Dit topic gíng ooit over het hebben van een binnenkamer...

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Heb jij een 'binnenkamer'?

Berichtdoor mohamed » 17 aug 2013 00:58

mohamed schreef:God danken is wat anders dan hem bidden, want in essentie betekent bidden vragen.

JeeWee schreef:Allereerst gaat dit topic over het hebben van een binnenkamer.
En volgens jouw interpretaties is dan ook danken niet nodig, want God weet toch al wat je gaat zeggen...

Elke dag op een gezette tijd voor je uit prevelen is geen bidden en dankzeggen met het hart maakt het onnodig om met je lippen te belijden voordat God het hoort.

Dat jij het je niet voor kan stellen dat er ook mensen dakloos zijn die toch geloven en bidden, die volgens jouw definities geen binnenkamer hebben vind ik zorgelijk.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Heb jij een 'binnenkamer'?

Berichtdoor JeeWee » 17 aug 2013 07:38

mohamed schreef:En volgens jouw interpretaties is dan ook danken niet nodig, want God weet toch al wat je gaat zeggen...
Elke dag op een gezette tijd voor je uit prevelen is geen bidden en dankzeggen met het hart maakt het onnodig om met je lippen te belijden voordat God het hoort.

Dat jij het je niet voor kan stellen dat er ook mensen dakloos zijn die toch geloven en bidden, die volgens jouw definities geen binnenkamer hebben vind ik zorgelijk.


Kennelijk heb je je account weer onder de steen vandaan gehaald om vervolgens destructief te gaan reageren.
Hier kan ik dan weer niet anders dan sarcastisch op reageren.

Ik heb geen definities van bidden. Jezus leert mij zelf hoe ik moet bidden. En dat staat haaks op jouw bizarre aannames.
Als je zo gekronkeld denkt dat een binnenkamer letterlijk een hokje binnen moet zijn, heb je er weinig van begrepen. Ga de binnenkant van je oogleden bekijken en je hebt je binnenkamer.
Laatst gewijzigd door JeeWee op 17 aug 2013 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Heb jij een 'binnenkamer'?

Berichtdoor boer » 17 aug 2013 10:03

En zo wordt de bezorgdheid van de ene forummer met sarcasme van de andere beantwoord.
Op atheistische fora zijn ze veelal aardiger voor elkaar.
Goeie reklame weer voor meelezers, JeeWee!

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Heb jij een 'binnenkamer'?

Berichtdoor schaapje » 17 aug 2013 10:31

Misschien leert hij de scheldwoorden die ik zo vaak voorbij zie komen wel in de binnenk..... :(

mag verwijderd worden hoor! even op de meldknop drukken :mrgreen:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Heb jij een 'binnenkamer'?

Berichtdoor mona » 17 aug 2013 12:58

Beter ook om voor elkaar te bidden in onze binnenkamer!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Heb jij een 'binnenkamer'?

Berichtdoor schelpje3 » 17 aug 2013 14:06

mona schreef:Beter ook om voor elkaar te bidden in onze binnenkamer!

Niet alleen daar.
Mijn vader bad altijd een "vrij" gebed en het ontroerde mij altijd als hij met naam voor iemand bad, en voor de kinderen en kleinkinderen.
Maar ook als je zelf in nood of ziek bent en je hoort de dominee voor je bidden in de kerk.
Ik merk dat het onkerkelijke mensen vaak raakt, als je zegt dat je voor hen zal bidden.
Ik vraag altijd wel eerst of ze het goed vinden.

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Heb jij een 'binnenkamer'?

Berichtdoor JHM » 17 aug 2013 15:06

boer schreef:En zo wordt de bezorgdheid van de ene forummer met sarcasme van de andere beantwoord.
Op atheistische fora zijn ze veelal aardiger voor elkaar.


Helemaal mee eens, gemiste kans als iemand hier komt kijken en direct in een discussie belandt waar beledigende woorden over en weer vliegen. Je kunt het niet met elkaar eens zijn maar dan kun je ook de discussie op nette manier eindigen, daar zouden wij als christenen -broeders en zusters onderling- een voorbeeld in moeten zijn.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mohamed

Re: Heb jij een 'binnenkamer'?

Berichtdoor mohamed » 17 aug 2013 16:42

mohamed schreef:Elke dag op een gezette tijd voor je uit prevelen is geen bidden en dankzeggen met het hart maakt het onnodig om met je lippen te belijden voordat God het hoort.

Dat jij het je niet voor kan stellen dat er ook mensen dakloos zijn die toch geloven en bidden, die volgens jouw definities geen binnenkamer hebben vind ik zorgelijk.

JeeWee schreef:Kennelijk heb je je account weer onder de steen vandaan gehaald om vervolgens destructief te gaan reageren.
Hier kan ik dan weer niet anders dan sarcastisch op reageren.

Ik heb geen definities van bidden. Jezus leert mij zelf hoe ik moet bidden. En dat staat haaks op jouw bizarre aannames.
Als je zo gekronkeld denkt dat een binnenkamer letterlijk een hokje binnen moet zijn, heb je er weinig van begrepen. Ga de binnenkant van je oogleden bekijken en je hebt je binnenkamer.

De binnenkant van mijn ogen bekijken? Dat heeft niks met bidden te maken, luilak!

'Hoelang, luiaard, blijft u liggen?
Wanneer staat u op uit uw slaap?
Een beetje slapen, een beetje sluimeren,
een beetje liggen met gevouwen handen
!' (Spr 6,9-10)

mohamed

Re: Heb jij een 'binnenkamer'?

Berichtdoor mohamed » 17 aug 2013 16:43

boer schreef:En zo wordt de bezorgdheid van de ene forummer met sarcasme van de andere beantwoord.
Op atheistische fora zijn ze veelal aardiger voor elkaar.

JHM schreef:Helemaal mee eens, gemiste kans als iemand hier komt kijken en direct in een discussie belandt waar beledigende woorden over en weer vliegen. Je kunt het niet met elkaar eens zijn maar dan kun je ook de discussie op nette manier eindigen, daar zouden wij als christenen -broeders en zusters onderling- een voorbeeld in moeten zijn.

Ik ben hier niet om mensen te behagen, ik zeg wat ik geloof en dat kan je leuk of niet leuk vinden, duidelijk is het wel.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Heb jij een 'binnenkamer'?

Berichtdoor mona » 17 aug 2013 16:59

Het is de toon die de muziek maakt...
mohamed schreef:Ik ben hier niet om mensen te behagen, ik zeg wat ik geloof en dat kan je leuk of niet leuk vinden, duidelijk is het wel.

Ja het is duidelijk!

Is deze discussietoon nu tot meerdere eer en glorie van God?

JeeWee schreef:Hier kan ik dan weer niet anders dan sarcastisch op reageren.

Waarom zou dat echt, serieus, absoluut niet anders kunnen?

Ik vind het naar om te lezen, ik zie het in verschillende onderwerpen terug.
ik doe nog niet zo lang mee, en ik heb misschien nog niet zoveel recht van spreken .... :D
maar van mij mogen jullie allebei er per direct mee stoppen. (niet stoppen met posten op het forum, maar met deze toon aan te slaan tegen elkaar)
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

mohamed

Re: Heb jij een 'binnenkamer'?

Berichtdoor mohamed » 17 aug 2013 17:33

mohamed schreef:Ik ben hier niet om mensen te behagen, ik zeg wat ik geloof en dat kan je leuk of niet leuk vinden, duidelijk is het wel.

mona schreef:Ja het is duidelijk!

Is deze discussietoon nu tot meerdere eer en glorie van God?

Nee mona, want God heeft zich vooralsnog niet geregistreerd dus hij heeft geen bevoegdheid om te posten. :lol: Misschien moet je niet al te zwaar op de hand proberen te zijn en ook eens kunnen lachen om een rake opmerking, dat doe ik ook hoor en lachen is gezond!

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Heb jij een 'binnenkamer'?

Berichtdoor Wilsophie » 17 aug 2013 17:38

Discussiëren is nooit tot eer van God en bidden? Wij hebben een Hogepriester Die voor ons bidt en pleit en daarvoor mogen we Hem danken.

mohamed

Re: Heb jij een 'binnenkamer'?

Berichtdoor mohamed » 17 aug 2013 17:56

Zo is het maar net Wilsophie!

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Heb jij een 'binnenkamer'?

Berichtdoor mona » 17 aug 2013 18:29

mohamed schreef:Misschien moet je niet al te zwaar op de hand proberen te zijn en ook eens kunnen lachen om een rake opmerking, dat doe ik ook hoor en lachen is gezond!

Zeker, heel gezond!
wetenschappelijk bewezen!
maar misschien heb ik andere humor dan jij?????

Wilsophie schreef:Discussiëren is nooit tot eer van God

Ik heb het over de toon in de postings.
Niet over de discussie op zich. Het is de toon die de muziek maakt, en als de toon te hard is of niet zuiver, dan doet dat afbreuk aan het muziekstuk. Zo zie ik dat ook hier in deze discussie.

Het is een hele kunst om goed en correct te kunnen discuseren, geldt zeker ook voor mij.
Misschien kan ik me hierin op dit forum een beetje gaan trainen... :D
En misschien word ik wel omver geblazen, ik ben niet zo'n geweldenaar.

Wilsophie schreef:en bidden? Wij hebben een Hogepriester Die voor ons bidt en pleit en daarvoor mogen we Hem danken.

Dus maar niet voor elkaar bidden? waarom niet?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

mohamed

Re: Heb jij een 'binnenkamer'?

Berichtdoor mohamed » 17 aug 2013 18:57

mohamed schreef:Misschien moet je niet al te zwaar op de hand proberen te zijn en ook eens kunnen lachen om een rake opmerking, dat doe ik ook hoor en lachen is gezond!

mona schreef:Zeker, heel gezond!
wetenschappelijk bewezen!
maar misschien heb ik andere humor dan jij?????

Ja, of je hangt hier nog niet lang genoeg rond! De tijd zal het wel leren! ;)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron