Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor Teus » 15 aug 2013 12:24

Beste mensen, wellicht vinden jullie dit een vreemde vraag, maar ik vis op dit forum al een tijdje naar hoe God bij andere mensen werkt, wat anderen beleven in relatie met God.
Hoe komt het toch dat als er bepaalde onderwerpen zijn waarin je zo mooi kunt vertellen wat en hoe God werkt en het gebeurt bijna niet?
Nagenoeg altijd komen er direct Bijbelteksten, is natuurlijk mooi ik leer er veel van echt waar maar God wil ook dat we Hem Groot maken en Hem de Eer geven. Zo kunnen we elkaar toch ook bemoedigen en onderwijzen? Hoe komt het toch dat het zo weinig gebeurd?
Het gaat natuurlijk niet om complete bekeringsgeschiedenissen maar er zijn veel onderwerpen waar je iets kan vertellen hoe God voor jou is of gedaan heeft in dat bepaalde onderwerp.

Is er vrees om erover te praten? Durf je niet of denk je dat God het niet goed vindt? Wellicht bang dat je met jezelf komt? Heel begrijpelijk, heb ik ook, maar probeer het in afhankelijkheid te doen en laat je leiden door de Heilige Geest.
Of…. dit hoop ik echt niet….. komt het bij jullie niet voor?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor Speedy » 15 aug 2013 12:36

Teus schreef:Beste mensen, wellicht vinden jullie dit een vreemde vraag, maar ik vis op dit forum al een tijdje naar hoe God bij andere mensen werkt, wat anderen beleven in relatie met God.
Hoe komt het toch dat als er bepaalde onderwerpen zijn waarin je zo mooi kunt vertellen wat en hoe God werkt en het gebeurt bijna niet?
Nagenoeg altijd komen er direct Bijbelteksten, is natuurlijk mooi ik leer er veel van echt waar maar God wil ook dat we Hem Groot maken en Hem de Eer geven. Zo kunnen we elkaar toch ook bemoedigen en onderwijzen? Hoe komt het toch dat het zo weinig gebeurd?
Het gaat natuurlijk niet om complete bekeringsgeschiedenissen maar er zijn veel onderwerpen waar je iets kan vertellen hoe God voor jou is of gedaan heeft in dat bepaalde onderwerp.

Is er vrees om erover te praten? Durf je niet of denk je dat God het niet goed vindt? Wellicht bang dat je met jezelf komt? Heel begrijpelijk, heb ik ook, maar probeer het in afhankelijkheid te doen en laat je leiden door de Heilige Geest.
Of…. dit hoop ik echt niet….. komt het bij jullie niet voor?



Vind je dit nou echt vreemd? Als je hier op het forum kijkt hoe vaak wordt dan iemand niet de maat genomen? En uiteindelijk steken onder water gegeven. Er zijn er al velen geweest die met enthousiasme begonnen met posten en maar afgehaakt zijn. Ik heb hier mensen zien komen die heel enthousiast waren en gelukkig zo zijn gebleven als je berichten/verhalen in andere sociale media ziet terugkomen.

Ik zal hier zelf ook niet zo maar dingen meer neerzetten vanwege eerdere ervaringen. Een voorbeeld van jou te noemen in het topic 'humor?' wat je hebt geopend, ik post daar en vervolgens ga jij reageren en ga jij mij voorschrijven wat ik God zou moeten vertellen en hoe goed dat voor mij zou zijn ....... Vind je het dan gek dat ik dan verder niet meer reageer?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor JeeWee » 15 aug 2013 12:52

Ik vind best dat de topic starter gelijk heeft.
We praten overal over en vooral over 'het geloof dat geloofd wordt'.
Maar zodra het persoonlijk wordt, houdt het op.

Anderen over de grote daden van God in je leven vertellen?
Ja, dat heeft een risico.
Maar moet je dat er niet voor over hebben?
Als anderen jou wandelen met God in twijfel trekken of belachelijk maken, ligt dat toch voor de ander?

Komt luistert toe gij Godsgezinden...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor Speedy » 15 aug 2013 13:02

JeeWee schreef:Ik vind best dat de topic starter gelijk heeft.
We praten overal over en vooral over 'het geloof dat geloofd wordt'.
Maar zodra het persoonlijk wordt, houdt het op.

Anderen over de grote daden van God in je leven vertellen?
Ja, dat heeft een risico.
Maar moet je dat er niet voor over hebben?
Als anderen jou wandelen met God in twijfel trekken of belachelijk maken, ligt dat toch voor de ander?

Komt luistert toe gij Godsgezinden...


Kom zeg, dat klinkt mooi, maar hoeveel topics wordt er al over een weer gesneerd op het moment dat iemand een geestelijke strekking maakt?

Ik zou zeggen pak een spiegel en onderzoek jezelf of het dit nou echt klopt wat je zegt.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor schelpje3 » 15 aug 2013 13:18

Ik sluit me bij Speedy aan. Bovendien is het goed daar geen apart topic voor te maken, maar met je postings laten zien hoe goed en genadig de Heere is!
Dan past het zeker niet om een topic over humor van de Allerhoogste te openen Teus!
Ook al vindt jij dat onschuldig, de kans bestaat dat een lolligerd hier spottende opmerkingen maakt.
We mogen vrijmoedig over God spreken, maar niet zijn Naam misbruiken!
En dat gebeurt op deze manier.
En als je iets "teers" zegt, wordt je daar vaak in een ander topic mee om de oren geslagen.
Het zou zo moeten zijn:
Komt luistert toe gij Godgezinden
Gij, die den Heer van harte vreest
Hoort, wat mij God deed ondervinden,
wat Hij gedaan heeft aan mijn geest.


Als alle forummers er zo mee om zouden gaan, kon meer dan de helft van de topics sluiten!

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor Teus » 15 aug 2013 13:24

Speedy schreef:Ik zal hier zelf ook niet zo maar dingen meer neerzetten vanwege eerdere ervaringen. Een voorbeeld van jou te noemen in het topic 'humor?' wat je hebt geopend, ik post daar en vervolgens ga jij reageren en ga jij mij voorschrijven wat ik God zou moeten vertellen en hoe goed dat voor mij zou zijn ....... Vind je het dan gek dat ik dan verder niet meer reageer?


Speedy, ik heb het er nog eens op nageslagen maar het is een complete misvatting van jou, ik wil er graag eens over praten via pb.
Overigens, als je meent dat je gekrenkt wordt door een ander, is het dan niet een taak van een christen het uit te praten? Als je wilt praten kom dan pb, wil je graag te woord staan.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor schaapje » 15 aug 2013 13:27

..
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor Teus » 15 aug 2013 13:58

schelpje3 schreef:
Ik sluit me bij Speedy aan. Bovendien is het goed daar geen apart topic voor te maken, maar met je postings laten zien hoe goed en genadig de Heere is!


Schelpje, nu maak je me duidelijk waarom vele niet durven te reageren met of door een beleving. Je gaat mijn vraag voorbij en maakt van deze gelegenheid gebruik, die er volgens mij niet is, om mij op het matje te roepen om iets wat nu niet aan de orde is.
Als je mij persoonlijk wil corrigeren zou ik het gepast vinden als je dat direct doet en op een manier zoals een Christen het betaamt.

schelpje3 schreef: Dan past het zeker niet om een topic over humor van de Allerhoogste te openen Teus!

Hier heb je niets van begrepen Schelpje.
schelpje3 schreef:Ook al vindt jij dat onschuldig, de kans bestaat dat een lolligerd hier spottende opmerkingen maakt.
We mogen vrijmoedig over God spreken, maar niet zijn Naam misbruiken!
En dat gebeurt op deze manier.

Als je in een topic zegt dat je met God gesproken hebt maken ze je ook belachelijk

schelpje3 schreef: En als je iets "teers" zegt, wordt je daar vaak in een ander topic mee om de oren geslagen.

Ik ben niet bang voor wat mensen zeggen, als dat je belemmerd van God te getuigen vraag je dan maar eens af of je afhankelijk van God wilt zijn.

schelpje3 schreef: Het zou zo moeten zijn:
Komt luistert toe gij Godgezinden
Gij, die den Heer van harte vreest
Hoort, wat mij God deed ondervinden,
wat Hij gedaan heeft aan mijn geest.


Kun je je nog het stukje op de fiets herinneren en het filmpje? ”wat Hij gedaan heeft aan mijn geest”? Luistert je het toe? of heb je commentaar?

Vraag jij niet aan God of je iets mag schrijven of niet? Zou het dan geen zaak van gebed zijn als je graag wilt getuigen, dat God het verhoedt dat er gespot of negatief commentaar gegeven wordt? Dat juist die mensen er door geraakt mogen worden? en als het toch gebeurd dat je bid voor die mensen? Nooit opgevallen dat vaak na mijn schrijven met getuigen van Hem dat er alleen maar positief of helemaal geen reactie komt en ter kennisgeving aangenomen wordt? Als je God er oprecht om vraagt geeft Hij het hoor. Het is ook wel eens anders maar dan ligt het aan mij. Er gaat wat aan vooraf als je van God wilt getuigen. En je hebt ook nazorg, dan mag je naar God toe en met Hem praten, Hem danken en vragen of Hij het ter bemoediging voor andere mensen wilt gebruiken. Hij geeft je "gewoon" weer de gelegenheid om bij Hem te komen, om tegen Hem aan te kruipen en te zeggen "Vader, dank U wel"
Schelpje, soms wil je niet anders en toch zie je er tegenop maar Hij wil altijd helpen, ook helpen het niet te doen.
Laatst gewijzigd door Teus op 15 aug 2013 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor schelpje3 » 15 aug 2013 14:15

Ik roep niemand op het matje, daar ga je nu zelf op staan.
Ik zeg alleen maar waarom ik niet op jouw vraag inga.
En sorry, maar ik begrijp niet wat je bedoelt met filmpje en fiets.
Heb ik iets gemist kennelijk :?:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor JeeWee » 15 aug 2013 14:28

Teus schreef: Ik ben niet bang voor wat mensen zeggen, als dat je belemmert van God te getuigen vraag je dan maar eens af of je afhankelijk van God wilt zijn.


Helemaal mee eens.
Natuurlijk mag je je instemming of afkeuring laten horen over opvattingen over bepaalde zaken.

Maar eerlijk gezegd lees ik hier nauwelijks iets als mensen een keer iets persoonlijks vertellen over hun weg met God.
En als dat gebeurt, wat dan nog?
"Wie kan mij schaden"?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor Marnix » 15 aug 2013 15:24

Teus, ik ben het met je eens. We moeten niet alleen praten over wat de Bijbel zegt maar mogen ook getuigen over wat Hij doet in ons. Dat is denk ik wel lastiger omdat het persoonlijker is, maar terecht stel je dat we daar soms te bang voor zijn. Theologie en dogmatiek is zo makkelijk, het komt niet zo dichtbij.... maar als we getuigen over Zijn werk moeten we zelf ook open zijn, het komt veel dichterbij. Ik denk dat we dat meer moeten proberen hier. Aan de andere kant geeft Speedy terecht aan dat daarvoor wel een veilig klimaat vereist is en het daar ook nogal eens aan ontbreekt. Ik vind zoiets veel moeilijker om hier te doen dan in onze kring bijvoorbeeld.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor Teus » 15 aug 2013 16:15

Marnix, het is inderdaad zo dat het de ene keer lastiger is als de andere maar ik betrap me er zelf wel eens op dat ik er achter schuil. Als ik het echt lastig vind ga ik ermee naar God, Hij bepaald het wel en als ik niet verneem wat God wil dan doe ik het niet. Ook wel eens wel gedaan hoor maar dan laat God je ook een beetje gaan en krijg je veel over je heen maar dat brengt je weer bij Hem. Er komt ook nog bij dat het niet eens altijd de bedoeling is, alleen maar een gewoon antwoord wil geven en dan krijg je vanzelf de neiging om God de eer te geven. Daarbij komt ook nog dat ik er altijd zo blij van word.
Een veilig klimaat is natuurlijk het mooiste maar vindt je dat we ons daardoor af moeten laten schrikken? Ik denk dat het hier een veilig klimaat zou moeten zijn, juist een geschikte plaats. Het is helaas niet altijd zo maar ik denk dat het ons niet altijd zou moeten belemmeren.
Een beetje lastig hè, hebben we God voor nodig.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
geloof
Verkenner
Verkenner
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 jul 2013 20:34

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor geloof » 17 aug 2013 22:12

Ik persoonlijk merk het volgende:

- grote zalving
- meer controle dan andere mensen oa door het hebben van meer wijsheid
- veel intelligentere visies dan gemiddeld

MAAR:
als ik even persoonlijk wil overleggen met ''Boven'' dan is er niet zomaar een helder iets.

Bijvoorbeeld zoiets kan vertragen tov andere mensen. Het lijkt nog het meeste op wat de vergelijking van de onrechtvaardige rentmeester zei. ''Zij'' doen dat niet, geduid op een bepaalde soort wat vleselijk aandoende handigheid.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor schaapje » 17 aug 2013 22:21

geloof schreef:Ik persoonlijk merk het volgende:

- grote zalving
- meer controle dan andere mensen oa door het hebben van meer wijsheid
- veel intelligentere visies dan gemiddeld

MAAR:
als ik even persoonlijk wil overleggen met ''Boven'' dan is er niet zomaar een helder iets.

Bijvoorbeeld zoiets kan vertragen tov andere mensen. Het lijkt nog het meeste op wat de vergelijking van de onrechtvaardige rentmeester zei. ''Zij'' doen dat niet, geduid op een bepaalde soort wat vleselijk aandoende handigheid.

_________________
Niet al te beknepen religieus opvatten graag: Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis



:shock: ::(( Wat een wijsheid. ?:|
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor boer » 17 aug 2013 22:50

ja ik kan er ook niks van maken geloof ik, #-o


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten