Wat is, Bijbels?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor Pasker » 25 jan 2012 14:50

schaapje schreef: Lees de link op pag. 1 nog een na pasker, dan zie je dat ik in de discussie jou vragen heb gesteld en je gewezen heb dat jouw uitspraken niet staan in de Bijbel, met onderbouwing van teksten, maar dan geef je een antwoord zoals hierboven geciteerd, je negeert de vragen en opent gewoon een ander.
topic.

Het heeft geen zin om in deze disc. over een andere disc. te graan praten en ik dacht dat jij dat wel begreep.
Citeer dus jouw vraag in de betreffende discussie dan zal ik je daar antwoord geven.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor schaapje » 25 jan 2012 15:06

quote="Pasker"
Het heeft geen zin om in deze disc. over een andere disc. te graan praten en ik dacht dat jij dat wel begreep.


Het heeft wel degelijk zin om in dit topic over jouw uitspraken te praten pasker...want jou vraag is...wat is Bijbels, en aangezien jij van het begin afaan hele merkwaardige onbijbelse uitspraken doet,
spreek ik je in dit topic er weer op aan.[url]ik dacht dat jij dat wel begreep[/url]

Citeer dus jouw vraag in de betreffende discussie dan zal ik je daar antwoord geven.


Dat heb ik gedaan, maar aangezien jij nooit antwoord geeft op vragen van wie dan ook, denk ik dat dat niet veranderen zal, omdat je ook in dit topic weer laat blijken dat je nooit op je woorden terug zal komen....hoe o n b i j b e l s ze ook zijn, ook al kan alles wat jij beweert weerlegt worden met deze Bijbel, jij blijft bij wat je gezegd hebt.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor Pasker » 25 jan 2012 15:13

schaapje schreef: Het heeft wel degelijk zin om in dit topic over jouw uitspraken te praten pasker...want jou vraag is...wat is Bijbels, en aangezien jij van het begin afaan hele merkwaardige onbijbelse uitspraken doet,
spreek ik je in dit topic er weer op aan.

En schaapje, wat is volgens jou dan "Bijbels"?

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor schaapje » 25 jan 2012 15:18

Tja.....in ieder geval niet jou uitspraken!

Ga eens in de Bijbel lezen! Daar kan je vinden wat je nodig hebt!
En als je iets niet snapt kan je hier op het forum vragen stellen!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor Pasker » 25 jan 2012 16:14

Als je niet eens weet wat "Bijbels" is, waar praat jij dan over en wat verwijt jij mij dan?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor Lichtzwaard » 02 dec 2012 00:17

De 10 geboden.
VERITAS VOS LIBERABIT.

mohamed

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor mohamed » 02 dec 2012 00:43

Lichtzwaard schreef:De 10 geboden.

Weet u ook wel wat het elfde gebod is?

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor Wilsophie » 02 dec 2012 11:53

Globaal is het antwoord al gegeven, maar het is een rekbaar begrip.
Er staan in de Bijbel Gemeentelijke Waarheden en dat zijn Bijbelse Waarheden
Er staan profetische Waarheden in enz..
Maar de uitdrukking gebruik ik zelf nooit.

Ik moest nog denken aan de blinde man die genezen werd door Jezus door handoplegging en spuug.
Wel het spuug spreekt over de Woorden Gods die de mond Gods uitgaan en de blinde man is een type van een ongelovige in de breedste zin van het woord.
De genezing vond plaats buiten de legerplaats, en zij mochten het niet verder vertellen want het was voor de opstanding en als de overheden het geweten hadden hadden ze de Heer des Heeren niet gekruisigd zegt de Bijbel ergens anders.
Opmerkelijk is dat de man vaag kon zien, hij zag de mensen aan voor wandelende bomen en toen de Heer voor de 2e keer Zijn handen met spuug op zijn ogen legde zag hij helder.
Het is zo dat iemand die tot geloof komt een baby is en een baby ziet eerst heel vaag en later als hij meer voedsel krijgt ziet hij scherper en scherper en zo is het ook met de Bijbel en de gelovige.

Dat wil tevens zeggen beste T.O. dat de ongelovigen blind en doof zijn en niets zullen begrijpen van de Bijbel, want eerst moeten zijn ogen geopend worden en dan gaande weg het Woord wat water ( dus spuug is) en handen die verbondenheid uitdrukken zal hij/ zij scherper gaan zien.

Dus iets benoemen als Bijbels kun je uitsluitend doen en uitspreken tegen gelovigen.
Dannog moet het binnen de context en op de juiste tijd en plaats en moet je het altijd verklaren, waarom de dingen alzo zijn, dus waar de dingen Gods Woord betreffen of vertegenwoordigen.
Ik hoop dat je er iets mee kan. En anders vraag je maar.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor boer » 02 dec 2012 12:44

Lichtzwaard schreef:De 10 geboden.

die waren slechts een schaduw.
heb 10;1

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor schaapje » 02 dec 2012 13:24

boer schreef:die waren slechts een schaduw.
heb 10;1


Is dat zo? Hebr. 10:1 spreekt over de wet hoeveel regels waren dat ook al weer? 631 of zoiets?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor boer » 02 dec 2012 15:01

Het maakt niet uit, het gaat erom dat de wet (incl. de ceremoniele) niet in staat is te volmaken.

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor jaapo » 05 jan 2013 13:42

Interessant, zomaar een oud topic eens door te lezen. Mij bekruipt allereerst het gevoel: Hebben we hier met een serieuze zoeker te maken (Pasker), die met vele geloofsvragen zit (wie niet?) en via dit forum wil bijpraten? Of juist een ruziezoeker, die met nogal vage vragen, andere gelovigen uit hun tent lokt? Bij Pasker weet ik het nooit zeker, maar het kan ook aan mij liggen. Wat is Bijbels? Moeilijk, gezien het feit, dat er zoveel verwarrende verscheidenheid is in de bijbel, terwijl de interpretaties van de mensen er ook verwarrend veel zijn. Liever vraag ik me af, ook voor mezelf: wat is christelijk? Dat is ook nog lastig, maar je vindt dan toch veel houvast in de woorden en daden van Jezus.
Bijbels: de zondag of de sabbath: bijbels of niet? Het al of niet stenigen van overspeligen en homo's: bijbels of niet? Celibaat, bijbels of niet? Seksualiteit is alleen niet zondig, als het de voortplanting als doel heeft, bijbels of niet? Alleen psalmen zingen in de eredienst, bijbels of niet? Een bonte serie "problemen" en ik kan er zonder moeite nog 25 bij bedenken. Dus de vraag is eigenlijk geen vraag, want onbeantwoordbaar in algemene zin.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Gebruikersavatar
Scavence
Verkenner
Verkenner
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jan 2013 19:09

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor Scavence » 06 feb 2013 23:39

Het is maar net hoe je het interpreteert inderdaad. Bijbels/Christelijk. Bijbels kan soms wat wettisch klinken terwijl je bij Christelijk eerder geneigd ben dingen vanuit een evangelisch perspectief te bekijken. Maar goed, ik denk dat dat maar net is welke betekenis dat voor jouzelf heeft.
Handel zodanig dat gij de mensheid zowel in uw eigen persoon als in dat van ieder ander steeds tegelijk als doel en nooit alleen als middel nodig hebt.

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor salty » 10 feb 2013 20:47

Wat is Bijbels-

Zijn we de Heilige Geest vergeten ??? Hij laat ons weten wat "BIJBELS"is
Joh 4:
23 But the hour cometh, and now is, when the true worshippers shall worship the Father in spirit and in truth:
>>>for the Father seeketh such to worship him.

Pas als we deel krijgen aan de Heilige Geest dan leidt Hij ons in het begrijpen van Gods wil ---- Hij legt de WET---torah --- in ons hart

jeremiah 31:31

33 Maar dit is het nieuwe verbond, dat Ik dan met hen zal sluiten: Ik zal mijn wetten in hun harten graveren, zodat zij Mij willen eren; dan zal Ik werkelijk hun God zijn en zij zullen mijn volk zijn.

34 Dan hoeven zij elkaar niet meer te vertellen dat het goed is de HERE te kennen, want iedereen (klein en groot) zal Mij dan werkelijk kennen, zegt de HERE, Ik zal hun zonden vergeven en ze voor altijd vergeten.

dat is het nieuwe verbond ---- dat niemand zijn broeder hoeft te leren omtrend de wil van God
-------------------

en lees dan nog verder >>>>>als israel ook beseft wat het nieuwe verbond is ___ WIE dit heeft gesloten - wat een zegen er dan over hen zal worden uit gestort WANT>>
36 Net zo min als Ik van plan ben deze natuurwetten te veranderen, zal Ik ook mijn volk Israël niet verstoten!

37 De hemelen kunnen worden gemeten en de grondslagen van de aarde kunnen worden onderzocht, dan zal Ik er pas over denken hen voor altijd te verstoten vanwege hun zonden!


Jezus kennen - en zijn Geest in je hart >> dat is het leven onder het Nieuwe verbond
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor jaapo » 10 feb 2013 21:38

Dit zijn mooie, troostvolle bijbelwoorden. Maar de bijbel omvat heel veel meer. En het probleem blijft: er zijn heel veel van inhoud en aard verschillende bijbelgedeelten en daarover zijn er dan weer heel veel verschillende meningen/interpretaties. Daarom herhaal ik, wat ik al eerder hier stelde: deze vraag is in z'n algemeenheid niet te beantwoorden. Kijk nog maar eens naar de stellingen die ik neerschreef in een van mijn vorige postings. Zonder moeite zijn er nog 25 andere bij te bedenken, schreef ik. Daarop weinig of geen reacties, wat ook begrijpelijk is. Als er een eenduidig antwoord mogelijk was, was er ook maar een Godsbeeld of één Waarheid in Christus en dan dus ook maar één kerk. Helaas, alleen al in Nederland zijn er minstens 30 en dus evenzovele antwoorden op deze vraag.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten