Gereformeerde gemeente en televisie.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor mohamed » 09 feb 2013 00:39

marcel081276 schreef:Al ben ik niet van de geref gem. wil ik toch graag even iets zeggen. Sinds heel kort heeft God mij weer de ogen geopend en laten zien wat er echt toe doet in het leven, het is weer zo heerlijk om van Hem te leren uit Zijn woord!
We hadden ook tv en films en wereldse muziek in huis maar nu we weer voor 100% voor Jezus Christus gaan als ik het zo mag zeggen hebben we alles het huis uit gesmeten, geen tv, geen wereldse muziek en geen wereldse films meer!
We lopen zo makkelijk met de wereld mee maar God liet mij zien in Zijn woord wat 'maar gij geheel anders' betekent. We willen weer alles van Hem leren!
Ik veroordeel niemand die een tv heeft maar is het niet heerlijk om van Hem te leren?
Ik geloof dat we echt aan het eind der tijden gekomen zijn, en dan is de bijbel heel duidelijk wat betreft de wijze en dwaze maagden. . Ik kan alleen zeggen en bidden, zorg dat je een wijze maagd ben!!! De Bruidegom komt, ben je er klaar voor en verlang je er intens naar?

Lichtzwaard schreef: HULDE---------de meeste laatste bijdragen zijn gezeur over knot en rok of spijkerbroek en waar het om gaat is de levende relatie met Jezus Christus de Heer buiten Hem en Zijn Kerk geen zaligheid.

Een goede bijdrage van jou;maar alles wat God gegeven heeft geniet daar wel van tot Zijn eer en tot eer van de Kerk.

Ook hulde aan jullie want na lang oefenen lukt het quoten eindelijk! =D>

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Katlheen » 09 feb 2013 12:22

DAT is onuitroeibaar. Mensen uit de rechterflank worden neergezet alsof ze allemaal hetzelfde eruit zien, dezelfde mening hebben. Ik ken een heleboel gergemmers, die gewoon televisie hebben, geen knot dragen, volkomen normaal met 2 benen op de grond staan, zonder die stereotieperingen.


Dan zijn het geen echte gergemmers :mrgreen:

Maar och och, dat we het toch nog mochten meemaken, Lichtzwaard die kan quoten, en zonder 33 smileys te gebruiken. Nu nog een echte mening, en we kunnen met de cimbalen in de hand in rijdans, stemmig zwart gekleed tussen de kerkbanken door.... :wink:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

boldering
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mei 2009 15:41
Locatie: in Zeeland

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor boldering » 09 feb 2013 18:45

Ik behoor niet tot de GG, maar ik kijk weinig televisie, je mist eigenlijk niks als je niet kijkt. Er zijn maar weinig programma's met inhoud. Alles voor de kijkcijfers, dat is commercieel interessant. Maar het is wel zo dat je best selectief kan kijken zonder dat je "verkeerde"of "wereldse" zaken ziet, daar ben je uiteindelijk zelf nog baas over.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Boekenlezer » 09 feb 2013 18:51

Televisie is vooral interessant voor het journaal en de actualiteitenprogramma's, vind ik. En andere informatieve programma's.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

boldering
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mei 2009 15:41
Locatie: in Zeeland

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor boldering » 09 feb 2013 19:04

Ja, en nu Nederland zingt :)

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor boer » 09 feb 2013 20:46

Katlheen schreef:Dan zijn het geen echte gergemmers :mrgreen:

Maar och och, dat we het toch nog mochten meemaken, Lichtzwaard die kan quoten, en zonder 33 smileys te gebruiken. Nu nog een echte mening, en we kunnen met de cimbalen in de hand in rijdans, stemmig zwart gekleed tussen de kerkbanken door.... :wink:


Reidans is met een korte ei :|
Ik zie de gergemmers nog geen reidans / polonaise doen , jij wel ?
Waar komt dat verzinsel van die zwarte kleding vandaan eigenlijk?
Ik lees in de Bijbel alleen over veelkleurige rokken en bescheiden gekleed gaan in de zin van, niet verleidelijk.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Lichtzwaard » 09 feb 2013 23:41

boldering schreef:Ik behoor niet tot de GG, maar ik kijk weinig televisie, je mist eigenlijk niks als je niet kijkt. Er zijn maar weinig programma's met inhoud. Alles voor de kijkcijfers, dat is commercieel interessant. Maar het is wel zo dat je best selectief kan kijken zonder dat je "verkeerde"of "wereldse" zaken ziet, daar ben je uiteindelijk zelf nog baas over.


En gelijk heb je.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Spons » 19 feb 2013 21:33

precies het is een instrument ... en dat kan je gebruiken jij bent de baas !

Er was vanavond in 1 vandaag een stuk over hoerenlopers... per definitie is dat al zondig en wordt dat hier veroordeeld.

Maar het ging er over dat er een verbod op hoerenlopen moest komen zoals men dat ook kent in zweden... met hoge boetes en evt celstraf...


Niet dat ik er naar toe ga...maar de problematiek die er achter zit is wel groter, veelzijdiger dan je denkt.. je kan denken ..ah zonde, weg ermee doe er niks mee en het vergeten

maar om even wat punten op te noemen (puur als voorbeeld dat Tv ook tot ander inzicht kan geven )

Stel dat verbod komt er...

Je werkt prostitutie het illegale circuit in,
je raakt controle kwijt over wie waar werkt
komen mensen in gevang wat de maatschappij geld kost
Er zijn vrouwen die (noem het een afwijking , whatever ) die seksverslaafd zijn ...
Meer illegale handel in vrouwen , doordat politie niet weet waar ze werken / minder contact hebben komen ze als ze gedwongen worden er moeilijker uit... wat nu al lastig is voor ze
Wie worden er mee gepakt ... de prostituee... de hoerenloper.. maar de pooier dan.... die blijft buiten schot... en daar zit dus ook een probleem.

kort om het zet aan tot nadenken ...want in dit voorbeeld kan je het veroordelen en er voor weg lopen maar er is wel degelijk een probleem en hoe los je dit maatschappelijke probleem op

Gebruikersavatar
sis
Mineur
Mineur
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2009 08:15

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor sis » 19 feb 2013 22:45

Ik meng me niet zo vaak in een discussie, vind het leuker om mee te lezen. Maar,

Spons schreef:Stel dat verbod komt er...

Je werkt prostitutie het illegale circuit in,


Ik vind dit eigenlijk een beetje naïef argument. Dus als iets legaal is is het minder erg? Net als dat softdrugs en alcohol vanaf je 16de? Het spijt me, maar wat dat betreft kan ik me meer vinden in het standpunt van de VS. Helemaal geen drugs en alcohol vanaf je 21ste. Je 21STE!! Dat kan je je hier toch niet voorstellen?! Maar zou het niet veel beter zijn? Natuurlijk worden die regels overtreden, maar worden de regels in NL minder overtreden? Denk het niet.. terwijl de regels veel lager liggen..
Als je de grens trekt bij geen prostitutie, dan komt er illegale prostitutie. Als je de grens legt bij wel prostitutie maar... dan worden die regels veel sneller overtreden!

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Spons » 20 feb 2013 15:18

op zich is dat een hele andere discussie maar ik probeerde dit stuk uit 1 vandaag dus aan te halen dat iets meer kanten heeft en belicht kan worden of aanzetten tot denken.

Daarbij geprobeerd het zo net mogelijk te verwoorden t.a.v. de doelgroep hier.

Yellow
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2013 20:53

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Yellow » 20 feb 2013 17:35

Ik kijk eigenlijk nooit tv.. En ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik wat gemist heb! Dus dan zal het met het nut van de programma's ook wel meevallen..

Gebruikersavatar
sis
Mineur
Mineur
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2009 08:15

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor sis » 20 feb 2013 18:57

Spons schreef:op zich is dat een hele andere discussie maar ik probeerde dit stuk uit 1 vandaag dus aan te halen dat iets meer kanten heeft en belicht kan worden of aanzetten tot denken.


Daar heb je gelijk in. On topic maar weer!

Yellow schreef:Ik kijk eigenlijk nooit tv.. En ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik wat gemist heb! Dus dan zal het met het nut van de programma's ook wel meevallen..


Tsja, ik laat ook nooit geen visjes aan m'n voeten knabbelen (om maar een voorbeeld te noemen). Heb ook niet het gevoel dat ik iets mis, maar om dan gelijk maar te zeggen dat het niet nuttig is?

Yellow
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2013 20:53

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Yellow » 20 feb 2013 19:15


Tsja, ik laat ook nooit geen visjes aan m'n voeten knabbelen (om maar een voorbeeld te noemen). Heb ook niet het gevoel dat ik iets mis, maar om dan gelijk maar te zeggen dat het niet nuttig is?

Van sommige programma's vraag ik me echt af of ze nut hebben, maar dat is lang niet bij alle programma's het geval hoor!

boldering
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mei 2009 15:41
Locatie: in Zeeland

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor boldering » 20 feb 2013 22:48

Ja, alle programma's hebben nut, al is het alleen maar omdat er mensen zijn die er naar kijken. Persoonlijk vindt ik al die kook, her- en verbouwprogramma's en andere kijkcijferkanjers absoluut geen inhoud hebben, maar ik ken mensen die kunnen daar een hele avond mee vullen, en het dan nog leuk vinden ook. Dan heeft het voor die mensen nut. Dus hier is het ook weer net als veel andere dingen, een persoonlijke beleving.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Optimatus » 20 feb 2013 23:15

Yellow schreef:Ik kijk eigenlijk nooit tv.. En ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik wat gemist heb! Dus dan zal het met het nut van de programma's ook wel meevallen..


Het feit dat jij niet kijkt, betekent niet dat bepaalde programma's niet nuttig zijn. Jij bent niet de maat aller dingen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten