Leven volgens de scheppingsordening

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor Schipje » 15 mei 2011 14:57

1a2b3c schreef:Kerkkeuze maak je normaal gesproken voordat je gaat trouwen.
Als de a.s. man voor een kerkverband zou kiezen waar ik absoluut niet achter sta, spijt me wel maar dan ging het hele huwelijk niet door. Dat zou ik voor m'n huwelijk goed duidelijk willen hebben.

Mee eens, maar in dit geval doelde ik op een kerkkeuze die tijdens het huwelijk komt. Wat dacht je van scheuringen die ontstaan tijdens het huwelijk of als één van twee tijdens het huwelijk van mening veranderd, ook dat kan. Of je verhuist en komt in een plaats waar andere kerkverbanden zijn. Ook dan heb je een keuze: gaan we lang rijden of kiezen we voor een andere kerk?

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor 1a2b3c » 15 mei 2011 15:37

Schipje schreef:Mee eens, maar in dit geval doelde ik op een kerkkeuze die tijdens het huwelijk komt. Wat dacht je van scheuringen die ontstaan tijdens het huwelijk of als één van twee tijdens het huwelijk van mening veranderd, ook dat kan. Of je verhuist en komt in een plaats waar andere kerkverbanden zijn. Ook dan heb je een keuze: gaan we lang rijden of kiezen we voor een andere kerk?


Als mijn man opeens heel anders zou gaan denken en hij wil naar een kerkverband waar volgens mij de waarheid niet verkondigd wordt, dan ging ik niet mee.
Je hoeft niet iets te doen dat tegen Gods Woord ingaat, en Hij verlangt niet van me dat ik elke zondag naar een leugen ga zitten luisteren.
Wel of niet een stuk rijden, daar leg ik me wel bij neer en een kerkscheuring... welke kant het ook wordt, waar het om gaat is: de waarheid moet er gehoord worden.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor Schipje » 15 mei 2011 15:43

1a2b3c schreef:Als mijn man opeens heel anders zou gaan denken en hij wil naar een kerkverband waar volgens mij de waarheid niet verkondigd wordt, dan ging ik niet mee.
Je hoeft niet iets te doen dat tegen Gods Woord ingaat, en Hij verlangt niet van me dat ik elke zondag naar een leugen ga zitten luisteren.
Wel of niet een stuk rijden, daar leg ik me wel bij neer en een kerkscheuring... welke kant het ook wordt, waar het om gaat is: de waarheid moet er gehoord worden.

Natuurlijk hoef je je man alleen te volgen als het naar Gods Woord is. Maar ik ben zelf van mening dat er meerdere kerkverbanden zijn die de waarheid verkondigen. Je zou het maar meemaken dat het kerkverband scheurt waar je in zit tijdens je huwelijk en je denkt allebei precies de andere kant op, en er is niet perse één kant leugenachtig.... ik ben blij dat ik na die tijd getrouwd ben. Alhoewel de keuze voor ons niet moeilijk was.... voor anderen soms wel.

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor 1a2b3c » 15 mei 2011 15:54

Schipje schreef:Natuurlijk hoef je je man alleen te volgen als het naar Gods Woord is. Maar ik ben zelf van mening dat er meerdere kerkverbanden zijn die de waarheid verkondigen. Je zou het maar meemaken dat het kerkverband scheurt waar je in zit tijdens je huwelijk en je denkt allebei precies de andere kant op, en er is niet perse één kant leugenachtig.... ik ben blij dat ik na die tijd getrouwd ben. Alhoewel de keuze voor ons niet moeilijk was.... voor anderen soms wel.


Ben het met je eens dat in meerdere kerkverbanden de waarheid wordt verkondigd, en dan is het ook geen probleem.
Wij hebben wel een kerkscheuring meegemaakt in ons huwelijk en uiteindelijk is het geen van beide geworden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor schelpje3 » 16 mei 2011 13:51

Schipje schreef:Mee eens, maar in dit geval doelde ik op een kerkkeuze die tijdens het huwelijk komt. Wat dacht je van scheuringen die ontstaan tijdens het huwelijk of als één van twee tijdens het huwelijk van mening veranderd, ook dat kan. Of je verhuist en komt in een plaats waar andere kerkverbanden zijn. Ook dan heb je een keuze: gaan we lang rijden of kiezen we voor een andere kerk?

Ik denk dat het zelfs Bijbels is om dan je man niet te volgen, als je denkt dat in die nieuwe kerk niet de waarheid wordt verkondigd.
Want wie zijn man/vrouw meer lief heeft, boven Mij, is Mijns niet waardig ! Zo nauw kan het komen, dat je misschien nog een keuze tegen je geliefde moet maken.
Zo gaat het op de jongste dag ook, 2 liggen in 1 bed, de ene zal aangenomen worden, de ander niet !

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor Race406 » 16 mei 2011 14:00

Schipje schreef:Mee eens, maar in dit geval doelde ik op een kerkkeuze die tijdens het huwelijk komt. Wat dacht je van scheuringen die ontstaan tijdens het huwelijk of als één van twee tijdens het huwelijk van mening veranderd, ook dat kan. Of je verhuist en komt in een plaats waar andere kerkverbanden zijn. Ook dan heb je een keuze: gaan we lang rijden of kiezen we voor een andere kerk?
schelpje3 schreef:Ik denk dat het zelfs Bijbels is om dan je man niet te volgen, als je denkt dat in die nieuwe kerk niet de waarheid wordt verkondigd.
Want wie zijn man/vrouw meer lief heeft, boven Mij, is Mijns niet waardig ! Zo nauw kan het komen, dat je misschien nog een keuze tegen je geliefde moet maken.
Zo gaat het op de jongste dag ook, 2 liggen in 1 bed, de ene zal aangenomen worden, de ander niet !
Wat niet wil zeggen dat dat standaard zo is. Het KAN zo zijn. Het "2 liggen in 1 bed" is geen stramien van "zo zal het gaan".
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor schelpje3 » 16 mei 2011 14:50

Race406 schreef:Wat niet wil zeggen dat dat standaard zo is. Het KAN zo zijn. Het "2 liggen in 1 bed" is geen stramien van "zo zal het gaan".

Dat zeg ik niet :D Ik zeg dat je niet altijd je man moet volgen, hoe Bijbels dit ook is. Als hij verkeerde keuzes maakt, die tegen het Woord van God in gaan, dien je hem als vrouw hierin niet te volgen.
Het KAN zijn dat van een echtpaar de ene behouden blijft en de ander niet !
Men wordt niet automatisch via of met de ander zalig, het is en blijft EEN PERSOONLIJKE ZAAK !

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor Race406 » 16 mei 2011 15:06

Race406 schreef:Wat niet wil zeggen dat dat standaard zo is. Het KAN zo zijn. Het "2 liggen in 1 bed" is geen stramien van "zo zal het gaan".
schelpje3 schreef:Dat zeg ik niet :D Ik zeg dat je niet altijd je man moet volgen, hoe Bijbels dit ook is. Als hij verkeerde keuzes maakt, die tegen het Woord van God in gaan, dien je hem als vrouw hierin niet te volgen. Het KAN zijn dat van een echtpaar de ene behouden blijft en de ander niet! Men wordt niet automatisch via of met de ander zalig, het is en blijft EEN PERSOONLIJKE ZAAK !
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Excuses! 8>) ;-)
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor schelpje3 » 16 mei 2011 15:11

Aanvaard omhelzing-smile

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor Race406 » 16 mei 2011 15:25

schelpje3 schreef:Aanvaard omhelzing-smile
Ziet hoe lief zij elkander hebben.. :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor schelpje3 » 16 mei 2011 15:30

Dat dacht ik ook :-({|=
Er waait een nieuwe wind door refoweb.... :muhahaha:

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor Race406 » 16 mei 2011 15:40

schelpje3 schreef:Dat dacht ik ook :-({|=
Er waait een nieuwe wind door refoweb.... :muhahaha:
Ze hadden elkander innig lief, stichtten 1 nieuwe kerk waarin alle andere kerken zonder problemen in opgingen en leefden zo in vrede en verbondenheid nog lang en gelukkig. 8)
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Neeltje Jans
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 jul 2010 20:23

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor Neeltje Jans » 16 mei 2011 21:34

Race406 schreef:Ze hadden elkander innig lief, stichtten 1 nieuwe kerk waarin alle andere kerken zonder problemen in opgingen en leefden zo in vrede en verbondenheid nog lang en gelukkig. 8)

Hoe zou het toch komen dat (volgens mij, geen bewijzen) heel veel jonge mensen dat idee wel eens hebben, en dat uiteindelijk toch iedereen blijft zitten waar hij zit?
Neeltje Jans

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor schelpje3 » 17 mei 2011 10:49

Race406 schreef:
Ze hadden elkander innig lief, stichtten 1 nieuwe kerk waarin alle andere kerken zonder problemen in opgingen en leefden zo in vrede en verbondenheid nog lang en gelukkig. 8)[/quote]

Wij misschien wel, maar alles ter linker- en rechterzijde ook ? :wink:

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Leven volgens de scheppingsordening

Berichtdoor Race406 » 17 mei 2011 11:19

Race406 schreef:Ze hadden elkander innig lief, stichtten 1 nieuwe kerk waarin alle andere kerken zonder problemen in opgingen en leefden zo in vrede en verbondenheid nog lang en gelukkig. 8)
schelpje3 schreef:Wij misschien wel, maar alles ter linker- en rechterzijde ook ? :wink:
Als je God in waarheid mag dienen en liefhebben, zou dat dan niet kunnen? Zou je dan niet mild worden naar anderen die iets anders denken? Alhoewel: Het kan wel erg lastig zijn, want niets menselijks is een kind van God vreemd...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten

cron