JHM schreef:De Bijbel staat vol wonderen, van Genesis tot Openbaring. Wonderen die door de toen geldende natuurwetten niet verklaard konden worden, door de nu geldende natuurwetten niet verklaard kunnen worden en nooit door natuurwetten verklaard zullen kunnen worden. Door je vertrouwen in God te stellen word je niet beperk door natuurwetten, maar daar hoor je heel weinig evolutionisten over.
Wonderen kunnen per definitie niet door de wetenschap verklaard worden. Anders gezegd: indien iets door de wetenschap verklaard kan worden is het per definitie geen wonder.
Het lastige met wonderen is dat een verklaring dat ze door God verricht worden niet het einde van de discussie is. Indien je namelijk dit als verklaring accepteert, zul je consequent moeten zijn en ook claims vanuit andere religies dat hun wonderen door hun God verricht zijn. Want anders meet je met twee maten.
De uiteindelijke consequentie is dat je dan iedere bovennatuurlijke claim vanuit iedere religie of spirituele stroming zult moeten accepteren.
Maar als je door God verrichte wonderen uit andere religies of spirituele stromingen afwijst, kun je alleen maar consequent zijn door ze ook binnen het Christendom af te wijzen.
Dit is dan ook de reden dat kerkvader Calvijn zeer terughoudend was met 'wonder van God' als argument te gebruiken, omdat hij bovenstaande inzag.