Kind van God, ja of nee?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

elisdewaard
Verkenner
Verkenner

Kind van God, ja of nee?

Berichtdoor elisdewaard » 11 mar 2013 17:03

http://www.youtube.com/watch?v=7jl80cltL6k

Ik vond dit filmpje geweldig, een bemoediging, zowel voor mij als voor anderen. Stilzwijgend weten we over welke kerk(en) deze dominee het heeft als hij het over traditie en overlappende vroomheid heeft. Zijn er misschien leden van desbetreffende kerk(en) die dit herkennen en zo ja, kunnen zij dit misschien verantwoorden? Ik bedoel dit niet als aanval maar ik hoop juist dat we in ieder geval op dit punt tot elkaar kunnen naderen en dat we allemaal zien hoe sterk de kracht van de Heilige Geest is.

Mvg, Elis

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: Kind van God, ja of nee?

Berichtdoor benefietdiner » 11 mar 2013 17:39

Ja, Elis ik weet exact over welke denominaties Ds. M. Ezinga het heeft. Als ik ze hier bij naam zou noemen wordt het direct door een mot. van refoweb verwijderd.

"Als er geestelijke oscars zouden worden uitgereikt voor vroomheid en degelijkheid. Dan zou de gereformeerde gezindte meerdere keren in de prijzen vallen." Dat zei spreker Marcel Vroegop recent tijdens een Jongerenavond in Terschuur. Hij ging in zijn preek in op de grote groepen christenen die geen geloofszekerheid hebben. Binnen veel kringen kun je niet "zomaar zeggen dat je gered bent".

http://www.cip.nl/artikel/34321/Heel-re ... szekerheid

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 11 mar 2013 19:36

Ja, tis een droevig iets. Een kerk die geheel op zichzelf gericht is. Alleen zoutend zout in eigen kring. Geen enkel licht voor de buitenwereld. We zouden de buitenwereld juist jaloers moeten maken door een eenheid te zijn...
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 11 mar 2013 20:15

elisdewaard schreef:http://www.youtube.com/watch?v=7jl80cltL6k

Ik vond dit filmpje geweldig, een bemoediging, zowel voor mij als voor anderen. Stilzwijgend weten we over welke kerk(en) deze dominee het heeft als hij het over traditie en overlappende vroomheid heeft. Zijn er misschien leden van desbetreffende kerk(en) die dit herkennen en zo ja, kunnen zij dit misschien verantwoorden? Ik bedoel dit niet als aanval maar ik hoop juist dat we in ieder geval op dit punt tot elkaar kunnen naderen en dat we allemaal zien hoe sterk de kracht van de Heilige Geest is.

Mvg, Elis

Dank dat je dit wilde delen :D zal deze zeker doorsturen.

En ja herken het direct erg pijnlijk dat mensen in mijn directe omgeving, niet mijn kerk maar wel het verband hier ook mee te maken hebben.

Ik gelukkig niet, Jezus Christus is Triomfator ook voor mij!

Groet Byte
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Terug naar “[Religie] - Open forum”