Opvoeding

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Eerbied
Mineur
Mineur

Opvoeding

Berichtdoor Eerbied » 05 nov 2011 11:18

Op onderstaande filmpjes is te zien hoe kinderen geleerd is om het zelfmoordterrorisme te verheerlijken.

Muslim Girls Yearn to Murder Infidels (Kafurs)

Palestinian children play the Shahid (Martyr) game and argue who gets to die as Martyr

Hamas Video: Palestinian Child Soldiers for Allah

Wat ik mij afvroeg:

Zijn er ook christenen die kinderen zo opvoeden?
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

mohamed

Re: Opvoeding

Berichtdoor mohamed » 05 nov 2011 11:35

Ja, Palestijnse christenen.

Kon je geen video's vinden waarop Palestijnse kinderen door Israëlische soldaten worden beschoten?

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 05 nov 2011 11:37

Ik kan het me op grond van de Bijbel niet voorstellen, en als er dan al zijn die een soortgelijke opvoeding geven, in hoeverre zijn ze dan echt Christen.
Maar dat is natuurlijk ook zo dat 95% van de moslims zegt dat dit geen echte moslims kunnen zijn.

@mohammed: aangaande Palestijnse christenen, hoor je ooit dat die aan zelfmoordterroisme doen?
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 nov 2011 12:02

Genoeg filmpjes op youtube te vinden waarop min of meer christelijke kindertjes dusdanig worden gehersenspoeld dat ik er niet aan twijfel dat ze bomaanslagen zouden plegen.

Zoek eens op
"Jesus Camp" http://www.youtube.com/watch?v=rBv8tv62yGM

en "God hates fags" http://www.youtube.com/watch?v=rBv8tv62yGM

Vanwege die laatste groep gebruik ik 'min of meer christelijk' trouwens...

Wat ik me dan verder afvraag... vanwaar de vraag? Oprechte interesse of wil je aantonen dat christenen beter zijn dan moslims?
Laatst gewijzigd door Mortlach op 05 nov 2011 12:05, 2 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 nov 2011 12:02

Bertiel schreef:Ik kan het me op grond van de Bijbel niet voorstellen, en als er dan al zijn die een soortgelijke opvoeding geven, in hoeverre zijn ze dan echt Christen.

No true Scotsman!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 05 nov 2011 13:37

Mortlach schreef:No true Scotsman!

que?
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 05 nov 2011 14:11

quote="Mortlach"

Wat ik me dan verder afvraag... vanwaar de vraag? Oprechte interesse of wil je aantonen dat christenen beter zijn dan moslims?

Jezus zegt in Mat. 5:44 de wonderlijke tekst

Maar Ik zeg u, hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen.

Er is geen christen die in eigen kunnen daaraan kan voldoen. en er zijn er zelfs die menen te lezen in de Bijbel dat God de ongelovigen haat, en hiermee zijn er die verschrikkelijke slachtpartijen hebben verricht.

Dus inderdaad, soms is een christen niet beter dan een moslim.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 05 nov 2011 14:39

mohamed schreef:Ja, Palestijnse christenen.

Heb je daar voorbeelden van?
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 05 nov 2011 14:44

Mortlach schreef:Genoeg filmpjes op youtube te vinden waarop min of meer christelijke kindertjes dusdanig worden gehersenspoeld dat ik er niet aan twijfel dat ze bomaanslagen zouden plegen.

Zoek eens op
"Jesus Camp" http://www.youtube.com/watch?v=rBv8tv62yGM

en "God hates fags" http://www.youtube.com/watch?v=rBv8tv62yGM

Vanwege die laatste groep gebruik ik 'min of meer christelijk' trouwens...

Maar heb je ook bewijzen dat die christenen oproepen tot het vermoorden van homoseksuelen e.d. en dat ten overstaan van kleine kinderen?

Mortlach schreef:Wat ik me dan verder afvraag... vanwaar de vraag? Oprechte interesse of wil je aantonen dat christenen beter zijn dan moslims?

Oprechte interesse. Het is meer dat ik geïnteresseerd ben in het cultuurverschil tussen islam en christendom. Tot hoever kunnen moslims in de praktijk gaan met het verheerlijken van (zelf)moord aan kinderen en hoever kunnen christenen daarin gaan? Is daar verschil tussen?

Ik was tamelijk geshockeerd door wat ik in de video's zag. Ik hoop dat die moslims daar verstandiger worden en de kinderen daar vredelievender gaan opvoeden.

Verder kun je je natuurlijk afvragen of godsdienst in zijn algemeenheid leidt tot haatgevoelens jegens de medemens. Je zou zeggen dat bij de christenen Matteüs 22:39 (heb uw naaste lief als uzelf) tegen het hebben van zulke haatgevoelens in gaat.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 05 nov 2011 15:33

schaapje schreef:er zijn er zelfs die menen te lezen in de Bijbel dat God de ongelovigen haat, en hiermee zijn er die verschrikkelijke slachtpartijen hebben verricht.

Dus inderdaad, soms is een christen niet beter dan een moslim.

Ik had het niet over wat volwassenen ooit aangericht hebben (christenen, moslims, of anderszins), maar juist over hoe de opvoedingspraktijk jegens kinderen is en dan specifiek met betrekking tot (zelf)moordverheerlijking.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 05 nov 2011 15:44

quote="Eerbied"
Ik had het niet over wat volwassenen ooit aangericht hebben (christenen, moslims, of anderszins), maar juist over hoe de opvoedingspraktijk jegens kinderen is en dan specifiek met betrekking tot (zelf)moordverheerlijking.

Mijn vraag aan jou is ...waarom?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 nov 2011 15:57

mohamed schreef:Ja, Palestijnse christenen.

Eerbied schreef:Heb je daar voorbeelden van?

Wanneer Israëli's belaagd worden door Palestijnse kinderen zeggen ze dat het begint met een steen en later een bom wordt, maar kun jij bewijzen dat die kleine stenengooiers allemaal moslim zijn? De scheidslijn die jij probeert aan te brengen tussen Israëli's en moslims is er niet, want ook christelijke Palestijnen voelen zich gedupeerd en vechten aan de zijde van de moslims tegen de bezetter. Dat het geschil tussen de Palestijnen en de Israëli's iets met geloof te maken heeft is de grootst mogelijke leugen die verspreid is, enkel om de sympathie van westerse christenen te krijgen en dat is goed gelukt.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 05 nov 2011 16:09

mohamed schreef:Wanneer Israëli's belaagd worden door Palestijnse kinderen zeggen ze dat het begint met een steen en later een bom wordt, maar kun jij bewijzen dat die kleine stenengooiers allemaal moslim zijn?

Daar gaat het niet om. De vraag is of christelijke volwassenen aan kinderen (zelf)moordverheerlijking leren.

mohamed schreef:Dat het geschil tussen de Palestijnen en de Israëli's iets met geloof te maken heeft is de grootst mogelijke leugen die verspreid is, enkel om de sympathie van westerse christenen te krijgen en dat is goed gelukt.

Waarom roepen de kinderen in die video's dan Allah aan? Dat doen christenen toch niet? Of is het voor christenen onder Palestijnen taboe om hun eigen geloof vrij te mogen beleven en worden zij er daarom als christenen toe verplicht om het óók over Allah te hebben?

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 05 nov 2011 16:12

Allah is de Arabische naam van God.
here comes the cluetrain last stop is you.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 05 nov 2011 16:21

schaapje schreef:Mijn vraag aan jou is ...waarom?

Het is vooral uit verbijstering hoe het mogelijk is dat volwassenen hun kinderen zó opvoeden en dat ik hoop dat het christelijk geloof géén aanleiding geeft om kinderen zo op te voeden, want als dat zo zou zijn dan vraag ik mij ernstig af of ik nog wel christen moet blijven.

Terug naar “[Religie] - Open forum”