Evangelische alverzoening

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Happy One
Sergeant
Sergeant
Berichten: 347
Lid geworden op: 02 aug 2004 18:22
Locatie: Midden Nederland

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor Happy One » 17 okt 2013 20:32

Wilsophie schreef:Ik stel wat vragen over de alverzoening en weet heel goed wat de leer inhoudt dus wat jij gelooft Happy One. Ik ga er vanuit dat als ik het mis heb dat je dat kunt uitleggen, maar nu word je vaag om niet te hoeven antwoorden. Ik ken die tactiek. Mantra's afdraaien.
Dus nog een keer. Wie was satan voordat hij gevallen was. Een cherub?
Is God de Schepper van het kwaad?
Wordt satan uiteindelijk behouden inclusief zijn personeel?
Heeft de mens een eigen keuze?
Is geloof noodzakelijk?


Ik wil iedere vraag beantwoorden, maar wel met een open discussie partner. Ik ben je hondje niet :? . Gegroet Wilsophie :)
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor Wilsophie » 17 okt 2013 20:40

Dan niet.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor ineke-kitty » 17 okt 2013 20:40

" .... al die Oudtestamentische gelovigen waren inderdaad ook niet wedergeboren.

en toen schreef ik: dat staat er niet, en daar blijf ik bij".

OK. dat was inderdaad mijn conclusie. echter, je wilt toch niet beweren dat de Oudtestamentische gelovigen WEL wedergeboren waren?
Dat KAN helemaal niet. zij waren gelovigen, maar beslist niet wedergeboren.
gelovigen uit die bedeling konden niet wedergeboren worden, vanwege het feit dat de Christus nog niet gekomen was, laat staan het feit dat zij Zijn dood en opstanding niet hebben meegemaakt.
Pas NA Zijn opstanding konden de gelovigen pas tot wedergeboorte komen, omdat HIJ Zelf de Eersteling is die UIT de doden is opgestaan.
en DAAR blijf IK bij.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor ineke-kitty » 17 okt 2013 20:46

" OK, dan zijn we het eens".

Pilatus vroeg namelijk ook aan de Here Jezus: "Zijt Gij de Koning der Joden" waarop de Heer antwoordde: " GIJ zegt het"..

volgens mij ontgaat jou iets, maar geeft niet hoor. je bevestigt hiermee alleen dat de aarde hol is.

Bambi

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor Bambi » 17 okt 2013 21:15

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor Wilsophie » 17 okt 2013 21:41

Zo zie je maar dat de Bijbel ook nog logisch is.
:-oo

Bambi

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor Bambi » 17 okt 2013 21:46

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor Wilsophie » 17 okt 2013 21:50

Ik wel.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor ineke-kitty » 17 okt 2013 21:59

Wilsophie ... =D>

Jvslooten

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor Jvslooten » 17 okt 2013 22:06

Wilsophie schreef:Zo zie je maar dat de Bijbel ook nog logisch is.
:-oo

De bijbel wel:)

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor ben db bd » 17 okt 2013 23:28

(sorry, maar ik weet nog geen quotes over te hevelen)

@ Hubert: vergun mij alsnog in te gaan op uw posting d.d. 15-10, 9.05

over uw afkatten van de kerkdiensten aldaar, verwonder ik mij zeer op een refosite!
Mijn levenslange ruime ervaring met kerkdiensten is zeer positief: daar ontmoet ik medegelovigen, daar zingen wij tot Gods eer, wij vieren avondmaal, daar worden wij onderwezen aangaande de voorzijden leer, onze predikant doet erg zijn best om een boeiende preek te houden, en de bijbel spoort ons ook daartoe aan met : ‘houdt de onderlinge bijeenkomsten aan!’ (of zo)

Ten aanzien van uw genoemde dresscode is het wellicht informatief als ik u vertel dat ik steeds naar de kerk ging in een blauwe broek en overhemd, beige jasje, idem suède schoenen en een knalrode stropdas met beige en blauwe balletjes, waarvan ik geen kritiek accepteer [-X , want gekregen van m’n kleinkinderen!
Waar ik ooit in mil. dienst een keer berispt ben door onze kapitein, zal ik u dus ook op deze site blijkbaar de bevoegdheid moeten erkennen hierover een waardeoordeel uit te spreken. (in afwachting…)

Mijn vrouw kan door ziekte niet meer deelnemen aan de kerkdiensten en moet thuis bij de computer meeleven, wat een grote beperking is hoor!

en uh, welke voetbalfan komt er nooit op een voetbalveld?

Ja, de blijdschap zou bij de andere kerken in ons dorp beduidend groter kunnen zijn, bij ons iets, op grond van Gods Woord (ik denk aan Gal.5:22)
Waar ik mijzelf onder de zeer evangelisch besmetten binnen de KPN reken, voorlopig verdraagt men mij ook nog prima, verblijd ik mij best redelijk ‘te allen tijde’, vind ik er zelf van.

Dan inzake het oordeel wat u aansnijdt: ik heb het steeds m.i. duidelijk over het grote eindoordeel gehad, voor Gods witte troon, zoals wij dat vinden in Openb.20:11ev.
Daar komen onze werken uiteraard niet meer zichtbaar, omdat wij (als de eerste 3 verzen van Openb.20 ook mee mogen doen, heb ik gezegd) dan reeds > 1000 jaar in heerlijkheid zijn opgenomen als gelovigen, toch?
Natuurlijk worden wij wel beoordeeld op grond van onze werken met loon of schade tot gevolg, doch dat is m.i. niet on topic op deze plaats.

Laat ik dan toch maar de goede werken van vele ongelovigen hier ter sprake brengen, om de mogelijkheid van niet naar het hellevuur te moeten van hen welke nooit van Christus hebben gehoord, nader te verdedigen. Dat opgeteld bij het erbarmelijk zielige leven dat veel ‘arme Lazarussen’ en andere ongelovigen op deze aarde lijden, geeft mij de mening dat de volken welke zalig worden op de nieuwe aarde, dus blijkbaar toch in het boek der levenden gestaan kunnen hebben bij het eindoordeel en dat boek dus niet leeg was!

Dat is geen alverzoening dus, maar wel een betoog dat waar wij een hemelse bestemming hebben, toch nog heel veel andere mensen welke nooit door ons beëvangeliseerd zijn, blijkbaar uit genade van de Rechter op de nieuwe aarde mogen leven.

Ja, dat is m.i. een Bijbels stapje richting ruimere verkiezing dan onze gereformeerde.

p.s.: Hiermee hoop ik ook op dezelfde lijn te zitten als als Wilsophie in haar reactie op uw bovenbedoelde posting. vr.gr., ben db bd

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor Wilsophie » 18 okt 2013 10:43

Ik wil je best uitleggen hoe je moet quoten, waar ik nu type staat het 4e hokje van links "Quote" daar klik je op en dan komt het er 2 keer te staan in je typevak. Eén keer zonder / en afsluitend met een /
en
Deze tekens kun je altijd gebruiken voor welk stuk kopie dan ook, maar dan type je hetzelf bij het begin en bij het eind.
Als je het via hier aanklikt dan is het de kunst om het gekopieerde wat je eerst moet doen door iets te arceren dus blauw te maken er precies tussen de zetten en dan komt er een vertikaal streepje tussen die quote's te staan en dan rechts klikken en voila. Er zijn nog uitgebreidere dingen die je kunt doen, maar ik zou eerst dit proberen.

Gelukkig komen er ook mensen tot geloof door het getuigenis van de 2 getuigen, dan de 144.000 en dan tijdens de GV en de 1000 jaar komen mensen ook tot geloof, zie ook in Mattheus 24, maar zij gaan rechtstreeks het aardse koninkrijk binnen. Eén zal gelaten worden in dat koninkrijk en de ander zal weggenomen worden van de aarde.
Vaak toegepast op de opname van de Gemeente maar dat is niet juist.
Deze gelovigen maken geen onderdeel uit van de Gemeente want die is allang in de hemel.

O nu zie je dat ik het voorbeeld van {quote]en [/quote] direct toepas, daarom zet ik nu een verkeerd haakje. Zo nauw luistert dat quoten.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor ben db bd » 18 okt 2013 15:32

Deze tekens kun je altijd gebruiken voor welk stuk kopie dan ook, maar dan type je hetzelf bij het begin en bij het eind.
Als je het via hier aanklikt dan is het de kunst om het gekopieerde wat je eerst moet doen door iets te arceren dus blauw te maken er precies tussen de zetten en dan komt er een vertikaal streepje tussen die quote's te staan en dan rechts klikken en voila. Er zijn nog uitgebreidere dingen die je kunt doen, maar ik zou eerst dit proberen.


dit is dus m'n eerste oefening

hééé Wilsophie, niet slecht gelukt voor een digibeet, al zeg ik het zelf.
Word ik nu geoefend soldaat?
niet doen hoor; wij accepteerden geen sterren en strepen bij de ouwematenclub, omdat we nooit wilden collaboreren.
desalniettemin niettegenstaande dat; hartelijk dank voor de les
vr. gr., vomo ben db bd

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor Wilsophie » 18 okt 2013 18:55

Toppie !! =D>


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten