We kennen allemaal wel het verhaal van de Israelieten die door de Schelfzee gaan, om daarná richting de berg Horeb te trekken, al waar zij de 10 geboden zouden ontvangen.
Maar waar ligt die Schelfzee nu, en de berg Horeb?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
boer schreef:We kennen allemaal wel het verhaal van de Israelieten die door de Schelfzee gaan, om daarná richting de berg Horeb te trekken, al waar zij de 10 geboden zouden ontvangen.
Mortlach schreef:Houden we de mogelijkheid open dat die zee en die berg überhaupt niet bestaan?
JHM schreef:Dan vraag ik me af welke Horebberg mijn ouders beklommen hebben op vakantie in Egypte
Trajecto schreef:Haha en jij maar aldoor denken dat je ouders een echte berg beklommen hadden...![]()
Nou, maak je niet ongerust: hij bestaat!
In het zuiden van de Sinaï is een gebergte en daar vinden we hem.
pol schreef:http://www.bijbelseplaatsen.nl/plaatsen/H/Horeb/202/
JHM schreef:
Dan vraag ik me af welke Horebberg mijn ouders beklommen hebben op vakantie in Egypte
boer schreef:de egyptische Sinai? nee toch? de israelieten waren nl Egypte ontvlucht ná de Schelfzee doortocht....
boer schreef:Nee die mogelijkheid is uitgesloten, Mortlach.
Wat jij toevallig niet ziet, kan wel degelijk bestaan, tenslotte zijn er ook oude wielen van egyptische ruiter-wagens gevonden in de Rode Zee, en als jij je sleutels niet kunt vinden, wil dat niet zeggen dat ze er niet zijn.
Bovendien gelooft een christen wat er in de bijbel staat, anders is hij geen christen
Hoe dan ook, JHM, ik hoop dat je ouders toch een leuke vakantie hebben gehad ondanks de leugens van moordenaar Constantijns mama Helena en d'r visioen.
Zo vroom kan die Helena niet geweest zijn trouwens, want vrouw en kind van Constantijn werden door pappa lief omgebracht, dankzij wat inside information van haar.
En ja, na zijn ''bekering''.
boer schreef:We kennen allemaal wel het verhaal van de Israelieten die door de Schelfzee gaan, om daarná richting de berg Horeb te trekken, al waar zij de 10 geboden zouden ontvangen.
Trajecto schreef:Nou daarvoor is van belang te weten waar de grenzen lagen van Egypte.
Maar het verhaal via die link die Pol geeft lijkt behoorlijk aannemelijk. En dan is het dus een berg ergens anders
boer schreef:@Mortlach,
Sorry, ik was het ''ga geen ongelijk juk aan'', even vergeten...
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 82 gasten