Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor irmo » 02 nov 2019 18:54

Dan heeft mijnheer pastoor duidelijk totaal niet begrepen wat hij aan het doen is. Wat de katholieken doen lijkt nog het meeste op wat wij doen, alleen zij hebben het wat liever gemaakt. Misschien moet ie nog ff doorleren ofzo.

Trouwens, Halloween is weer geweest. Gaat er nog wat gebeuren verder of was dit alle ophef weer voor dit jaar?

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Prisma23 » 02 nov 2019 23:09

Bij ons in de straat was het weer heel gezellig en de kinderen hadden het prima naar hun zin.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Marnix » 03 nov 2019 18:15

Chaya schreef:Het was meer gericht aan Elbert, irmo :wink:

Waarom zou dat niet mogen? Halloween is voorbij, de pompoenen lagen nu voor een habbekrats te koop.

Gisteravond werd om kwart over 6 aan de deur gebeld, ik deed open in de veronderstelling dat het mijn buurman was die het pakje kwam halen dat ik voor hem aangepakt had.
Stond er een jongetje met een eng masker op, voor de deur. Ik schatte hem op een jaar of 7. Hij zei niets, hij vroeg niets en ik was zo verbouwereerd, dat ik ook niets zei.
De buurman kwam net aan en hij zei ook niets tegen het jongetje.
Het jongetje liep door en belde aan bij een huis verderop, waar niet open werd gedaan.

Buurman en ik waren in verwarring, klopte dit wel helemaal, want waarom liep dit kind alleen? Hij had geen mandje of zakje met snoepjes.
Omdat hij een masker op had en niets zei, herkende ik hem ook niet.
Ik ben hem even gevolgd en hij bleek om de hoek te wonen, zijn moeder haalde hem naar binnen.

Waarom laat je zo'n jong jochie alleen in het donker over straat gaan, zeker in deze tijd van gegriezel?


Nou ja misschien omdat het totaal niet onveilig en zelfs kinderen van 7 snappen dat er niets is om bang voor te zijn? Misschien een stuk beter dan sommige volwassenen? Sorry hoor maar ik heb ook niets engs op straat waargenomen, zelfs niet voor een kind van 7. Een paar capes, maskers, dracula-tanden enz. Geen mensen die met kettingzagen achter elkaar renden, geen IS-overalls, geen bloederige taferelen.

Wat wel stom is is dat sommigen dit overgewaaide fenomeen omarmen en anderen dan niet doen wat tot vreemde situaties kan leiden. Ik hier met Sint Maarten ook altijd het geval en dan zet iedereen die meedoet een brandende kaars in de vensterbank zodat de kids die aanbellen weten dat ze niet tegen een paar gefronste wenkbrauwen aankijken :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor MoesTuin » 03 nov 2019 18:19

:^o

Ik heb in mijn omgeving alleen via refoweb (web spinnen :cry: ) en in het RD uitgebreid iets van Halloween vernomen, verder niets....dat geeft te denken :-k :-k
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor elbert » 04 nov 2019 08:54

MoesTuin schreef:Ik heb in mijn omgeving alleen via refoweb (web spinnen :cry: ) en in het RD uitgebreid iets van Halloween vernomen, verder niets....dat geeft te denken :-k :-k
Je zit in een goede bubbel. =D> :wink:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Chaya » 04 nov 2019 12:27

Marnix schreef:Nou ja misschien omdat het totaal niet onveilig en zelfs kinderen van 7 snappen dat er niets is om bang voor te zijn? Misschien een stuk beter dan sommige volwassenen? Sorry hoor maar ik heb ook niets engs op straat waargenomen, zelfs niet voor een kind van 7. Een paar capes, maskers, dracula-tanden enz. Geen mensen die met kettingzagen achter elkaar renden, geen IS-overalls, geen bloederige taferelen.

Laat jij je kind van 7 in het donker alleen op straat bij mensen aanbellen? Halloween of niet, levensgevaarlijk!
Het bleef hier dit jaar redelijke rustig gelukkig. Ik heb weinig gegriezel gezien. Er bleven opvallend veel uitgesneden pompoenen over bij AH.
Ik hoop dat mensen er genoeg van gaan krijgen.
Fijn dat er hier en daar alternatieven werden aangeboden voor de kindjes, in de vorm van lichtjesfeesten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor MoesTuin » 04 nov 2019 13:11

elbert schreef:Je zit in een goede bubbel. =D> :wink:
:mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Marnix » 04 nov 2019 15:06

Chaya schreef:Laat jij je kind van 7 in het donker alleen op straat bij mensen aanbellen? Halloween of niet, levensgevaarlijk!
Het bleef hier dit jaar redelijke rustig gelukkig. Ik heb weinig gegriezel gezien. Er bleven opvallend veel uitgesneden pompoenen over bij AH.
Ik hoop dat mensen er genoeg van gaan krijgen.
Fijn dat er hier en daar alternatieven werden aangeboden voor de kindjes, in de vorm van lichtjesfeesten.


Klopt. En tja, met Sint Maarten heb ik best wel eens jonge kinderen aan de deur, meestal met ouders maar soms ook wel eens zonder. (Wel met z’n tweeen of meer trouwens) Ik vind dat niet zo raar hoor. Als onze kids een jaar of 7 zijn zou ik daar geen moeite mee hebben.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Chaya » 04 nov 2019 15:11

Marnix schreef:Klopt. En tja, met Sint Maarten heb ik best wel eens jonge kinderen aan de deur, meestal met ouders maar soms ook wel eens zonder. (Wel met z’n tweeen of meer trouwens) Ik vind dat niet zo raar hoor. Als onze kids een jaar of 7 zijn zou ik daar geen moeite mee hebben.

Het kind was alleen!
Pikkedonker. Een deur gaat open, het kind wordt naar binnengetrokken en niemand die dat opmerkt.
Heb je e.e.a. aan nieuws gemist w.b. kindermisbruik en - ontvoeringen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Marnix » 04 nov 2019 20:41

Chaya schreef:Het kind was alleen!
Pikkedonker. Een deur gaat open, het kind wordt naar binnengetrokken en niemand die dat opmerkt.
Heb je e.e.a. aan nieuws gemist w.b. kindermisbruik en - ontvoeringen?


Nee. Maar misschien was het kind wel wat ouder dan jij hem schatte, was hij alleen even in zijn straat langs de deuren. Nogmaals, dat kom ik met Sint Maarten ook wel eens tegen, kinderen van een jaar of 7 spelen hier ook wel eens in de straat, in het speeltuintje etc zonder begeleiding. Je kan moeilijk op basis van die paar gevallen je kind constant binnen houden of alleen onder begeleiding naar buiten laten gaan. Deed ik ook wel op die leeftijd.

Niet zo heel schokkend, maar omdat het Halloween was vind je het misschien wat erger?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Chaya » 04 nov 2019 20:50

Marnix schreef:Nee. Maar misschien was het kind wel wat ouder dan jij hem schatte, was hij alleen even in zijn straat langs de deuren. Nogmaals, dat kom ik met Sint Maarten ook wel eens tegen, kinderen van een jaar of 7 spelen hier ook wel eens in de straat, in het speeltuintje etc zonder begeleiding.

Hij bleek zelfs pas 6 te zijn, weet ik inmiddels. Een kind van 7 speelt toch niet in zijn eentje in een speeltuintje in het donker?
Marnix schreef:Niet zo heel schokkend, maar omdat het Halloween was vind je het misschien wat erger?

Ja joh, blijf het vooral goedpraten en nuanceren.
Als ik hier had gezegd dat ik het zo had gelaten, had ik het halve forum over me heen gehad, omdat ik onverantwoordelijk had gehandeld.
En terecht dan.
Je wordt steeds zwakker in je argumentatie.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor benefietdiner » 04 nov 2019 21:15

Chaya schreef:Je wordt steeds zwakker in je argumentatie.

Marnix denk: ‘Christen zijn = pacifist zijn’ hij is het er zelf nog niet mee eens of heeft het zelf nog niet door. :D

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor DeLange » 04 nov 2019 22:58

Nou, mijn zusje mocht niet eens alleen als 16 jarige in het donker naar de disco, zo van Nijverdal op de fiets, naar Rijssen. Er moesten dan altijd anderen mee.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Marnix » 04 nov 2019 23:06

benefietdiner schreef:Marnix denk: ‘Christen zijn = pacifist zijn’ hij is het er zelf nog niet mee eens of heeft het zelf nog niet door. :D



:cry: Die volg ik niet helemaal hoewel ik wel een beetje een pacifist ben. Het is alleen niet altijd mogelijk om pacifistisch te zijn in deze wereld...

Chaya schreef:Hij bleek zelfs pas 6 te zijn, weet ik inmiddels.
Een kind van 7 speelt toch niet in zijn eentje in een speeltuintje in het donker?

Ja joh, blijf het vooral goedpraten en nuanceren.
Als ik hier had gezegd dat ik het zo had gelaten, had ik het halve forum over me heen gehad, omdat ik onverantwoordelijk had gehandeld.
En terecht dan.
Je wordt steeds zwakker in je argumentatie.


Gelijk met kinderverkrachtingen en ontvoeringen komen is ook niet zo heel sterk, alsof get kind aan enorme gevaren is blootgesteld.... Ik ken verder de situatie niet, natuurlijk laat je je kind niet ‘s avonds laat tijden alleen over straat zwerven. Maar ik kan me situaties voorstellen waarbij ik je verhaal niet zo vreemd zou vinden. Ligt een beetje aan de buurt, het tijdstip (het wordt al wel snel weer donker he) en de rest er omheen. Als het kind verderop in de straat woont en nog even een paar rijtjeshuizen langs mocht gaan in een straat waar de men de bewoners wel kent, met straatverlichting enz vind ik dat niet zo raar hoor. Wat ik vooral raar vind is dat je een kind bij mensen laat aanbellen terwijl je geen idee hebt of die mensen iets aan halloween doen, sterker nog, waarbij de kans groot is dat veel mensen er niet aan meedoen. Je lat toch ook niet kinderen met Sint Maarten langs de huizen gaan als er totaal niet aan Sint Maarten wordt gedaan?
Laatst gewijzigd door Marnix op 04 nov 2019 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Marnix » 04 nov 2019 23:08

DeLange schreef:Nou, mijn zusje mocht niet eens alleen als 16 jarige in het donker naar de disco, zo van Nijverdal op de fiets, naar Rijssen. Er moesten dan altijd anderen mee.


Dat je, als je midden in de nacht van de ene plaats naar de andere gaat fietsen als meisje van 16, is volstrekt logisch ja.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten