Satan de tegenstander van God nog actief of sprookje?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Satan de tegenstander van God nog actief of sprookje?

Berichtdoor discipel2011 » 17 feb 2011 22:16

Is De Boze nog actief als overste van deze wereld of wordt hij naar het rijk der fabelen verwezen als een mytisch
figuur.
Jezus heeft Satan als de grote vijand verslagen op Golgotha, maar desondanks mag hij als gevallen
Hoofdengel nog een resttijd op aarde zijn vernietigend werk voortzetten, wat hij in de hemel al begonnen is.
Hoe ervaren wij dit als christenen.
Het gebed:" Verlos van de Boze", is dat nog actueel of is het niet meer nodig?

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Satan de tegenstander van God..

Berichtdoor discipel2011 » 17 feb 2011 22:28

De openbaring aan Johannes staat vol met de werkwijze aan satan maar ook zijn uiteindelijke verbanning naar de poel van vuur en zwavel, met al zijn engelen en allen die de leugen liefhebben en doen en de leugen propageren als "waarheid"

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Satan de tegenstander van God..

Berichtdoor schaapje » 17 feb 2011 23:08

discipel2011 schreef:De openbaring aan Johannes staat vol met de werkwijze aan satan maar ook zijn uiteindelijke verbanning naar de poel van vuur en zwavel, met al zijn engelen en allen die de leugen liefhebben en doen en de leugen propageren als "waarheid"


Als je goed naar het nieuws kijkt en om je heen hoe mensen met elkaar omgaan,
al die oorlogen, middenoosten één en al onrust, dan is satan de regiseur van dit
alles, het moraal holt achteruit, de ontevredenheid van mensen, het egoïsme,
verloedering, het sexuele moraal...kan zo wel een poosje doorgaan.
Soms begrijp ik niets meer van deze wereld, ben heel dankbaar dat
ik de Waarheid heb leren kennen anders was ik ook ondergedompeld
in dit verderf.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Satan de tegenstander van God nog actief of sprookje?

Berichtdoor discipel2011 » 17 feb 2011 23:14

wij mogen deel hebben aan de Overwinning van het Lam en daardoor onderscheiden wij ook waar het op uitloopt, op de wederkomst van het Lam, om ons thuis te halen om eeuwig bruiloftsfeest te vieren met alle gekochten en betaalden van het Lam, die hun leven niet lief hebben gehad, maar het Lam volgen en volgden, waar Het hen brengt..
Hem zij de Lof tot in eeuwigheid!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Satan de tegenstander van God..

Berichtdoor Mortlach » 17 feb 2011 23:52

schaapje schreef:Als je goed naar het nieuws kijkt en om je heen hoe mensen met elkaar omgaan,
al die oorlogen, middenoosten één en al onrust, dan is satan de regiseur van dit
alles,


Of niet, en dan zijn er gewoon een stelletje rotzakken met wat macht.

het moraal holt achteruit,


De moraal is nog nooit zo hoog geweest, of denk je echt dat iedereen in de Middeleeuwen of tijdens de Romeinse overheersing allemaal vroom en Godsvrezend waren?

de ontevredenheid van mensen, het egoïsme,
verloedering, het sexuele moraal...kan zo wel een poosje doorgaan.


Wat? met dingen opnoemen die allemaal lang zo erg niet zijn als vroeger?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Satan de tegenstander van God nog actief of sprookje?

Berichtdoor Optimatus » 17 feb 2011 23:53

discipel2011 schreef:wij mogen deel hebben aan de Overwinning van het Lam en daardoor onderscheiden wij ook waar het op uitloopt, op de wederkomst van het Lam, om ons thuis te halen om eeuwig bruiloftsfeest te vieren met alle gekochten en betaalden van het Lam, die hun leven niet lief hebben gehad, maar het Lam volgen en volgden, waar Het hen brengt..
Hem zij de Lof tot in eeuwigheid!


Hoezo "wij"? Hoe weet jij of jij bent uitverkoren?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Satan de tegenstander van God nog actief of sprookje?

Berichtdoor Bastiaan30 » 18 feb 2011 00:00

Optimatus schreef:
discipel2011 schreef:wij mogen deel hebben aan de Overwinning van het Lam en daardoor onderscheiden wij ook waar het op uitloopt, op de wederkomst van het Lam, om ons thuis te halen om eeuwig bruiloftsfeest te vieren met alle gekochten en betaalden van het Lam, die hun leven niet lief hebben gehad, maar het Lam volgen en volgden, waar Het hen brengt..
Hem zij de Lof tot in eeuwigheid!


Hoezo "wij"? Hoe weet jij of jij bent uitverkoren?

je weet toch wel wat de betekenis is van je gemeente die zich roemt om haar ''bevinding'' ?

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Satan de tegenstander van God nog actief of sprookje?

Berichtdoor discipel2011 » 18 feb 2011 10:41

Velen zijn geroepen en velen zijn uitverloren en gaan daarom niet vrijuit maar hebben zichzelf uitverkoren om verloren te gaan, ze hebben hun eerstgeboorterecht "verkocht" of ingeruild voor rationele uitverkiezing en dan ben je nooit uitverkoren, of verloren, maar blijf je wie je bent, zondaar met uiteindelijke bestemming, de poel van zondaars, samen met de rijke man als tegenhanger van de nu rijke Lazarus...
Ze hebben Mozes en de profeten en het hele Woord om hen te overtuigen, maar al zou er iemand
ik weet niet wat of hoe, doen of tonen, dan nog houden ze vast aan de uit-ver-(stands)kiezing.
Doden, ontwaakt, jullie die slapen en Christus zal over jullie lichten, spreekt de apostel tot de Gemeenten...

mohamed

Re: Satan de tegenstander van God nog actief of sprookje?

Berichtdoor mohamed » 18 feb 2011 11:26

Nou discipel2011, het antwoord is heel simpel:

'Die de zonde doet, is uit de duivel; want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.' (1 Joh 3,8)

Als jij zegt dat de duivel nog actief is, dan is de Zoon van God dus niet geopenbaard om diens werken te verbreken. Indien jij daar van overtuigd bent, adviseer ik je met klem het christendom vaarwel te zeggen, je als de bliksem te laten besnijden en te bekeren tot het jodendom. Immers, als de satan zijn werken nog rustig tweeduizend jaar kon voortzetten nadat Jezus op aarde is geweest, hoe is hij dan in godsnaam de messias die geopenbaard werd om de werken van de duivel te verbreken?

Kortom, zeggen dat de duivel nog actief is, is loochenen dat Jezus de Christus is (1 Joh 2,22) de zwaarste lastering mogelijk (Mat 12,32) die ook in deze eeuw niet vergeven wordt.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Satan de tegenstander van God nog actief of sprookje?

Berichtdoor schaapje » 18 feb 2011 11:40

mohamed schreef:Nou discipel2011, het antwoord is heel simpel:

'Die de zonde doet, is uit de duivel; want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.' (1 Joh 3,8)

Als jij zegt dat de duivel nog actief is, dan is de Zoon van God dus niet geopenbaard om diens werken te verbreken. Indien jij daar van overtuigd bent, adviseer ik je met klem het christendom vaarwel te zeggen, je als de bliksem te laten besnijden en te bekeren tot het jodendom. Immers, als de satan zijn werken nog rustig tweeduizend jaar kon voortzetten nadat Jezus op aarde is geweest, hoe is hij dan in godsnaam de messias die geopenbaard werd om de werken van de duivel te verbreken?

Kortom, zeggen dat de duivel nog actief is, is loochenen dat Jezus de Christus is (1 Joh 2,22) de zwaarste lastering mogelijk (Mat 12,32) die ook in deze eeuw niet vergeven wordt.


De werken van de duivel zijn verbroken over iemand die gaat geloven, dan heeft hij
geen vat meer op deze mens.

Jezus zegt zelf dat hij satan zag vallen als een bliksemschicht, en dat hij overste is
van deze wereld. de satan heeft inderdaad nog tweeduizend jaar rond geraast d als
een briezende leeuw zoekende wie hij kan verslinden.

Aan het begin van het duizendjarig rijk wordt hij gebonden, daarna wodt hij voor een
korte tijd losgelaten om te verleiden, met het oordeel is hij voorgoed verdwenen
in een poel van vuur.

Ik heb er geen teksten bij, maar ga zelf eens zoeken wat de Bijbel hierover zegt.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mohamed

Re: Satan de tegenstander van God nog actief of sprookje?

Berichtdoor mohamed » 18 feb 2011 11:52

schaapje schreef:
mohamed schreef:Nou discipel2011, het antwoord is heel simpel:

'Die de zonde doet, is uit de duivel; want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.' (1 Joh 3,8)

Als jij zegt dat de duivel nog actief is, dan is de Zoon van God dus niet geopenbaard om diens werken te verbreken. Indien jij daar van overtuigd bent, adviseer ik je met klem het christendom vaarwel te zeggen, je als de bliksem te laten besnijden en te bekeren tot het jodendom. Immers, als de satan zijn werken nog rustig tweeduizend jaar kon voortzetten nadat Jezus op aarde is geweest, hoe is hij dan in godsnaam de messias die geopenbaard werd om de werken van de duivel te verbreken?

Kortom, zeggen dat de duivel nog actief is, is loochenen dat Jezus de Christus is (1 Joh 2,22) de zwaarste lastering mogelijk (Mat 12,32) die ook in deze eeuw niet vergeven wordt.


De werken van de duivel zijn verbroken over iemand die gaat geloven, dan heeft hij
geen vat meer op deze mens.

Jezus zegt zelf dat hij satan zag vallen als een bliksemschicht, en dat hij overste is
van deze wereld. de satan heeft inderdaad nog tweeduizend jaar rond geraast d als
een briezende leeuw zoekende wie hij kan verslinden.

Aan het begin van het duizendjarig rijk wordt hij gebonden, daarna wodt hij voor een
korte tijd losgelaten om te verleiden, met het oordeel is hij voorgoed verdwenen
in een poel van vuur.

Ik heb er geen teksten bij, maar ga zelf eens zoeken wat de Bijbel hierover zegt.

Dat heb ik al lang gedaan Schaapje en sindsdien geloof ik oprecht dat Jezus Christus de werken van de duivel heeft verbroken in de eerste eeuw. Jezus zei tegen het boos en overspelig geslacht 'als u mij niet gelooft, geloof de werken' (Joh 10,38) en de ironie wil dat de meeste christenen anno nu de werken niet geloven en daarom smachten zij naar de tweede komst. Nou schaapje, daar wil ik niet bij horen en daar ga ik niet bij horen al lees ik de Bijbel nog 100 keer.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Satan de tegenstander van God nog actief of sprookje?

Berichtdoor schaapje » 18 feb 2011 11:59

mohamed schreef:
schaapje schreef:
mohamed schreef:Nou discipel2011, het antwoord is heel simpel:

'Die de zonde doet, is uit de duivel; want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.' (1 Joh 3,8)

Als jij zegt dat de duivel nog actief is, dan is de Zoon van God dus niet geopenbaard om diens werken te verbreken. Indien jij daar van overtuigd bent, adviseer ik je met klem het christendom vaarwel te zeggen, je als de bliksem te laten besnijden en te bekeren tot het jodendom. Immers, als de satan zijn werken nog rustig tweeduizend jaar kon voortzetten nadat Jezus op aarde is geweest, hoe is hij dan in godsnaam de messias die geopenbaard werd om de werken van de duivel te verbreken?

Kortom, zeggen dat de duivel nog actief is, is loochenen dat Jezus de Christus is (1 Joh 2,22) de zwaarste lastering mogelijk (Mat 12,32) die ook in deze eeuw niet vergeven wordt.


De werken van de duivel zijn verbroken over iemand die gaat geloven, dan heeft hij
geen vat meer op deze mens.

Jezus zegt zelf dat hij satan zag vallen als een bliksemschicht, en dat hij overste is
van deze wereld. de satan heeft inderdaad nog tweeduizend jaar rond geraast d als
een briezende leeuw zoekende wie hij kan verslinden.

Aan het begin van het duizendjarig rijk wordt hij gebonden, daarna wodt hij voor een
korte tijd losgelaten om te verleiden, met het oordeel is hij voorgoed verdwenen
in een poel van vuur.

Ik heb er geen teksten bij, maar ga zelf eens zoeken wat de Bijbel hierover zegt.

Dat heb ik al lang gedaan Schaapje en sindsdien geloof ik oprecht dat Jezus Christus de werken van de duivel heeft verbroken in de eerste eeuw. Jezus zei tegen het boos en overspelig geslacht 'als u mij niet gelooft, geloof de werken' (Joh 10,38) en de ironie wil dat de meeste christenen anno nu de werken niet geloven en daarom smachten zij naar de tweede komst. Nou schaapje, daar wil ik niet bij horen en daar ga ik niet bij horen al lees ik de Bijbel nog 100 keer.


Lees dan de laatste woorden van Jezus vlak voor zijn hemelvaart in Marc.16: 17

Als teken zullen deze dingen de gelovigen volgen; in Mijn Naam zullen zij boze
geesten uitdrijven.....enz.
Waarom zou de Heer dit zeggen als jij denkt dat de satan geen enkel rol meer speelt?

Geloof je niet in de wederkomst of begrijp ik dat verkeerd?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mohamed

Re: Satan de tegenstander van God nog actief of sprookje?

Berichtdoor mohamed » 18 feb 2011 12:05

schaapje schreef:Lees dan de laatste woorden van Jezus vlak voor zijn hemelvaart in Marc.16: 17

Als teken zullen deze dingen de gelovigen volgen; in Mijn Naam zullen zij boze
geesten uitdrijven.....enz.
Waarom zou de Heer dit zeggen als jij denkt dat de satan geen enkel rol meer speelt?

Heeft Jezus soms gezegd dat satan altijd een rol zou blijven spelen? Het citaat van Johannes wat ik toonde is van een latere datering als de evangeliën en als het niet waar is wat hij schreef, dan heeft Jezus de werken niet verbroken. Zo simpel ligt het, er is geen grijs gebied, het is ja of nee.
Geloof je niet in de wederkomst of begrijp ik dat verkeerd?

Niet in de algemene opvatting die de meeste christenen aanhangen nee, dat kan ik absoluut niet rijmen met de Bijbel.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Satan de tegenstander van God nog actief of sprookje?

Berichtdoor schaapje » 18 feb 2011 12:19

mohamed schreef:
schaapje schreef:Lees dan de laatste woorden van Jezus vlak voor zijn hemelvaart in Marc.16: 17

Als teken zullen deze dingen de gelovigen volgen; in Mijn Naam zullen zij boze
geesten uitdrijven.....enz.
Waarom zou de Heer dit zeggen als jij denkt dat de satan geen enkel rol meer speelt?

Heeft Jezus soms gezegd dat satan altijd een rol zou blijven spelen? Het citaat van Johannes wat ik toonde is van een latere datering als de evangeliën en als het niet waar is wat hij schreef, dan heeft Jezus de werken niet verbroken. Zo simpel ligt het, er is geen grijs gebied, het is ja of nee.
Geloof je niet in de wederkomst of begrijp ik dat verkeerd?

Niet in de algemene opvatting die de meeste christenen aanhangen nee, dat kan ik absoluut niet rijmen met de Bijbel.


Dat wordt een beetje moeilijk als je niet in de wederkomst gelooft.
In Mat.13:24-30
Daar heeft Jezus het over de zaaier die koren heeft gezaaid, en snachts
kwam de vijand die onkruid er overheen zaaide, de slaven riepen zullen
wij bijeen halen, maar Jezus zegt dat het samen moet opgroeien tot de oogst.
Duidelijk een een verwijzing naar het laatste oordeel.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mohamed

Re: Satan de tegenstander van God nog actief of sprookje?

Berichtdoor mohamed » 18 feb 2011 14:23

schaapje schreef:Dat wordt een beetje moeilijk als je niet in de wederkomst gelooft.
In Mat.13:24-30
Daar heeft Jezus het over de zaaier die koren heeft gezaaid, en snachts
kwam de vijand die onkruid er overheen zaaide, de slaven riepen zullen
wij bijeen halen, maar Jezus zegt dat het samen moet opgroeien tot de oogst.
Duidelijk een een verwijzing naar het laatste oordeel.

Lees Mattheus 16 vers 28 maar, dat is Jezus zijn visie op de wederkomst en die geloof ik.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten