug van wat ik geschreven heb en vind dat degenen, die de beelden waarnaar ik een link heb geplaatst, normaal vinden, zich moeten schamen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Yoshi » 01 nov 2019 11:56

Je gaat over lijken, verkrachtingen, massamoord, martelingen enzovoort om je puntje te scoren. Misselijkmakend gewoon. Nog meer wanstaltelijk dan de feiten die je genoemd hebt. En je volhard erin. Ga je diep schamen. Voor mij is dit gesprek klaar.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8816
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor elbert » 01 nov 2019 12:00

Yoshi schreef:Je gaat over lijken, verkrachtingen, massamoord, martelingen enzovoort om je puntje te scoren. Misselijkmakend gewoon. Nog meer wanstaltelijk dan de feiten die je genoemd hebt. En je volhard erin. Ga je diep schamen. Voor mij is dit gesprek klaar.
Voor mij niet.
Kom op zeg, dit zijn walgelijke beelden en wie daar wat van zegt, moet zich volgens jou schamen? Dat is de wereld op zijn kop.
Degenen die in IS kostuum paraderen en dat een feestje vinden, moeten zich schamen. Zij gaan over lijken om hun feestje te houden, niet ik.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Chaya » 01 nov 2019 13:37

Yoshi schreef:Je gaat over lijken, verkrachtingen, massamoord, martelingen enzovoort om je puntje te scoren. Misselijkmakend gewoon. Nog meer wanstaltelijk dan de feiten die je genoemd hebt. En je volhard erin. Ga je diep schamen. Voor mij is dit gesprek klaar.

Doe eens even rustig joh!
Is het te confronterend voor je soms?
Halloween heeft met de dood te maken, eng, gruwelijk en het komt van satan.
De vergelijking met IS is dan snel gemaakt. Ook werken van de duivel!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor irmo » 01 nov 2019 14:31

Yoshi, waar is deze lelijke reactie nou voor nodig? Zelfs ik vind dat Chaya en Elburger flink gelijk hebben, dus iets minder mag ook wel.

Ontopic: wij gaan vanavond uit eten, mag dat wel?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Chaya » 01 nov 2019 15:33

irmo schreef:Yoshi, waar is deze lelijke reactie nou voor nodig? Zelfs ik vind dat Chaya en Elburger flink gelijk hebben, dus iets minder mag ook wel.

Het was meer gericht aan Elbert, irmo :wink:
irmo schreef:Ontopic: wij gaan vanavond uit eten, mag dat wel?

Waarom zou dat niet mogen? Halloween is voorbij, de pompoenen lagen nu voor een habbekrats te koop.

Gisteravond werd om kwart over 6 aan de deur gebeld, ik deed open in de veronderstelling dat het mijn buurman was die het pakje kwam halen dat ik voor hem aangepakt had.
Stond er een jongetje met een eng masker op, voor de deur. Ik schatte hem op een jaar of 7. Hij zei niets, hij vroeg niets en ik was zo verbouwereerd, dat ik ook niets zei.
De buurman kwam net aan en hij zei ook niets tegen het jongetje.
Het jongetje liep door en belde aan bij een huis verderop, waar niet open werd gedaan.

Buurman en ik waren in verwarring, klopte dit wel helemaal, want waarom liep dit kind alleen? Hij had geen mandje of zakje met snoepjes.
Omdat hij een masker op had en niets zei, herkende ik hem ook niet.
Ik ben hem even gevolgd en hij bleek om de hoek te wonen, zijn moeder haalde hem naar binnen.

Waarom laat je zo'n jong jochie alleen in het donker over straat gaan, zeker in deze tijd van gegriezel?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor irmo » 01 nov 2019 21:30

Excuseer. Ik moet mijn bril eens gaan poetsen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor DeLange » 01 nov 2019 21:42

Vandaag was alle heiligen en alle zielen dat in de RKK gevierd wordt in het nieuws. De pastoor van Volendam was in het nieuws en zei ook moeite te hebben met Halloween, vanwege de gemakkelijke omgang met geesten van overledenen. Het vieren van de kerkelijke feesten prees hij aan.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten