mohamed schreef:Dat baseren ze op Jesaja 14, wat echter over de koning van Babel gaat en niet over engelen.
schaapje schreef:Hier wordt tot satan gesproken ....die werkte in de mens/koning.
Hoe zijt zij uit de hemel gevallen, gij morgenster, zoon des dageraads
hoe zijt gij ter aarde geveld, overweldiger der volken,
En gij overlegdet nog wel: Ik zal ten hemel opstijgen, boven de sterren Gods
mijn troon oprichten en zetelen op de berg der samenkomsten ver in het noorden.
Dit is niet gesproken tot een mens, net zoals Jezus sprak tot de discipel...ga weg achter mij satan
Marc. 8;33
Dat is inderdaad Jesaja 14 zoals ik al zei, dus vooralsnog heb ik objectief gezien op je voor dat ik sowieso de waarheid heb gezegd over één ding. Aangezien jij dat niet bevestigt heb je de schijn tegen dat je de waarheid vijandig gezind bent.
Grappig dat je over Petrus begint, want Jezus noemde hem wel degelijk satan, toevallig net in dat stuk wat je niet citeerde:
'gij bedenkt niet de dingen, die Gods zijn,
maar die der mensen zijn.'
Jezus zegt dus dat satan een menselijke natuur heeft en elders verklaart hij dat het kwade uit de harten van de mens komt (Mar 7,21-23) en dat ALLE boze dingen vanbinnen uit komen. Dat zou je als muziek in de oren moeten klinken, want je roept altijd dat de mens een zondaar is die tot geen goed in staat is en het verdient om verdelgd te worden.
Maar nee, ondanks dat schaapje wel belijdt dat de mens een grote zondaar is, is toch niet een satan, onlogisch maar waar volgens haar. Nee, satan is de gevallen engel die ooit in de hemel woonde, zich het eeuwige leven toe-eigende en gaat bij de naam de morgenster. Indien dat inderdaad zo is, dan is het christendom je reinste satanisme en moeten we christenen vrezen als de pest.
Want Petrus sprak namelijk de wens uit dat de morgenster in onze harten mocht opgaan (2 Petr 1,19) wat volgens evangelische christenen dus de satan is.

Zolang jij het maar fijn vindt voelen is alles koek en ei, maar de waarheid voelt niet fijn en is niet aardig ook. De waarheid maakt alleen zalig wat uit God is (2 Thess 2:10. 1 Tim 2:4) de rest is hij vijandig gezind. De waarheid is meer een persoon als satan ooit was en zal zijn.