Wat is, Bijbels?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor mohamed » 20 jan 2012 10:11

schaapje schreef:@Marin,

Met heel mijn hart kan ik zeggen dat je hierboven de Waarheid verkondigd een Bijbelse waarheid,
Marin ik heb er niets aan toe te voegen.

Dit is de Bijbelse Waarheid.

Nou Pasker, hier heb je het antwoord op je vraag wat bijbels is. :mrgreen:

Toen
Verkenner
Verkenner
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 okt 2011 15:04

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor Toen » 20 jan 2012 16:01

marin schreef:God heeft door de Here Jezus redding gebracht voor elk mens die gehoor geeft aan het Leven en Zijn sterven en opstanding van Jezus, God wil niets liever dat er daardoor een verandering in een leven tot stand komt, de Geest die Jezus leidde tot openbaring van de Zoon van God zal ook deel uitmaken van diegene die trouw is op de wil van God te doen.
Bijna Bijbels... nog niet helemaal volledig
elk mens die gehoor geeft = diegenen die door Gods genade gehoor geven.

Mat 1,21
En zij zal een Zoon baren, en gij zult Zijn naam heten JEZUS; want Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor Pasker » 20 jan 2012 16:48

marin schreef: aan @schaapje: Als Pasker dan bedoelt dat God de Vader ons alleen kan zien als door Zijn Zoon (die Geest die ook in Jezus openbaar werd) dat is wel vereiste dat die Geest gestalte en zichtbaar wordt en Het Leven van Jezus zichtbaar wordt in ons leven.

Hetzelfde geldt voor de Heilige Geest, je tweede opmerking aan Pasker, ons eigen ik met de verkeerde geest zal moeten verdwijnen als Gods Geest (en die is Heilig) volledig gestalte in ons krijgt, dus in ons karakter ( liefde tot God en de naaste) zullen wij dan op Jezus gelijken, de vraag is, willen wij dat of stellen wij ons dualistisch op.

Precies wat ik bedoel @marin en de vraag is dan ook: willen wij wel "Bijbels leven" dat wil toch zeggen; leven naar de richtlijnen door God de Vader ons gegeven.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor schaapje » 20 jan 2012 17:31

quote="marin"

@ schaapje, God heeft door de Here Jezus redding gebracht voor elk mens die gehoor geeft aan het Leven en Zijn sterven en opstanding van Jezus, God wil niets liever dat er daardoor een verandering in een leven tot stand komt, de Geest die Jezus leidde tot openbaring van de Zoon van God zal ook deel uitmaken van diegene die trouw is op de wil van God te doen.
Vaak wordt in kerken alleen maar de nadruk op het sterven van Jezus gesproken wat natuurlijk belangrijk is om de mens vrij te pleiten van de straf en macht van de zonde en weer met God te verzoenen, maar om bij God te kunnen blijven hebben wij HET LEVEN van Jezus nodig dat is niet een lichamelijke maar Het Geestelijk Leven die Jezus ook bezat, en dat wil Hij ons schenken door gebed en door contact met Hem.
De Here Jezus doet een bijzonder werk in de Hemel om Zijn kinderen en Zijn volk voor te bereiden op Zijn komst, je weet, daar is heel veel over te vertellen.
En dat heeft nu ook met Zijn Verzoeningswerk te maken die niet ophoud met sterven van Jezus maar Zijn kinderen volkomen dagelijks wil verlossen van de zonde en van de macht van de zonde wil breken, terwijl het vlees onzuiver is en blijft en dat toch Zijn Geest volkomen is Zijn kind kan werken en zichtbaar wordt.
Dat is het werk van Jezus die Zoon van God voor ons is geworden tot redding voor alle mensen.
Maar je weet, daar is heel veel over te vertellen.


Ik wil je nog eens danken voor je duidelijke antwoord, het enige juiste en Bijbelse!
Het is Zijn werk in ons die ons dagelijks wil verlossen van de zonden en zondemacht.
Voor ons is het Zijn wil te zoeken in alle dagelijkse dingen, door gebed en dagelijkse omgang met Hem.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor Pasker » 21 jan 2012 09:44

schaapje schreef: aan @marin: Ik wil je nog eens danken voor je duidelijke antwoord, het enige juiste en Bijbelse!

Voplgens mij hadden we daar een discussie over wàt nu precies "Bijbels" is maar voor @schaapje is dit blijkbaar al een uitgemaakte zaak of, het is wederom proberen om iemand de mond te snoeren.

mohamed

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor mohamed » 21 jan 2012 10:07

Bijbels is wat er in de Bijbel staat en niet Bijbels is alles wat de mensen erbij verzonnen hebben.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor schaapje » 21 jan 2012 10:18

quote="Pasker"
Voplgens mij hadden we daar een discussie over wàt nu precies "Bijbels" is maar voor @schaapje is dit blijkbaar al een uitgemaakte zaak of, het is wederom proberen om iemand de mond te snoeren.

Hallo pasker,
Voor mij is het inderdaad een uitgemaakte zaak, in de Bijbel vinden we maar één boodschap, en dat is dat de mens zondig is, van God afgedwaald en verloren gaat. En dat God mensen oproept in Hem te geloven in Jezus die voor de gelovige mens het verzoendend werk heeft gedaan en zo deze mens gered kan worden en weer omgang kan hebben met God.

Ik snoer jou de mond niet ....maar de Bijbel zelf, het evangelie snoert jou de mond.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor Pasker » 23 jan 2012 17:36

schaapje schreef: Hallo pasker,
Voor mij is het inderdaad een uitgemaakte zaak, in de Bijbel vinden we maar één boodschap, en dat is dat de mens zondig is, van God afgedwaald en verloren gaat. En dat God mensen oproept in Hem te geloven in Jezus die voor de gelovige mens het verzoendend werk heeft gedaan en zo deze mens gered kan worden en weer omgang kan hebben met God.

Tsja, als dat zo in de Bijbel staat dan is het vrij simpel om dat gewoon te geloven want wat heb je te verliezen, niets toch.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor boer » 23 jan 2012 17:51

als je met een dergelijke zelfde louwheid van je partner houdt, benijd ik deze niet.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor Pasker » 23 jan 2012 20:42

Als @schaapje zegt dat de boodschap zo in de Bijbel staat dan zullen we dat moeten geloven.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor elbert » 24 jan 2012 16:34

Pasker schreef:Als @schaapje zegt dat de boodschap zo in de Bijbel staat dan zullen we dat moeten geloven.
Ik neem aan dat je zelf ook in de Bijbel kunt lezen?
Verder verzoek ik je om m.b.t. schaapje of iemand anders niet meer op de vrouw/man te spelen, maar om argumenten te geven.
Dat komt het gesprek in dit topic (en ook daarbuiten) ten goede.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor Pasker » 24 jan 2012 17:28

elbert schreef: quote="Pasker"]Als @schaapje zegt dat de boodschap zo in de Bijbel staat dan zullen we dat moeten geloven./quote]Ik neem aan dat je zelf ook in de Bijbel kunt lezen?
Verder verzoek ik je om m.b.t. schaapje of iemand anders niet meer op de vrouw/man te spelen, maar om argumenten te geven.
Dat komt het gesprek in dit topic (en ook daarbuiten) ten goede.


Heb je vergeten om pagina 1 eerst te lezen Elbert waar schaapje mèt jouw toestemming steeds op de man mag spelen?

Heb je ook dit soort berichten van schaapje gelezen die schaapje schrijft MET jouw toestemming.?

schaapje Berichttitel: Re: Mogen we bij de zonde blijven?Geplaatst: di nov 29, 2011 10:46 am


Kolonel


Geregistreerd: di dec 28, 2010 1:08 pm
Berichten: 2784 Citaat:
quote="Pasker"

Wanneer we dus nog in zonden leven dan zijn we blijkbaar NIET in Christus gedoopt en zullen we natuurlijk uitvluchten zoeken om toch zonden te kunnen blijven doen.


Wanneer wij NIET in Christus zijn krijgen we dit soort uitspraken:


schaapje schreef:Ik verwacht een een bijbelse verantwoording voor jou woorden hier op het forum neergezet pasker!

1. Wij dromen als we zeggen dat Jezus is gekomen om zondaren te redden.
2. In een zondig lichaam kan de HG niet wonen.
3. God roept iedereen, maar kiest hen die op Zijn Zoon lijken.
4. De Heilige Geest die in ons werkt is dan ook pas heilig als wij op Jezus gelijken en dat is de reden
waarom wij macht hebben gekregen om kinderen Gods te worden.
5 Wij kunnen onze macht (let op het woordje"onze) ook gebruiken om de beest of de satan uit te
hangen, want dat is een ieders goed recht want wij zijn in vrijheid geboren.
6. Niet te vergeten jou uitspraak op een ander topic, dat God onze geest niet oplapt of zoiets maar dat
we maar één geest hebben en volgens jou interpretatie is dat de HG

Zomaar een paar citaten van jou die op verschillende topics gevonden kunnen worden, maar er zijn er meerdere, en nergens zijn deze uitspraken bijbels onderbouwt, sterker als anderen jou met de woorden uit de bijbel willen corrigeren, heb je daar geen enkele boodschap aan, en antwoord je niet op vragen.
En jij suggereert noch wel dat je volwassen in geloof bent en geen leraar nodig hebt



Je hebt nog geen uitleg gegeven pasker, ..... ga je er voor weg lopen door een nieuw topic te openen?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Je kan niet de ene tekst uit de Bijbel pakken en de andere negeren pasker!
Niemand is elke seconde van zijn leven in Christus, we kunnen dan wel eens dingen denken en zeggen die uit onze eigen verstand en geest of oude mens komt wat niet overeen stemt met de Wil van God, daarom schrijft Paulus deze zonde te doden dóór de Heilige Geest die in on woont.

_________________
Lawaai is een doordacht plan van de duivel; stilte is de zendtijd van de Heilige Geest.

viewtopic.php?f=2&t=25479

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor elbert » 24 jan 2012 21:36

Pasker schreef:Heb je vergeten om pagina 1 eerst te lezen Elbert waar schaapje mèt jouw toestemming steeds op de man mag spelen?

Heb je ook dit soort berichten van schaapje gelezen die schaapje schrijft MET jouw toestemming.?
Nogmaals: het gaat mij om de argumenten. Als schaapje zegt dat ze een aantal van jouw uitspraken onbijbels vindt, dan mag ze dat, mits ze daarvoor argumenten gebruikt, die ze uiteraard wel waar moet maken door dit te onderbouwen vanuit de Bijbel. Als jij met een cynische ondertoon zegt: "als schaapje het zegt, zal het wel zo wezen", is dat geen argument, maar puur op de vrouw spelen.
Ik zou zeggen: verdedig je met argumenten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor Pasker » 25 jan 2012 00:37

Als schaapje problemen of vragen heeft laat zij die dan stellen in de betreffende discussie maar NIET in een uit het verband gerukt vragenlijstje.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor schaapje » 25 jan 2012 10:15

pasker schreef:
Kunnen kinderen in het geloof dan beoordelen of een volwassene in het geloof een verkeerde zienswijze heeft?
Vragen naar het geloof van iemand is niet perce een "persoonlijke aanval" maar kan ook gewoon belangstelling zijn.
Jij praat alleen maar in citaten zonder iets van jouw geloof daar van te laten zien en het gaat toch over ons geloof nietwaar.

schaapje:
Lees de link op pag. 1 nog een na pasker, dan zie je dat ik in de discussie jou vragen heb gesteld en je gewezen heb dat jouw uitspraken niet staan in de Bijbel, met onderbouwing van teksten, maar dan geef je een antwoord zoals hierboven geciteerd, je negeert de vragen en opent gewoon een ander.
topic.
Dus er is geen discussie mogelijk, en wat jij beweert pasker,.... er is geen Christen die dat serieus neemt laat staan dat ze jou geloven.....gelukkig maar.
Ik hoop dat je de Waarheid mag vinden.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten