Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor mohamed » 23 aug 2013 16:04

Dat de mens de heerschappij over de schepping heeft terwijl we volgens de wetenschap in geen enkel opzicht verschillen van dieren geeft te denken toch? Ook zijn we de enige soort die zich bedekt met kleding, ik ben benieuwd naar de wetenschappelijke verklaring daarvoor. :)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor schaapje » 23 aug 2013 16:12

mohamed schreef:Dat de mens de heerschappij over de schepping heeft terwijl we volgens de wetenschap in geen enkel opzicht verschillen van dieren geeft te denken toch? Ook zijn we de enige soort die zich bedekt met kleding, ik ben benieuwd naar de wetenschappelijke verklaring daarvoor. :)

Dat heeft natuurlijk te maken met dat het verstand zich verder ging evolutioneren (schrijf ik dat goed) en de hogere trede van beschaving, ....ging zomaar....vanzelf. :-
Plotseling waren de mensen geen apen meer.....oh nee dat duurde miljoenen jaren. ](*,)
:lol: :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor JeeWee » 23 aug 2013 16:15

Cees1977 schreef:Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die het geloof afwijzen.

Sterker nog: de overgrote meerderheid wijst het geloof af. En van degenen die zeggen te geloven is maar een piepklein deel dat gelooft op de manier zoals in onze reformatorische kring wordt gedacht.

Cees1977 schreef:Stralen wij geloof, liefde en hoop uit, integriteit, genade, kracht en vrede?
om heel eerlijk te zijn ken ik heel veel meer niet-christenen dan christenen, die dit uitstralen. Deze eigenschappen zijn bepaald niet exclusief christelijk.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor schaapje » 23 aug 2013 16:26

Mij is geleerd om die vraag eerst aan jezelf te stellen, en niet naar anderen te wijzen.
oeps...wacht op de sneerdan wordt het de 2e vandaag
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bambi

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor Bambi » 23 aug 2013 16:44

==
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:03, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor JHM » 23 aug 2013 18:51

Marnix schreef:Grappig, ik blijf me verbazen dat mensen de natuur kunnen zien, de schepping, hoe de mens in elkaar zit, de complexiteit van alles, hoe het allemaal samenwerkt enzovoorts. Het is zo geniaal, gedetailleerd, mooi en bijzonder. Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen serieus geloven dat er een heelal was (somehow) met niks en dat dat alles zich vanuit niets, zonder iemand met intelligentie erbij, heeft ontwikkeld tot wat het heelal, de aarde, de natuur enz nu is.

Dat kan je self-fulfilling prophecy noemen, dat kan.... maar dat kan natuurlijk ook gelden voor de evolutietheorie. Als mensen niet willen dat er een God is kan je prima een theorie bedenken waarin God geen plaats heeft en de mens het hoogste is, en als je dat maar genoeg volhoud en dat wil ga je dat ook vanzelf geloven ;)


Inderdaad Marnix. Ieder mens heeft een Godsbesef, de mens is immers naar Gods beeld geschapen. Maar daar laat God het niet bij, Hij spreekt:

- Via de schepping
- Via Zijn Woord
- Via Zijn profeten
- Via Zijn Zoon
- Via Zijn Geest
- Via de gemeente
- Via Israel
- Via ons

Dit is tevens een 8 delige Bijbelstudie van Willem Ouweneel, voor geïnteresseerde op de website van 'T Eykpunt Utrecht' terug te luisteren.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor Mortlach » 23 aug 2013 19:32

elbert schreef:Bij het lezen van dit topic moest ik aan de volgende bijbeltekst denken:

Luk. 10:21 Op dat moment verheugde Jezus Zich in de geest en zei: Ik dank U, Vader, Heere van de hemel en van de aarde, dat U deze dingen voor wijzen en verstandigen verborgen hebt, en ze aan jonge kinderen hebt geopenbaard. Ja, Vader, want zo was het Uw welbehagen.

Nee, wij zijn dus niet zo slim en zij zijn niet zo dom. We zijn misschien wel wijzer geworden omdat ons iets is geopenbaard.


als God zelf zaken voor mensen verborgen houdt, dan is het wel heel apart dat hen dat daarna door christenen kwalijk lijkt te worden genomen. Ik zie God niet (omdat hij zich voor mij verborgen houdt?), maar omdat ik God niet zie en dus geen reden heb Jezus aan te nemen, ga ik voor eeuwig verloren na de dood... ligt het aan mij dat dat wat onrechtvaardig op me overkomt?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor Marnix » 23 aug 2013 20:30

Ben je wel op zoek? Of heb je je keuze eigenlijk wel gemaakt? Zo moeilijk is God niet te vinden, historisch bewijs over Jezus is er genoeg en Jezus dat hij Gods Zoon is en dat je via Hem de Vader kan zien en vinden. Dat is de manier, niet zozeer via wetenschap. Probeer het eens.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor Mortlach » 23 aug 2013 20:33

Marnix schreef:Ben je wel op zoek? Of heb je je keuze eigenlijk wel gemaakt? Zo moeilijk is God niet te vinden, historisch bewijs over Jezus is er genoeg en Jezus dat hij Gods Zoon is en dat je via Hem de Vader kan zien en vinden. Dat is de manier, niet zozeer via wetenschap. Probeer het eens.


Kijk, het probleem voor mij is natuurlijk dat het christendom geen voorkeursbehandeling krijgt. Wat mij betreft kan het Hindoeisme het bij het rechte eind hebben, of het shintoisme. Wat Jezus zegt neem ik dus niet direct voor waar aan. Ik zie daar immers geen reden toe omdat God zichzelf voor mij verborgen houdt...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor coby » 23 aug 2013 21:02

Mortlach schreef: Ik zie God niet (omdat hij zich voor mij verborgen houdt?), maar omdat ik God niet zie en dus geen reden heb Jezus aan te nemen, ga ik voor eeuwig verloren na de dood... ligt het aan mij dat dat wat onrechtvaardig op me overkomt?

Verborgen houden? Hij wordt gekend uit Zijn werken.
http://abcnews.go.com/Health/ohio-man-d ... d=20027401
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor JHM » 23 aug 2013 22:42

Mortlach schreef:als God zelf zaken voor mensen verborgen houdt, dan is het wel heel apart dat hen dat daarna door christenen kwalijk lijkt te worden genomen. Ik zie God niet (omdat hij zich voor mij verborgen houdt?)


God heeft zich door de eeuwen heen op verschillende wijzen geopenbaard, Hij houdt zich in die zin dus niet verborgen. Maar als je God tot wilt naderen moet je geloven dat Hij bestaat (Hebr 11,6), en in deze reactie geef jij op voorhand aan dat je niet gelooft dat Hij bestaat.

Mortlach schreef:, maar omdat ik God niet zie en dus geen reden heb Jezus aan te nemen, ga ik voor eeuwig verloren na de dood... ligt het aan mij dat dat wat onrechtvaardig op me overkomt?


Jezus is de zichtbare uitdrukking van de onzichtbare God, je ziet God dus wel degelijk in de Heere Jezus wel te verstaan.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor schaapje » 23 aug 2013 23:27

Mortlach schreef:
Kijk, het probleem voor mij is natuurlijk dat het christendom geen voorkeursbehandeling krijgt. Wat mij betreft kan het Hindoeisme het bij het rechte eind hebben, of het shintoisme. Wat Jezus zegt neem ik dus niet direct voor waar aan. Ik zie daar immers geen reden toe omdat God zichzelf voor mij verborgen houdt...

Jezus is het die zegt dat jij een zondaar bent en redding nodig hebt, maar dat zal jij nooit en te nimmer toegeven....n.l. een zondaar te zijn.
Want ik heb zo het idee dat je wel heel erg tevreden bent met jezelf. :(
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mohamed

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor mohamed » 24 aug 2013 00:31

mohamed schreef:Ook zijn we de enige soort die zich bedekt met kleding. :)

Bambi schreef:Niet meer.

Afbeelding

:lol:

(Wat een schatje!)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor JeeWee » 24 aug 2013 06:21

Toen ik dit topic opende, had ik vooral de topicvraag voor ogen.
Proberen om een bewijs van Gods bestaan te vinden, is zinloos. Het is immers GELOOF.

Maar dan blijft de vraag bestaan: zien die miljarden mensen dan allemaal gek, dom en verkeerd op weg?

Of plat gezegd: wordt het dan echt dringen in de hel?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor mealybug » 24 aug 2013 08:27

JeeWee schreef:Toen ik dit topic opende, had ik vooral de topicvraag voor ogen.
Proberen om een bewijs van Gods bestaan te vinden, is zinloos. Het is immers GELOOF.

Maar dan blijft de vraag bestaan: zien die miljarden mensen dan allemaal gek, dom en verkeerd op weg?

Of plat gezegd: wordt het dan echt dringen in de hel?


Het bewijs van God's bestaan is overal, de jaartelling is er zelfs op gebaseerd, maar het is de onwil van de mens om zich er in te verdiepen.
De profetieen uit het OT , waarvan de meesten al uitgekomen zijn, zelfde verhaal.
Wij willen het niet zien.
Ook in Openbaringen staat dat , zelfs na de vele plagen die komen: ""En zij bekeerder zich NIET".
Het gebrek aan kennis is de ondergang van dit volk, zegt Christus over de joden..
De Bijbel leert heel duidelijk dat Gods bestaan bewezen is uit zijn feilloze scheppingswerk.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten