Gereformeerde gemeente en televisie.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
MissVis
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 mar 2005 21:05

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor MissVis » 28 mei 2011 13:29

Spons schreef:je kan ook in een klooster gaan zitten...


Nee, in een klooster gebeuren geen zondige dingen :?

De kerkenraad eiste voor afgelopen vrijdag een antwoord van mij of ik de tv weg zou doen of niet, zodat ze het vrijdagavond op de kerkenraadvergadering erover konden hebben. Hoe vind je dat dan? Ik werd nog flink onder druk gezet ook.
Ik heb de voorzitter een brief geschreven met een aantal van jullie antwoorden erin verwerkt.
Ik ben benieuwd wat er uit voort komt. Maar eigenlijk weet ik dat toch al.

Bij mij in de kerk hebben ze wel degelijk verenigingen en een koor. Ik ben daar een tijd lang lid van geweest totdat het naar een andere avond verschoof en ik niet meer kon komen. Maar het waren niet echt hartelijke contacten met die mensen daar. Ik hoorde er op één of andere manier gewoon niet bij omdat ik niet van hetzelfde hout gesneden ben. Ik heb nooit op een reformatorische school gezeten. Die vrouwen en mannen trouwen allemaal al op hun 21e en hebben al jong kinderen. Ze doen allemaal hetzelfde werk in een zieken- of verzorgingstehuis. Ik doe heel wat anders dus ik kan gewoon nergens over meepraten. En ik kon ook niet zeggen "hebbie dit of dat nog op tv gezien? Leuk was dat hè."

Nu heeft een collega van mij ons uitgenodigd dat als de film Gooische vrouwen uitkomt op dvd, om gezellig bij haar thuis te komen kijken. Nu heb ik al gezegd dat ik niet zal komen, omdat ik gewoonweg niet naar Gooische vrouwen wil kijken o.a. vanwege het gevloek wat ze erin doen.
Schitterønt

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 09 mar 2011 15:08
Locatie: Azie

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Janvanverweg » 28 mei 2011 14:10

missvis,
heel veel sterkte de komende dagen, ik hoop en bid dat je snel antwoord op je brief krijgt.
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

Jut
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2010 19:25

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Jut » 28 mei 2011 16:22

Ik heb je topic een beetje gevolgd, net een verhaal getikt maar ben hem kwijt omdat ik niet meer ingelogd was ](*,)

Kort gezegd:

Ik kom uit de ger gem, ik zou zelf geen tv in huis halen omdat ik het een ongezellig ding vindt, hoewel, de computer minstens zo ongezellig kan zijn, sterker nog, veel ongezelliger!

Iedereen heeft wel een beetje eergevoel, jij ook. Die tv eruit omdat de kr dat wil? Nee dat gebeurt niet! Ik kijk er toch alleen maar verantwoorde programma's mee?

Nu zullen ze als ze jou goed genoeg kennen, ook niet bang zijn dat je liegt over wat je bekijkt. Maar omdat de mensen in de kerk of al weten of er achter zullen komen dat jij een tv hebt, en aan het avondmaal gaat zullen ze dat simpel gezegd niet helemaal begrijpen en er zullen er zijn die denken van ho die vent zit wereldse dingen te kijken en aan het avondmaal gaan, dat kan niet.

Ik zou als Gods Woord gepreekt wordt zoals je het wilt of voelt, niet weggaan om je eergevoel. Ik zou dan kiezen om de tv (tegen je eergevoel in) de deur uit te doen, en eerlijk te zeggen tegen de kr dat je het niet doet omdat je nu van mening bent dat die tv zo zondig is of de programmas die je bekijkt maar het doet omdat je begrijpt dat je niet een regeltje die toevallig bij de ger gem hoort zomaar kunt overtreden. Regels zijn er om nageleefd te worden. Verder zou ik gewoon eerlijk zeggen dat je die programma's dan via de computer bekijkt. Als ze zeggen dat vinden wij ook niet goed, zouden ze eens moeten weten hoeveel mensen dat wel doen. Jij bent dan eerlijk, bent zelfs bereid om er iets aan te doen. Als ze jou vertrouwen (wat zou moeten) zouden ze geen probleem moeten hebben dat het toevallig leuk vindt om die programmas te bekijken. Als ze zeggen dat is niet tot Gods eer, mogen ook de kr leden weleens bekijken of zij geen dingen doen die niet specifiek tot Gods eer zijn. Als iemand trouwt, kinderen opvoedt etc. is het belangrijkste voor hen soms niet het gezin?, is het voor anderen niet die mooie auto, of dat mooie huis, of die mooie keuken? Daarbij komt, als je onder het eten gezelschap had van andere mensen zou je niet zo'n behoefte hebben om een prima programma te bekijken.

Owja dit ook nog, het is natuurlijk geen reden om zelf wel dingen te doen die je gedachten alleen maar van God afhouden.

Mijn standpunten staan staan niet vast, wettisch worden wil ik ook niet, maar ik heb wel zo'n idee dat ik al heel gauw iets wat gewoon geaccepteerd is op de eerst plaats heb staan. Bijvoorbeeld, als ik iets leuk vindt, al is het een cd met 'leuke muziek', heb ik de neiging om dat ding helemaal grijs te draaien. Dan sta ik ermee op en ga ermee naar bed.

Wat betreft het idee hebben er niet bij te horen, heb ik ook. Misschien zijn ger gemmers over het algemeen wat minder spontaan, wat terughoudender, (groepjes die al op de basisschool gevormd zijn?) maar ik bekijk het vanuit mijn ogen, misschien ben ik wel zo anders?. Ik denk daar dus ook weleens over na. Ik ben niet zo goed in contacten leggen, en misschien ook wel in het onderhouden ervan (ben dus zelf niet beter). Ik ga sinds kort naar een jv (helaas niet bij de eigen gemeente maar een andere gemeente die niet zo lang bestaat) (ben nog niet zo gek oud ;-)) en ja daar zijn toch ook wel spontanere mensen.
Laatst gewijzigd door Jut op 28 mei 2011 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Pasker » 28 mei 2011 16:38

MissVis schreef:Nee, in een klooster gebeuren geen zondige dingen :?

De kerkenraad eiste voor afgelopen vrijdag een antwoord van mij of ik de tv weg zou doen of niet, zodat ze het vrijdagavond op de kerkenraadvergadering erover konden hebben. Hoe vind je dat dan? Ik werd nog flink onder druk gezet ook.
Ik heb de voorzitter een brief geschreven met een aantal van jullie antwoorden erin verwerkt.
Ik ben benieuwd wat er uit voort komt. Maar eigenlijk weet ik dat toch al.

Bij mij in de kerk hebben ze wel degelijk verenigingen en een koor. Ik ben daar een tijd lang lid van geweest totdat het naar een andere avond verschoof en ik niet meer kon komen. Maar het waren niet echt hartelijke contacten met die mensen daar. Ik hoorde er op één of andere manier gewoon niet bij omdat ik niet van hetzelfde hout gesneden ben. Ik heb nooit op een reformatorische school gezeten. Die vrouwen en mannen trouwen allemaal al op hun 21e en hebben al jong kinderen. Ze doen allemaal hetzelfde werk in een zieken- of verzorgingstehuis. Ik doe heel wat anders dus ik kan gewoon nergens over meepraten. En ik kon ook niet zeggen "hebbie dit of dat nog op tv gezien? Leuk was dat hè."

Nu heeft een collega van mij ons uitgenodigd dat als de film Gooische vrouwen uitkomt op dvd, om gezellig bij haar thuis te komen kijken. Nu heb ik al gezegd dat ik niet zal komen, omdat ik gewoonweg niet naar Gooische vrouwen wil kijken o.a. vanwege het gevloek wat ze erin doen.

Ben je niet gewoon werelds bezig om de kerkorde te willen veranderen? Als je het niet eens ben met die kerk, waarom ga je niet gewoon naar een andere kerk waar je wel die wereldse dingen mag gebruiken en doen?
Er zijn zelfs hele "lichte" kerken waar je bijna van alles mag, kortom er is altijd wel een kerk voor iedereen.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Spons » 28 mei 2011 22:47

Ik snap dat er vanuit de rechtse kant van de kerken haken en ogen zitten aan tv gebruik. Echter er is een stuk zelfverantwoording van gemeenteleden tegenover God ! maar het probleem is dat als iemand (oprecht ) denkt die zelfverantwoording te kunnen en willen nemen , en dit ook ten opzichte van God later te willen afleggen, hij / zij geneens de kans krijgt , van de Kerkeraad om deze verantwoordelijkheid op zich te nemen.

De kerkeraad bepaalt en zelfs een discussie ( ?? ) is hierover niet mogelijk. Internet mag ook niet, dus vanaf nu kunnen we refoweb sluiten, en alle GG , PKN, ers, Oud GG en GG in Ned. er uit gooien, stel je voor dat je beinvloedt wordt door anderen .... oei dan kan je opeens naar de GG Gaan (dit is dus Synisch bedoelt )

Dan kan je slaafs de TV de deur uit doen , maar waar is je stuk eigen waarde, met betrekking tot je eigen normen en waarde dan gebleven ? laat je je dat opleggen door anderen zonder er zelf over na te denken ? of moeten we er van uit gaan dat alles wat Kerk X zegt... ook zo is ?

Tuurlijk ben je het met bepaalde dingen eens... bij kerk X (of Y ) maar het is wel zo dat je dingen moet toetsen voor je zelf. Als je daar niet achter staat moet je handelen. Of gaan we zeggen van ik kies letter Y en blijf daar bij en worden hersenloos ? In mijn kerk gingen geruchten over kinderen aan het avondmaal (was een pkn Kerk, met bonds dominee;s en andere week een PKNér ) dat heeft me wel doen besluiten om over te stappen naar een andere wijkgemeente. Achteraf is het kinderen aan het avondmaal niet gekomen maar ik was het daar niet mee eens en heb er naar gehandeld.. of had ik moeten zeggen o ik zit bij kerk Y dus heb het maar te accepteren ?

je mag / kan / moet alles toetsen naar zoals jij / hij / zij denkt dat dat het goed is en of God dat ook goed zou vinden.

Jut
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2010 19:25

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Jut » 28 mei 2011 22:59

Ik denk dat die discussie al vaak genoeg gevoerd is. Je kan natuurlijk geen uitzonderingen maken, van Jan met de pet gaat verantwoord met dingen om dus mag dit wel en Kees van daarginds is zo'n losbandig mannetje die moet je eigenlijk een computer verbieden. Dus ja een discussie is natuurlijk niet echt handig, ook al heb je nog zulke goede redenen.

Het is dus kiezen of delen, een kerk vinden waar een tv wel geaccepteerd is is niet zo moeilijk. Of je het dan ook met de rest van de leer eens bent is misschien wat lastiger, en ook daar zul je wel iets tegenkomen dat je niet aanstaat.

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 09 mar 2011 15:08
Locatie: Azie

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Janvanverweg » 29 mei 2011 03:43

ik ben het jut eens dat trots, en zelfrechtvaardiging slechte raadgevers zijn.

maar Jezus brak heel wat religieuze regeltjes (de bekendste ws het aren lezen op de sabbath)
De kr is God niet en mag niet op Zijn troon gaan zitten.
als ze 'een ieder onderzoeke zichzelve' gaan veranderen in 'wij leggen op en controleren' dan verminken ze daarmee God en zijn leer.
en dat is een onheilige zaak.
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

Gebruikersavatar
MissVis
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 mar 2005 21:05

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor MissVis » 29 mei 2011 14:16

Jut schreef:Het is dus kiezen of delen, een kerk vinden waar een tv wel geaccepteerd is is niet zo moeilijk. Of je het dan ook met de rest van de leer eens bent is misschien wat lastiger, en ook daar zul je wel iets tegenkomen dat je niet aanstaat.


1 Kor. 1:12: Ik bedoel dit, dat ieder van u zegt: Ik ben van Paulus, ík van Apollos, ík van Kefas, en ík van Christus. Is Christus verdeeld?

We zijn gewoon helemáál verkeerd bezig door zoveel verschillende kerkverbanden te hebben. "Ik ben van de Ger. Gem., ik ben van de PKN, ik van de CGK."

Hebreeën 13:9 Laat u niet meeslepen door veelsoortige en vreemde leringen, want het is goed dat het hart gesterkt wordt door genade, niet door voedsel; zij die het daarin zochten, hebben daar geen baat bij gevonden.
vers 13: Laten wij dan naar Hem uitgaan buiten de legerplaats en Zijn smaad dragen.
Schitterønt

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor meribel » 29 mei 2011 14:22

We zijn gewoon helemáál verkeerd bezig door zoveel verschillende kerkverbanden te hebben. "Ik ben van de Ger. Gem., ik ben van de PKN, ik van de CGK."


hartstikke helemaal mee eens! Ik zou zeggen tegen een ieder: sluit je aan bij de gkv :wink:

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Flavius » 29 mei 2011 16:13

meribel schreef:hartstikke helemaal mee eens! Ik zou zeggen tegen een ieder: sluit je aan bij de gkv :wink:
Ik zou zeggen tegen een ieder: sluit je aan bij Christus. :wink:
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor 1a2b3c » 29 mei 2011 16:47

Flavius Constantinus schreef:Ik zou zeggen tegen een ieder: sluit je aan bij Christus. :wink:


Het enige juiste antwoord! :wink:

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Race406 » 30 mei 2011 23:41

MissVis schreef:De kerkenraad eiste voor afgelopen vrijdag een antwoord van mij of ik de tv weg zou doen of niet, zodat ze het vrijdagavond op de kerkenraadvergadering erover konden hebben. Hoe vind je dat dan? Ik werd nog flink onder druk gezet ook.
Ik heb de voorzitter een brief geschreven met een aantal van jullie antwoorden erin verwerkt.
Ik ben benieuwd wat er uit voort komt. Maar eigenlijk weet ik dat toch al.

Bij mij in de kerk hebben ze wel degelijk verenigingen en een koor. Ik ben daar een tijd lang lid van geweest totdat het naar een andere avond verschoof en ik niet meer kon komen. Maar het waren niet echt hartelijke contacten met die mensen daar. Ik hoorde er op één of andere manier gewoon niet bij omdat ik niet van hetzelfde hout gesneden ben. Ik heb nooit op een reformatorische school gezeten. Die vrouwen en mannen trouwen allemaal al op hun 21e en hebben al jong kinderen. Ze doen allemaal hetzelfde werk in een zieken- of verzorgingstehuis. Ik doe heel wat anders dus ik kan gewoon nergens over meepraten. En ik kon ook niet zeggen "hebbie dit of dat nog op tv gezien? Leuk was dat hè."

Nu heeft een collega van mij ons uitgenodigd dat als de film Gooische vrouwen uitkomt op dvd, om gezellig bij haar thuis te komen kijken. Nu heb ik al gezegd dat ik niet zal komen, omdat ik gewoonweg niet naar Gooische vrouwen wil kijken o.a. vanwege het gevloek wat ze erin doen.

MissViss: WEGWEZEN DAAR! Als ze je zo willen dwingen dan is de sfeer ongeestelijk. Ga eens naar een PKN of HHK in je buurt, een CGK of GKV kan ook. Maar laat je niet langer vergiftigen door die zieke sfeer. En als ik dan lees dat je er eigenlijk niet bijhoort omdat je niet op een refoschool hebt gezeten.... ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor gravo » 31 mei 2011 00:24

Dag MissViss,

Ik heb wel enige ervaring met de toch wat selectieve verontwaardiging tegenover de wereldse TV. Selectief vaak in de Geref. Gem. omdat andere wereldse aspecten soms wel diep in de leefstijl van het gereformeerd protestantisme zijn binnengeslopen en niet zo daadkrachtig bestreden worden.

Ik ga de discussie niet over doen. Mijn standpunt is eenvoudigweg dit: elke mens, elke christen wordt geroepen om dit leven in overeenstemming met de hoge bijbelse geboden van liefde en gerechtigheid te leven. Daarmee is gelijk gegeven dat ieder om moet leren gaan met de vele verzoekingen die het leven kent. Of dit nu gaat over geld, macht of sex. Alles kan leiden tot een ongezonde fascinatie, waardoor verslavingen ontstaan. Ook luiheid en vluchtgedrag behoren tot de zwakten van elk mens. Mijns inziens is een veelvuldig TV-gebruik eerder nog te kwalificeren onder de noemer luiheid en leegheid, dan dat het nu zozeer gaat om het oppikken van duivelse ideeen of zwoele uitspattingen. TV is in onze tijd toch vooral informatie en heel veel amusement. Teveel daarvan is niet echt aan te bevelen, maar ook weer niet zo gruwelijk zondig, dat we daar de gehele kerkelijke tucht en censuur van afhankelijk moeten maken. Dan denk ik eerder aan gewelddadige zonden, die andere mensen rechtstreeks treffen (kindermishandeling of seksueel geweld).

Er speelt naar mijn gevoel nog iets anders, waardoor de afkeuring over TV zo hardnekkig aan de orde blijft. Het is namelijk juist door zowel de relatieve onschuld ervan als door de prettige zichtbaarheid er van (je hebt immers heel digitaal gesteld: wel of geen TV) een heel dankbaar symbolisch kwaad, waarop men eenduidig kan worden aangesproken. Er zijn geen nuances nodig en verdedigingen schieten altijd tekort bij de ondubelzinnige aanwijzing van deze zonde: HIJ HEEFT TV!! Geen speld tussen te krijgen. Een helder, doorzichtig en controleerbaar oordeel.

Waarom hebben gemeenschappen zoals de Gerf. Gem. deze heldere schibboleths nodig? Hier komt ik bij mijn eigenlijke punt. Ik denk dat dit soort zwart-wit beoordelingen in heel direkte zin samenhangen met de overlevingskunst die dergelijke toch geisoleerde orthodoxe groepen wel moeten hanteren. Het is veel minder een geestelijke, theologische achtergrond, die TV zo gevoelig maakt, als wel een sociologisch te verklaren groepsfenomeen. De groep heeft een handvat nodig, waaraan men duidelijk de insider van de outsider kan onderscheiden. Kijk, bij een hardnekkige alcoholverslaving zal men zich niet zo openlijk en zwart-wit opstellen. Immers daarbij spelen heel veel delicate en genuanceerde aspecten een rol. Iemands omstandigheden, iemands worsteling, de positie van andere familieleden, de hoop op verbetering. In zo'n geval wordt iemand wel als zondaar gezien, maar toch veelmeer als slachtoffer of hulpbehoevende. Er zullen therapien worden aangeboden of hulp in het leven worden geroepen. Iets wat het midden houdt tussen ziekte en schuld is niet geschikt om als graadmeter te dienen voor wie wel en wie niet bij de club horen (ook al kan een drankverslaving met alle gevolgen uiteindelijk vele malen meer schade maken en daarmee dus een grotere zonde zijn).

Maar TV-verbod, daarmee heeft men een ideaal instrument om de eigen groep onveranderlijk te houden. Hiermee wordt bepaald wie men wel en niet meer sreieus neemt in de organisatie. Hiermee is het dus ook een krachtig middel om mensen in bedwang te houden. Juist omdat het niet gaat om iets zeer zwaars, kan men aandringen op de gehoorzaamheid: doe die TV toch de deur uit, anders verlies je straks nog alles, namelijk het opgenomen worden in de warme en besloten kerkelijke gemeenschap.

Negatief gezegd: het is dus ook een beetje een chantagemiddel om gehoorzaamheid af te dwingen op straffe van aan de kant te komen staan.

Mijn persoonlijke antwoord is geweest, dat ik steeds het belang van TV-bezit heb gerelativeerd. Vele oprechte christenen hebben wel, vele oprechte christenen hebben geen TV. Hier gaat het niet om. En ik wil ook niet gedwongen worden om te denken dat het hier wel om zou gaan.
Ik hou van voetbal, lus een biertje, kijk graag TV, heb ook wel eens een spijkerbroek aan in de kerk, maar toen mij dit alles werd verweten, heb ik me eenvoudig gevoegd bij een andere kerkgemeenschap dan de Geref. Gem., waarbij duidelijk is geworden, dat ik ook daar mijn christelijk geloof kon belijden en beleven. Daarmee werden voor mij ook al die dreigementen die men mij toevoegde geloochenstraft.

God heeft mij niet verlaten, mij er niet voor gestraft; de genade is gebleven. Ik leef een gezegend leven, misschien juist wel omdat ik de hoofdzaken van de bijzaken mocht onderscheiden en mij niet heb laten meeslepen in eindeloze twisten en discussies, die eerder het belang dienen van het voortbestaan van een bepaalde kerkelijke gemeenschap, dan dat ze mij persoonlijk tot heil konden zijn.

Dat heil vind ik inderdaad niet in de wereld, niet bij de TV, niet in mijn biertje, niet in de voetbal, maar al die zaken nemen het heil ook niet van mij af.
Want God de Heer, zo goed zo mild, is t' allen tijd een zon en schild.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Mortlach » 31 mei 2011 08:55

Als het allemaal zo zwart-wit is, moet je misschien een ouderwetse zwartwit-tv nemen (of je HD-plasmamonster op zwartwit instellen). Als ze er dan naar vragen, kun je zeggen "O, maar ik kijk alleen de witte stukjes hoor..." :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Bonneke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mei 2011 14:32

Re: Gereformeerde gemeente en televisie.

Berichtdoor Bonneke » 31 mei 2011 10:00

Er staat hier een tv in huis, al kijk ik niet heel veel tv. Programma's als CSI, NCIS, Criminal minds kijk ik heel erg graag, het journaal wordt gekeken maar verder staat ie vrijwel altijd uit. Soms wil mijn vriend naar een cabaretier kijken, en altijd is mijn antwoord hetzelfde. "Als er ook maar één keer in gevloekt wordt gaat ie af".
En ik moet zeggen, ik ontspan me net zo goed met een boek of spel.
Afbeelding


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten