Pasker schreef:Wie kan er over mee praten?
Wie is zich ervan bewust gedoopt te zijn met de Heilige Geest?
Mat 3,11
Ik doop u met water tot bekering, maar Hij, die na mij komt, is sterker dan ik; ik ben niet waardig Hem zijn schoenen na te dragen; die zal u dopen met de heilige Geest en met vuur.
Gedoopt zijn met de Heilige Geest wil voor mij zeggen dat we nàvolgers zijn van Jezus Christus.
Nàvolgers wil voor mij zeggen dat we Jezus Christus nà-volgen of met andere woorden dat Jezus ons voorbeeld is.
De Bijbel leert duidelijk dat de gelovigen met de Heilige Geest gedoopt werden, dat is zo zeker als één en één twee is. Echter wat Johannes heeft gezegd is: die zal u dopen met de heilige Geest
en met vuur.'
Wat houdt die vuurdoop in beste Pasker? Wie werden met vuur gedoopt?
Heb 1218
Want gij zijt niet gekomen tot de tastbare berg, en het brandende vuur, en donkerheid, en duisternis, en onweder,
19 En tot het geklank der bazuin, en de stem der woorden; welke die ze hoorden, baden, dat het woord tot hen niet meer zou gericht worden.
20 (Want zij konden niet dragen, hetgeen er geboden werd: Indien ook een gedierte de berg aanraakt, het zal gestenigd of met een pijl doorschoten worden.
21 En Mozes, zo vreselijk was het gezicht, zeide: Ik ben gans bevreesd en bevende).
22
Maar gij zijt gekomen tot de berg Sion, en de stad van de levende God, tot het hemelse Jeruzalem, en de vele duizenden der engelen;23 Tot de algemene vergadering en
de Gemeente der eerstgeborenen [Vgl Rom 8,23; Jak 1,18; Op 14,4.] (klik), die in de hemelen opgeschreven zijn, en tot God, de Rechter over allen, en de geesten der volmaakte rechtvaardigen;