Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor MoesTuin » 05 nov 2019 12:55

:cry: Halloween lijkt me nu toch wel levensgevaarlijk.
Sluit jezelf volgend jaar rond Halloween inclusief je geliefden op.... :cry:

:-k


Een mens lijdt het meest door het lijden dat zij vreest…

Men maakt zich over het algemeen zorgen om iets waarvan je denkt dat het zo zou kunnen gaan gebeuren, ook al is het nog niet zo ver.

Een gedachte is ongevaarlijk totdat we er geloof aan hechten.
Het zijn niet onze gedachtes maar het geloof wat we aan ze hechten, wat lijden veroorzaakt.
Geloof niet alles wat je denkt!

Angst komt voort uit een gedachte die je gelooft

Dus relaxed |:)|
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor DeLange » 05 nov 2019 13:40

Marnix schreef:Dat je, als je midden in de nacht van de ene plaats naar de andere gaat fietsen als meisje van 16, is volstrekt logisch ja.

Ja, net als een kind van 6 in het donker ☺️
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Marnix » 05 nov 2019 14:20

DeLange schreef:Ja, net als een kind van 6 in het donker ☺️


Nou ja als die om 6 uur 's avonds nog even het laatste blokje huizen in zijn eigen straat ging doen, met straatverlichting in een burgerlijke wijk vind ik dat wel van een andere categorie.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Chaya » 05 nov 2019 15:45

Marnix schreef:Nou ja als die om 6 uur 's avonds nog even het laatste blokje huizen in zijn eigen straat ging doen, met straatverlichting in een burgerlijke wijk vind ik dat wel van een andere categorie.

Als ik die mensen commentaar hoor geven als er iets in een durpje van 500 zielen is gebeurd: tjoh, het komt wel dichtbij he. Je verwacht het niet hier.
Dan denk ik ook: kom eens onder je steen vandaan gekropen.
Die aardige buurman op nr 12 kan wel eens een gezochte pedofiel zijn!
Nee het is geen andere categorie!! Doe niet zo onnozel en naief.
DeLange schreef:ou, mijn zusje mocht niet eens alleen als 16 jarige in het donker naar de disco, zo van Nijverdal op de fiets, naar Rijssen. Er moesten dan altijd anderen mee.

Mijn volwassen dochter zou dat nog steeds niet mogen!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Marnix » 05 nov 2019 16:05

Chaya schreef:Als ik die mensen commentaar hoor geven als er iets in een durpje van 500 zielen is gebeurd: tjoh, het komt wel dichtbij he. Je verwacht het niet hier.
Dan denk ik ook: kom eens onder je steen vandaan gekropen.
Die aardige buurman op nr 12 kan wel eens een gezochte pedofiel zijn!
Nee het is geen andere categorie!! Doe niet zo onnozel en naief.

Mijn volwassen dochter zou dat nog steeds niet mogen!


Mijn vrouw fietst wel gewoon in het donker van haar werk 20 km naar huis, of door het dorp ‘s avonds laat.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor DeLange » 05 nov 2019 16:55

Marnix schreef:Nou ja als die om 6 uur 's avonds nog even het laatste blokje huizen in zijn eigen straat ging doen, met straatverlichting in een burgerlijke wijk vind ik dat wel van een andere categorie.

Oké, ik ben ook nog maar net vader. Eerste dochter, je weet hoe dat gaat :wink:
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor DeLange » 05 nov 2019 16:56

Chaya schreef:Als ik die mensen commentaar hoor geven als er iets in een durpje van 500 zielen is gebeurd: tjoh, het komt wel dichtbij he. Je verwacht het niet hier.
Dan denk ik ook: kom eens onder je steen vandaan gekropen.
Die aardige buurman op nr 12 kan wel eens een gezochte pedofiel zijn!
Nee het is geen andere categorie!! Doe niet zo onnozel en naief.

Mijn volwassen dochter zou dat nog steeds niet mogen!

Op een dag, zal ze wel uitvliegen ☺️
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Marnix » 05 nov 2019 20:37

DeLange schreef:Oké, ik ben ook nog maar net vader. Eerste dochter, je weet hoe dat gaat :wink:


Ik heb een zoontje van bijna 4 (roept hij zelf regelmatig heel triomfantelijk) en een dochtertje van net 1.

Hoe je er als ouders mee omgaat verschilt ook wel per ouder (wel vaker discussies gehad over de babyfoon aanzetten en twee straten verderop bij vrienden gaan zitten, even naar de winkel om iets te halen enz). Het verschilt ook wel weer per kind denk ik, de een is meer zelfredzaam dan de ander. Als ze wat ouder zijn is het met meisjes ook weer anders dan met jongens denk ik.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor DeLange » 05 nov 2019 22:49

Marnix schreef:Ik heb een zoontje van bijna 4 (roept hij zelf regelmatig heel triomfantelijk) en een dochtertje van net 1.

Hoe je er als ouders mee omgaat verschilt ook wel per ouder (wel vaker discussies gehad over de babyfoon aanzetten en twee straten verderop bij vrienden gaan zitten, even naar de winkel om iets te halen enz). Het verschilt ook wel weer per kind denk ik, de een is meer zelfredzaam dan de ander. Als ze wat ouder zijn is het met meisjes ook weer anders dan met jongens denk ik.

Dat denk ik. We zaten eens een nachtje in een Hotel. Lieten daar onze dochter slapen en gingen zelf vervolgens in het restaurant wat drinken. Kregen we bijna gedoe van, omdat buren zich ongerust maakten om haar gehuil, terwijl er verder niemand was.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Marnix » 05 nov 2019 22:58

DeLange schreef:Dat denk ik. We zaten eens een nachtje in een Hotel. Lieten daar onze dochter slapen en gingen zelf vervolgens in het restaurant wat drinken. Kregen we bijna gedoe van, omdat buren zich ongerust maakten om haar gehuil, terwijl er verder niemand was.


Oh nou als een kind huilt zou ik ook wel teruggegaan zijn denk ik, als ik niet thuis was... of in een hotel ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor DeLange » 05 nov 2019 23:12

Marnix schreef:Oh nou als een kind huilt zou ik ook wel teruggegaan zijn denk ik, als ik niet thuis was... of in een hotel ;-)

Ja, alleen in ons geval konden we haar gehuil niet horen :shock:
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Marnix » 06 nov 2019 00:06

DeLange schreef:Ja, alleen in ons geval konden we haar gehuil niet horen :shock:


Tja maar dat is niet zo handig. Want als je kind hard huilend wakker wordt is het wel goed om er naartoe te kunnen. Daar heb je een babyfoon voor. Je hebt trouwens tegenwoordig babyfoon-apps waarbij je twee smartphones koppelt. 1 is de babyunit en de ander de ouderunit en dan kan je prima even naar het restaurant of zo en als er iets is kan iemand even terug.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor DeLange » 06 nov 2019 05:59

Marnix schreef:Tja maar dat is niet zo handig. Want als je kind hard huilend wakker wordt is het wel goed om er naartoe te kunnen. Daar heb je een babyfoon voor. Je hebt trouwens tegenwoordig babyfoon-apps waarbij je twee smartphones koppelt. 1 is de babyunit en de ander de ouderunit en dan kan je prima even naar het restaurant of zo en als er iets is kan iemand even terug.

Oké :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Chaya » 30 okt 2021 13:03

Goede aktie!
Afbeelding

Geen enge maskers, kaarsen of mensen die je laten schrikken, maar vrolijkheid en lampionnen. Corma Bezemer organiseert met verschillende kerken in Barendrecht het alternatieve feest 'Happyween'.

bron; Rijnmond.nl

Hier is inmiddels twee keer aangebeld. Een keer zonder en een keer met enge schmink.
Je weet dat het kan gebeuren, toch schrik ik telkens als ik dan de deur open doe. :?
Die arme kindertjes, met hun gezichten alsof de dood ermee gemoeid is.
Ik snap die ouders echt niet.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Halloween - onschuldig of levensgevaarlijk?

Berichtdoor Marnix » 30 okt 2021 22:58

Chaya schreef:Goede aktie!
Afbeelding

Geen enge maskers, kaarsen of mensen die je laten schrikken, maar vrolijkheid en lampionnen. Corma Bezemer organiseert met verschillende kerken in Barendrecht het alternatieve feest 'Happyween'.

bron; Rijnmond.nl

Hier is inmiddels twee keer aangebeld. Een keer zonder en een keer met enge schmink.
Je weet dat het kan gebeuren, toch schrik ik telkens als ik dan de deur open doe. :?
Die arme kindertjes, met hun gezichten alsof de dood ermee gemoeid is.
Ik snap die ouders echt niet.


Mee eens. Stomme Amerikaanse traditie. De dood is niet om lollig over te doen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten