Krantenbericht: Zingende christenen verstoren broedvogels

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Diamantje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jan 2012 18:37

Krantenbericht: Zingende christenen verstoren broedvogels

Berichtdoor Diamantje » 04 jan 2013 18:52

BIDDINGHUIZEN - De ruim 50.000 christenen die jaarlijks de pinksterconferentie Opwekking op het festivalterrein in het Flevolandse Biddinghuizen bezoeken, veroorzaken geluidsoverlast in het broedseizoen van vogels.

(Bron: www.nu.nl)

Zonde dat christenen weer negatief in het nieuws komen. Ik ken namelijk veel mensen die zich negatief uitlaten over christenen, en dat is zonde. Het is ook wel zielig voor die vogels, dat ze gestoord worden, en ook heel treurig dat zo'n mooie traditie zoiets moet veroorzaken.... :oops:

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Krantenbericht: Zingende christenen verstoren broedvogel

Berichtdoor Jess » 04 jan 2013 20:52

Zouden ze zich ook druk maken als het dance trance gedoe is of een popconcert?

Concert at Sea aan de Brouwersdam is ook zo zielig voor al die vissen en meeuwen en al het gepeupel wat in de duinen rondzwerft.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Krantenbericht: Zingende christenen verstoren broedvogel

Berichtdoor Mortlach » 04 jan 2013 20:58

Natuurlijk, het is allemaal weer 'christentje pesten'. Ach en wee. Want zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk!

Het gaat specfieke om het tijdstip waarop dit festival wordt gehouden. Hetzelfde festival 2 maanden later is geen enkel probleem.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Krantenbericht: Zingende christenen verstoren broedvogel

Berichtdoor Lichtzwaard » 04 jan 2013 21:00

Jess schreef:Zouden ze zich ook druk maken als het dance trance gedoe is of een popconcert?

Concert at Sea aan de Brouwersdam is ook zo zielig voor al die vissen en meeuwen en al het gepeupel wat in de duinen rondzwerft.

Allemaal flauwe kul natuurlijk;kortom een vorm van christenvervolging.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Krantenbericht: Zingende christenen verstoren broedvogel

Berichtdoor Gerdien B. » 04 jan 2013 21:59

Mortlach schreef:Natuurlijk, het is allemaal weer 'christentje pesten'. Ach en wee. Want zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk!

Het gaat specfieke om het tijdstip waarop dit festival wordt gehouden. Hetzelfde festival 2 maanden later is geen enkel probleem.



Waarom dan nu in eens een probleem, terwijl het festival al sinds 1996 al op dit evenementen terrein wordt gehouden. Daarbij vraag ik mij af waarom er een evenementen terrein op deze plek wordt neergelegd als de natuur er om heen niet tegen evenementen kan. Dus had dit terrein dan wel hier neergelegd moeten worden en waarom is het opeens na 17 jaar een probleem???

Overigens prima dat er op gekomen wordt voor de natuur maar het roept wel vragen op.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Krantenbericht: Zingende christenen verstoren broedvogel

Berichtdoor Mortlach » 04 jan 2013 22:14

Begrijp me niet verkeerd hoor, als de redenen dat er wordt geklaagd niet zuiver zijn, zal ik dat zeker niet verdedigen. Maar aan de andere kant schieten christenen wel meteen weer in een kramp. Niet alles heeft voor iedereen alleen maar met geloof te maken.

Waarom er nu ineens wordt geklaagd? Geen idee. Nieuw bestuur van de vereniging? Onderzoek dat eerder niet beschikbaar was.

Dat er vroeger niet is geklaagd is an sich geen reden om nu niet te mogen klagen (als daar zuivere redenen voor zijn, uiteraard)

Een evenemententerrein hoeft natuurlijk niet elke dag van het jaar te worden gebruikt. Als blijkt dat de vogelstand er daadwerkelijk significant onder lijdt, dan valt er wat te zeggen voor een moratorium tijdens het broedseizoen. Zie het maar als goed rentmeesterschap :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Krantenbericht: Zingende christenen verstoren broedvogel

Berichtdoor Gerdien B. » 04 jan 2013 22:18

Daarom schrijf ik ook dat het niet verkeerd is dat er ook op de natuur geled wordt.

Christenen die gelijk in een kramp schieten? Misschien een kleine groep, maar zeker niet allemaal. Als hier 5 mensen reageren zitten niet gelijk alle christenen in een kramp. ;) Ik hoor velen die hun schouder op halen en door gaan met leven. We horen wel wat de gemeente beslist, die zal meer in en outs hebben over dit hele gebeuren,
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: Krantenbericht: Zingende christenen verstoren broedvogel

Berichtdoor jaapo » 12 jan 2013 21:41

Dit christenvervolging noemen is natuurlijk baarlijke nonsens. Ook in andere forums over het geloof, kom je deze dwazen tegen. Noemen ze iemand die kritiek heeft op het christendom een christenvervolger. En dat in Nederland, waar je in volle vrijheid je geloof mag beleven en belijden. Begaan zijn met de natuur is altijd goed, ook als het niet-gelovigen betreft. Dit vind ik toch wel een beetje een lachertje. Zolang die zingende christenen niet al zingend door het struikgewas of over de akker, waar vogels broeden banjeren, zal het wel meevallen. Nu we het toch over dieren hebben: Gelovig zijn en de bio-industrie uitoefenen of promoten, gaat dat wel samen?
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Boaz
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1016
Lid geworden op: 26 jun 2012 18:51

Re: Krantenbericht: Zingende christenen verstoren broedvogel

Berichtdoor Boaz » 13 jan 2013 14:47

Ik ben benieuwd of de gemeente Landgraaf nu hetzelfde argument gaat aanvoeren tegen Pinkpop, een evenement met ruim het dubbele aantal bezoekers als Opwekking..

maran
Sergeant
Sergeant
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:13

Re: Krantenbericht: Zingende christenen verstoren broedvogel

Berichtdoor maran » 13 jan 2013 15:00

Boaz schreef:Ik ben benieuwd of de gemeente Landgraaf nu hetzelfde argument gaat aanvoeren tegen Pinkpop, een evenement met ruim het dubbele aantal bezoekers als Opwekking..


hang ervan af of er dan ook nog vogels broeden in dat gebied.
maar dat zit er niet echt in, mede aangezien de meeste broedtijden dan al voorbij zijn gezien het jaargetijde.

maar mocht het wel zo zijn, dan zouden precies dezelfde regels gelden.

respect voor alles wat leeft

Boaz
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1016
Lid geworden op: 26 jun 2012 18:51

Re: Krantenbericht: Zingende christenen verstoren broedvogel

Berichtdoor Boaz » 13 jan 2013 15:19

Maran schreef
hang ervan af of er dan ook nog vogels broeden in dat gebied.
maar dat zit er niet echt in, mede aangezien de meeste broedtijden dan al voorbij zijn gezien het jaargetijde.


Zowel Pinkpop als Opwekking zijn tijdens Pinksteren. Dus midden/ eind mei, begin juni.

maran
Sergeant
Sergeant
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:13

Re: Krantenbericht: Zingende christenen verstoren broedvogel

Berichtdoor maran » 13 jan 2013 15:27

zijn er in dat gebied waar Pinkpop plaatsvindt [Landgraaf] dan ook vogels die daar broeden?
kun je misschien eens gaan uitzoeken..... :D

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Krantenbericht: Zingende christenen verstoren broedvogel

Berichtdoor blijblij » 24 jan 2013 16:38

he he, gelukkig! christenen blijken toch (nog) niet vervolgd te worden. De klacht is afgewezen en de vrome vogeltjes mogen hun deuntjes blijven fluiten.

maran
Sergeant
Sergeant
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:13

Re: Krantenbericht: Zingende christenen verstoren broedvogel

Berichtdoor maran » 24 jan 2013 16:52

blijblij schreef:he he, gelukkig! christenen blijken toch (nog) niet vervolgd te worden. De klacht is afgewezen en de vrome vogeltjes mogen hun deuntjes blijven fluiten.



oh, waar staat dat?
met vervolging had het sowieso niks te maken dacht ik.

het was toch alleen een waarschuwing?

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Krantenbericht: Zingende christenen verstoren broedvogel

Berichtdoor blijblij » 24 jan 2013 16:56

maran schreef:

oh, waar staat dat?
met vervolging had het sowieso niks te maken dacht ik.

het was toch alleen een waarschuwing?


O.a. op de site van de NOS.
Bedoelde het sarcastisch naar al die mensen die menen dat zij toch al bijna echt vervolgd worden....


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten

cron