Moderators: elbert, henkie, Moderafo's

Berjan schreef:Dus dat is eigenlijk het plan van God geweest? Wezens creëren die hem eeuwig kunnen dienen? Ik vind het een zeer vreemd beeld, en het past totaal niet bij hoe ik God zie.
Zijn we niet op Aarde om te leren? En stel dat na 85 jaar je dood gaat, dan kun je dus OF eeuwig in de Hemel komen of eeuwig in de Hel? Wat heb je dan aan dit leven? Niks toch?
Als je iets fout doet (je gelooft namelijk niet) heb je geen kans op herstel.
En als je iets goed doet (je gelooft wel) kun je God eeuwig prijzen.
Ik moet er niet aan denken. Een God die ons maakt, enkel voor zichzelf. Ook zo omslachtig, hebben we daarom een vrije wil gekregen?
Denk er eens even over na, zou ik zeggen
Jetjuhhh schreef:Maar om het aards te vergelijken,
als je een vriend/vriendin hebt, dan wil je daar zo lang mogelijk bij zijn,
Terwijl die nog wel eens iets fout doen.
God doet nooit iets fout en dan is het alleen maar liefde geven en ontvangen
dat is toch heerlijk?

Redeneren we hierbij niet teveel vanuit onze eigen context, waarin we geconfronteerd worden met allerlei zaken die we onprettig, vervelend, verschrikkelijk, enz. vinden? Kortom: het onvolmaakte bestaan?Jeewee schreef:Onlangs hoorde ik in een praatprogramma iemand zeggen dat hij er niet aan moest denken om eeuwig te leven. "Ik vind 85 jaar al zo lang. Stel je voor dat daar nooit een eind aan komt".
Denken jullie daar wel eens over na? Eeuwig God loven (in de hemel)? Eeuwig God vloeken (in de hel)?
Met eerbied gesproken, kan ik me voorstellen dat mensen zeggen dat dat wel een beetje vermoeiend en uitzichtsloos lijkt.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], katherina en 22 gasten