Cathy schreef:Phoe....
een studie doen naar Gods Woord voor een gedegen begrip.
Ik heb het idee dat je dat even wilt doen. In een jaartje ofzo?
Zet maar uit je hoofd.
ALs je eenmaal serieus in en met de Bijbel begint ben je voor de rest van je leven 'onder de pannen'.
Maar misschien heb je
hier iets aan?
Doorlinken naar boeken en brochures en dan doorscrollen naar de boekenlijst.
Ik heb mijn leven lang de tijd ervoor

Is geen jaarplan of zo... al zeker niet even zoals je aangeeft.
Ik kom nu al ogen te kort om alles te overzien en zie vaker dingen die eerder verborgen waren. Juist die constatering vond ik onder andere aanleiding om de posting te maken met de vraagstelling.
Ik zou zeg maar een 'vragenboek' hebben met vragen die ik dan moet opzoeken.
Zodat je door zoeken en het dwarsverband erbij te zien dan leer ik het Woord beter te begrijpen. Denk dat dat wel een inzet van een gelovige moet zijn om te doen in het leven. Onderzoeken van het Woord is nooit fout of verkeerd...
Ik kijk via de link die je gaf ook nog overigens.
Bedankt!
maboc schreef:Hehe mooi streven....
Maar inderdaad genoeg werk voor een heel leven.
Naast veel lezen zou ik je ook aanraden naar bijbelstudiegroepen etc. te gaan. Dat maakt eea veel levendiger. Je kan dan ook (in mijn ervaring) beter je gedachten vormen omdat het 2-richtingverkeer is. Alleen maar lezen is voor mijn gevoel toch meer 1-richtingverkeer.
Anyway....succes met je zoektocht.
We zien je vragen wel verschijnen denk ik

Ik ga ook wel naar Bijbelstudie en doe daarnaast thuis lezen en dergelijke.
Opbouwend is het zeker, maar mis de kennis soms zoals ik die nastreef. Ik hoef heus niet alles uit het hoofd te weten, maar zou graag meer op iets een gerichter antwoord kunnen vinden of het verband tussen Oude en Nieuwe Testament beter begrijpen...
Pjotr1992 schreef:Qua studieboeken heb ik wel een tip:
Die boeken die gemaakt zijn voor oa bijbelvertellingen voor te bereiden,ben alleen even de naam kwijt. Ze gaan heel de bijbel na.
Weet iemand het? Die met witte kaft en groene letters.
Zal eens kijken in de winkel of ik iets ervan kan vinden.
Die omschrijving zou moeten opvallen

@ allen:
Bedankt voor de reacties tot zover.
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje verduidelijkt heeft wat ik bedoel.
Het is niet iets waar ik me zomaar van afmaak in ieder geval