Geen seks voor het huwelijk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

nadine26
Verkenner
Verkenner

Geen seks voor het huwelijk

Berichtdoor nadine26 » 25 mei 2012 15:37

Beste Forum bezoekers

Als student Sociologie aan de Universiteit van Amsterdam doe ik voor mijn Doctoraal/Master scriptie onderzoek naar Christelijke seksuele waarden en overtuigingen. Ik ben vooral geïnteresseerd in de persoonlijke keuze voor het ideaal geen seks te hebben voor het huwelijk. Waarom kiezen mannen en vrouwen van verschillende generaties hiervoor en hoe gaan ze ermee om in een maatschappij waarin seksualiteit een steeds grotere rol is gaan spelen in het publieke domein. Ik ben daarom nog op zoek naar Nederlandse Christelijke mannen en vrouwen vanaf 40 jaar die uit religieuze overtuiging geen seks voor het huwelijk hebben (gehad).

Heel graag zou ik in een interview meer te weten komen over hoe dit besluit genomen is en hoe deze gelofte ervaren wordt. De nadruk ligt op de motivatie van de beslissing om maagd te blijven voor het huwelijk.

De anonieme interviews duren ongeveer 1 uur en zouden in mei/juni via skype kunnen plaatsvinden of op een locatie naar keuze van de geïnterviewde.

Ik hoop van harte dat u mij wilt helpen.

U kunt mij uiteraard e-mailen voor meer informatie. Ik hoor graag of u eventueel geïnterviewd wil worden of dat u iemand kent die ik hiervoor mag benaderen.

Met vriendelijke groet,

Nadine Knulst
Sociale Wetenschappen
Universiteit van Amsterdam

nadineknulst@hotmail.com

Ps. Dit bericht is geplaatst met de toestemming van Refoweb

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: Geen seks voor het huwelijk

Berichtdoor TheKeimpe » 29 mei 2012 13:14

Oei, 40 jaar of ouder... Hopelijk vind je wat deelnemers...

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 05 jun 2012 16:49

Volgens de Bijbelse opvatting was je gehuwd (in de echt verbonden), zodra je gemeenschap had gehad. Alle andere opvattingen en regeltjes dienaangaande, zijn door de kerken later bedacht en als middel gebruikt om mensen onder druk te zetten en angst aan te jagen. Ieder die deze mening deelt is dus ongeschikt, omdat de vraagstelling in die opvatting niet relevant is.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 05 jun 2012 18:25

jaapo schreef:Volgens de Bijbelse opvatting was je gehuwd (in de echt verbonden), zodra je gemeenschap had gehad. Alle andere opvattingen en regeltjes dienaangaande, zijn door de kerken later bedacht en als middel gebruikt om mensen onder druk te zetten en angst aan te jagen. Ieder die deze mening deelt is dus ongeschikt, omdat de vraagstelling in die opvatting niet relevant is.

Kan je dit met teksten onderbouwen?
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 05 jun 2012 18:42

Dit is overduidelijk een topic waarin wordt gevraagd om mee te doen aan een onderzoek. Niet om een discussie te beginnen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 05 jun 2012 19:43

mag ik dan van mevrouw de directrice weten in welk topic jaapo mij een antwoord kan geven?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 05 jun 2012 20:41

Gezien de toon van je bericht: zoekt en gij zult vinden. Rechtsboven zie je de zoekfunctie. Anders heb je altijd nog de mogelijkheid tot pb.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 05 jun 2012 21:00

mijn uiterst nederige excuses, ik zal een poging wagen ;)

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 05 jun 2012 21:11

Nee, inderdaad, ik bedoelde niet, een discussie te beginnen. Ik gaf alleen aan, dat velen niet voor ondervraging in aanmerking komen, als ze mijn mening onderschrijven. Ik zal ook in een ander topic niet rechtstreeks hierop verder ingaan.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Terug naar “[Religie] - Open forum”