Christen die een vrouw van paranormale problemen afhelpt

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

sponsy

Christen die een vrouw van paranormale problemen afhelpt

Berichtdoor sponsy » 09 jun 2013 00:12

Bizar verhaal, getuigenis uit Amerika;
Een vrouw ziet dat op een plantsoen planten verwijderd worden, en vroeg of ze die planten mocht hebben. Nadat ze de planten thuis had geplant begon de demonen activiteit.
Fijn om te zien Tom Fischer(Christen) in de wereld van het paranormale een(de!) uitkomst bied.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 25p_5UWMHs

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Re: Christen die een vrouw van paranormale problemen afhelpt

Berichtdoor Kvinna » 09 jun 2013 11:27

Vooral bizar. Drie seconden gekeken en de onzin spat er al af. Die 'demonen' op de foto zijn stofjes in het flitslicht.
Waarom dit soort bijzonderheden, waarom niet genoeg aan de bijbel?

sponsy

Berichtdoor sponsy » 09 jun 2013 12:21

Kvinna schreef:Vooral bizar. Drie seconden gekeken en de onzin spat er al af. Die 'demonen' op de foto zijn stofjes in het flitslicht.
Waarom dit soort bijzonderheden, waarom niet genoeg aan de bijbel?
Jouw reactie slaat alles! Jezus roept ons op exact te doen wat de christenen in de video doen.
En jij wimpelt het af als lariekoek? Stofdeeltjes kunnen idd ook zulke foto's opleveren, maar de eigenaresse van het huis geeft toch duidelijk een getuigenis die de stofdeeltjes theorie bij mijlen voorbij gaat.

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 09 jun 2013 13:00

Er zijn duizenden van dit soort filmpjes met allerlei huiveringwekkende werkelijkheden die zogenaamd "echt" te zien zijn en die je vervolgens willen dwingen om er vergaande conclusies van religieuze aard aan te verbinden.
Opvallend is de scheve verhouding tussen dat wat er nu eigenlijk te zien is (enkele korte shots van wat vlekjes en een wat willekeurige opname van een rookwolkje) en de langdurige en uitgebreide reactie hierop. Opgewonden christenen staan wild gesticulerend met hun armen te zwaaien en bidden hartstochtelijk in the name of Jesus om de demonen te verdrijven.

Het gaat in dit filmpje natuurlijk over de uitgebreide reactie. In feite lijkt het dan dus gewoon te gaan om het uitoefenen van een core business: het langdurig en wild in vervoering treden om allerlei vermeende machten en bedreigingen er onder te krijgen. Daar zijn ze echt goed in en dat willen ze laten zien. "Glazenwassen" noem ik dat altijd, die wilde zwembewegingen met de handen in de lucht tijdens het gebed van zo'n opgewonden standje.
De aanleiding kan eigenlijk van alles zijn. Ik denk dat als iemand plotseling de hik krijgt, dat er dan ook christenen gevonden kunnen worden die schreeuwend, met rollende ogen en schuim op de lippen op je afstormen om de demon uit je lichaam te bevrijden in the name of Jesus uiteraard.
Het lijkt er eigenlijk meer op dat deze visie op de werkelijkheid, vol machten en demonen die in elk hoekje verborgen kunnen zitten, juist de oorzaak ervan is dat christenen zelf ten prooi vallen aan een bezetenheid die ze bij anderen zo graag willen uitdrijven. Zulke christenen, daar wordt je echt bang van...niets voor kinderen.

Maar dit zou spotten zijn.

De werkelijkheid is waarschijnlijk weer veel platter en aardser: zo'n soort christendom levert geld en macht op. Je kunt er goedgelovige, wat naïeve en domme mensen bang mee maken. Ze zullen alles voor waar aannemen en daarmee de bedreigingen en angsten als zeer realistisch ervaren. Daarna ben je in staat om hen elke denkbare ridicule hulp te verschaffen tegen een hoge prijs: veel geldelijke bijdragen uiteraard, absolute afhankelijkheid en gehoorzaamheid en lidmaatschap van je eigen blije Happy Clappy Living Waters, Healing Power, Holy Glory sekte (met één dictatoriale leider, die een baard heeft, een hele dure auto, een vals kreng als wife, een donderstem en die je naar de hel kan sturen, als ie wil).

Als je zoals ik geen last hebt van acute goedgelovigheid, is het eigenlijk ook wel weer een grappig fenomeen.
Lachen is gezond.

gravo

"Wee U, het lachen zal je nog vergaan, gravo"

ik heb als service de mogelijke reactie van een goedgelovige angsthaas hierboven alvast toegevoegd, dat scheelt weer typewerk [gravo]
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

sponsy

Berichtdoor sponsy » 09 jun 2013 13:15

Grappig eigenlijk, hoe gelovigen eigenlijk niet geloven.

Het lijkt er eigenlijk meer op dat deze visie op de werkelijkheid, vol machten en demonen die in elk hoekje verborgen kunnen zitten, juist de oorzaak ervan is dat christenen zelf ten prooi vallen aan een bezetenheid die ze bij anderen zo graag willen uitdrijven.
Het lijkt mij erop dat christenen die er niet in geloven al misleid zijn, en demonen slapende christenen niet wakker wil maken.
Keith Green had een nummer, die geïnspireerd was door de gefaalde uitdrijvingspoging bij anneliese michel.
"no one believes in me anymore" ~ keith green

..Zulke christenen, daar wordt je echt bang van...niets voor kinderen.
De realiteit ervan kennen en vooral het feit dat Jezus groter is, zou geen angst moeten opwekken, maar ons rust & vertrouwen geven.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 jun 2013 19:04

sponsy schreef:]Het lijkt mij erop dat christenen die er niet in geloven al misleid zijn, en demonen slapende christenen niet wakker wil maken.

Een mooi voorbeeld van vergevorderd complotdenken: elke argument tegen het complot wordt toegewezen aan het complot. Ben je het niet met me eens, dan komt dat omdat je A) deel uitmaakt van het complot tegen mij, of B) slachtoffer bent van het complot tegen mij.

De realiteit ervan kennen en vooral het feit dat Jezus groter is, zou geen angst moeten opwekken, maar ons rust & vertrouwen geven.

Ik heb geen enkel moment angst voor ronddwarrelend stof op foto's. Wél voor lafhartige christenen of doodgewone oplichters waarover gravo het heeft.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

sponsy

Berichtdoor sponsy » 09 jun 2013 22:04

@Mortlach

Bespaar me je geneuzel over complotdenken.
Je hebt het over ronddwalend stof en lafhartige christenen. Heb jij die video überhaupt wel bekeken ? #-o

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 09 jun 2013 22:36

Ik ben het roerend met mortlach eens. En ja ik heb de video bekeken. Ik snap ook niet zo goed hoe je op basis van de video tot jouw conclusie kunt komen. Ik zou even geen history channel en syfy meer kijken als ik jou was. Wist je trouwens dat er ook zeemeerminnen bestaan? http://www.youtube.com/watch?v=cej5ZYTeYXA :-oo

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 10 jun 2013 09:01

sponsy schreef:maar de eigenaresse van het huis geeft toch duidelijk een getuigenis die de stofdeeltjes theorie bij mijlen voorbij gaat.

Je hebt gelijk sponsy, want mensen fantaseren nooit een verhaal bij elkaar. Als zij het zegt, dan moet het inderdaad wel zo zijn...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 jun 2013 09:26

Ik klik de link niet eens aan.

sponsy

Berichtdoor sponsy » 10 jun 2013 12:15

ik ben duidelijk in de minderheid ben hier, voor wat betreft het geloven van dat verhaal.

Kennen jullie gevallen van paranormale toestanden die jullie wel geloven?
(die in de laatste eeuwen afspeelden..)
Laatst gewijzigd door sponsy op 10 jun 2013 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 10 jun 2013 12:18

Er staan er een paar in de bijbel.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 10 jun 2013 12:30

sponsy schreef:ik ben duidelijk in de minderheid ben hier, voor wat betreft het geloven van dat verhaal.

Iedereen kan zo'n video maken en een verhaaltje verzinnen. Wat maakt het dat jij deze mevrouw gelooft?

sponsy schreef:Kennen jullie gevallen van paranormale toestanden die jullie wel geloven?

Nope.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 jun 2013 12:39

sponsy schreef:Kennen jullie gevallen van paranormale toestanden die jullie wel geloven?

Nee. Zodra ik een geval geloof is het niet paranormaal meer :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 jun 2013 12:40

:lol: :lol:

Terug naar “[Religie] - Open forum”