JeeWee schreef:Hij verwijt seculiere omroepen en daarmee dus ook andere seculiere groepen juist dat die het heerlijk vinden om te 'christen-bashen' maar het kennelijk niet aandurven om christen aan het woord te laten, behalve als ze de kans krijgen om christen en geloof af te zeiken. Die mazelengolf is een dankbaar onderwerp.
Ik heb totaal niet het idee dat deze de perceptie (want dat is het slechts) die Visser heeft alomvattend aanwezig is...dat is, naar mijn mening, wel de indruk die Visser - bewust dan wel onbewust - meegeeft in zijn schrijven.
Ik zal heel eerlijk zijn: het is mij, als ongelovige, een compleet raadsel dat er nog mensen in goed ontwikkelden landen rondlopen die nog werkelijk geloven in een pratende slang, een wereldwijde zondvloed, de ark met zijn dieren, een pak 'm beet 6000 jaar oude aarde etc, etc. Ik kan geen enkel respect opbrengen voor de homofobe houding (vaak gelezen op dit forum helaas) van sommige christenen en dat menen te moeten verdedigen met wat er in de bijbel staat geschreven. Allemaal zaken die hier en daar worden geridiculiseerd.
Over de mazzelengolf, een dankbaar onderwerp voor bashing zoals jij beweerd, is een interessant stuk geschreven in dezelfde Volkskrant...seculiere krant me dunkt. Daarin staat dat het overgrote deel van de mensen die hun kinderen niet laten inenten dit doen vanwege antroposofische redenen. Maar ook bevindelijk gereformeerden laten hun kinderen niet (altijd) inenten. Nadeel voor de gereformeerden is dat ze meer samengeklonterd wonen - dat vind die virus wel lekker makkelijk - dan de antroposofische gezinnen...die laatsten genieten daarmee groepsimmuniteit.
Maar goed, leuk verhaal allemaal...maar bedoel je nu precies met de handschoen oppakken en met welk doel?