Christengemeente Sebaoth

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Arl24
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2015 15:04

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor Arl24 » 15 aug 2015 20:35

Wat in mijn ogen nog de meest verontrustende constatering is,dat juist de meest kwetsbare mensen slachtoffer zijn..(verslaafden, mensen met ernstige psychische problemen,alleenstaande moeders in de goot) Onder het mom van :" God heeft ons een visioen gegeven" of "Wij krijgen dit door van God" Vrijwel altijd wordt er ernstige druk uitgeoefend.Er tegen ingaan betekent dat je naar de hel gaat.De meest kwetsbare zwichten hiervoor.

Denk dat dit niet meer actueel is maar ben gaan zoeken naar dit geloof en ben van bovenstaande (geschreven door iemand anders hier op het forum) wel een beetje geschrokken en het is ook wel pijnlijk om te lezen. Ik leerde ook iemand kennen met dit geloof. Net op een moment dat ik ook een alleenstaande moeder was in de goot.. ik vond het wel bijzonder maar ook apart. De zeer gelovige persoon in kwestie bleek 'keurig' getrouwd..

Niet helemaal rein dus..
Laatst gewijzigd door Arl24 op 22 aug 2015 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor hubert » 21 aug 2015 11:35

Elbert
Een breuk met de familie kan er voor een christen in principe alleen maar komen als die familie van je eist om te breken met het geloof en ze anders dreigen om het contact te verbreken. Dan moet er gezegd worden: "nee dat doe ik niet, want God is belangrijker". Maar dan is het de familie die breekt, niet jij.


En Jezus maar tussen tollenaars en zondaars zitten.
Wanneer leren we nu eens wat van Hem.
Alle vrome taal ten spijt.
Iets anders: waarom zouden gewone kerken met een sekte gaan samenwerken?
Waarom het wiel opnieuw uitvinden?

Arl24
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2015 15:04

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor Arl24 » 23 aug 2015 08:26

God belangrijker dan je familie en je gezin? Als dan God belangrijker is dan je gezin dan mag je je vrouw zeker ook bedonderen? Dat mag van God?

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor hubert » 23 aug 2015 17:37

Arl24 schreef:God belangrijker dan je familie en je gezin? Als dan God belangrijker is dan je gezin dan mag je je vrouw zeker ook bedonderen? Dat mag van God?


Natuurlijk niet.Je moet je naaste toch liefhebben?

Arl24
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2015 15:04

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor Arl24 » 23 aug 2015 20:48

Dat bedoel ik! Hij nam het allemaal niet zo serieus dus maar wel roepen dat God voor hem boven alles uitsteeg en op de allereerste plaats kwam. Ik twijfel er niet aan dat de persoon in kwestie een goed hart heeft, een hart van goud maar blijkbaar is deze persoon door verliefd te worden op een ander behoorlijk de weg kwijt geweest.. maar hij zal 'zijn' God wel om vergeving hebben gevraagd. Ik heb niets met dat geloof, er hangt een donkere sluier over.. maar dit heb ik nooit begrepen.

Arl24
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2015 15:04

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor Arl24 » 23 aug 2015 20:54

Dat ik het onderstaande las op dit forum heeft mij erg getroffen..
Zullen leden van deze gemeente op zoek gaan naar kwetsbare mensen?

Wat in mijn ogen nog de meest verontrustende constatering is,dat juist de meest kwetsbare mensen slachtoffer zijn..(verslaafden, mensen met ernstige psychische problemen,alleenstaande moeders in de goot) Onder het mom van :" God heeft ons een visioen gegeven" of "Wij krijgen dit door van God"
Laatst gewijzigd door Arl24 op 17 sep 2015 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor elbert » 24 aug 2015 14:22

hubert schreef:Elbert: "Een breuk met de familie kan er voor een christen in principe alleen maar komen als die familie van je eist om te breken met het geloof en ze anders dreigen om het contact te verbreken. Dan moet er gezegd worden: "nee dat doe ik niet, want God is belangrijker". Maar dan is het de familie die breekt, niet jij."

En Jezus maar tussen tollenaars en zondaars zitten.
Wanneer leren we nu eens wat van Hem.
Alle vrome taal ten spijt.
Ik kan je opmerking niet plaatsen in verband met mijn post.
hubert schreef:Iets anders: waarom zouden gewone kerken met een sekte gaan samenwerken?
Dat zouden ze niet moeten doen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor hubert » 24 aug 2015 15:53

Er is iets fout gegaan Elbert. Ik ben het met je eens dat je niet snel moet breken met familie. Soms kun je echter niet anders.
Een keus tussen familie en geloof is in het algemeen niet juist, maar er zijn uitzonderingen. Bij goddelozen toeven (ook familie?) wordt in de Bijbel afgeraden.

Arl24
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2015 15:04

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor Arl24 » 25 aug 2015 05:39

Het lijkt op een sekte, bijzonder geloof en bijzondere mensen. Iemand die zijn geloof gebruikt om dichterbij iemand te komen en vervolgens haar gebruikt om er zelf beter van te worden.. dat kan niet en dat mag niet!

antoon

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor antoon » 26 aug 2015 08:13

Ik blader dit onderdeel eens door en dit valt mij op

Klinkt niet gezond, maar het echte christelijke geloof is ook een sekte.

schreef Mohammed

Het lijkt op een sekte, bijzonder geloof en bijzondere mensen. Iemand die zijn geloof gebruikt om dichterbij iemand te komen en vervolgens haar gebruikt om er zelf beter van te worden.. dat kan niet en dat mag niet!

schreef Arl24
Om kort te gaan en niemand te sparen die dat niet verdient de vele denominaties der Christenheid zijn veelal sekten, de bijbel navolgen zoals het geschreven staat is juist geen sekte maar het ware christendom, het kan gebeuren dat je zonder ingeschreven te staan bij een kerk tempel moskee of wat dan ook je de ware religie hebt.
God belangrijker dan je familie en je gezin? Als dan God belangrijker is dan je gezin dan mag je je vrouw zeker ook bedonderen? Dat mag van God?

God is belangrijker dan alles, onderwijst de schrift, maar Jezus leerde niet om dan maar iemand te bedonderen integendeel, in de bijbel leren we het ook niet

Arl24
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2015 15:04

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor Arl24 » 26 aug 2015 20:57

Blijkbaar wel. Als je aangeeft dat God voor jou boven alles uitstijgt en zelfs op de eerste plaats komt, zelfs nog boven je gezin.. wat beweegt iemand die zoooo gelovig er toe om het niet bij zijn eigen te zoeken. Gestuurd door God waarschijnlijk en behorend tot de kwetsbare doelgroep..

Arl24
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2015 15:04

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor Arl24 » 30 aug 2015 13:04

Bijzondere mensen die bij deze gemeente zijn aangesloten, door te imponeren en te manipuleren zieltjes winnen..ze doen voorkomen alsof ze rein en puur zijn maar ondertussen doen ze zelf alles wat god hen verboden heeft..

Arl24
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2015 15:04

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor Arl24 » 30 aug 2015 19:01

Het klinkt ook niet gezond.. je stelt je kwetsbaar op naar iemand. Je geeft een teken dat je diegene vertrouwt. Erg teleurstellend als dan achteraf blijkt dat er misbruik van is gemaakt.

Arl24
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2015 15:04

Re: Christengemeente Sebaoth

Berichtdoor Arl24 » 06 sep 2015 08:06

Wie weet iets over de diensten die er worden gehouden? Heeft iemand enig idee wie daar de leiding heeft?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten