Op dit moment gaat het helaas niet zo goed met mijn overgroot oma. Ze is 101, dus ze heeft al een hoge leeftijd mogen bereiken, maar
helaas gaat ze nu wel achteruit. Ze voelt geloof ik ook aankomen dat het einde nadert, tenminste.. ze reageert anders dan normaal en is
heel paniekerig. Ze zegt ook tegen iedereen: zal je de groeten doen aan... En ze maakt ook steeds opmerkingen van: als ik er dan nog ben...
Kortom, het gaat niet super. Ze is nog heel goed bij met haar verstand, wonderlijk goed bij zelfs! Alleen haar zicht en gehoor is niet meer optimaal ( bijna blind en doof ).
Vandaag was mijn moeder bij haar op bezoek en toen gaf ze aan dat ze eigenlijk heel bang was om te sterven en dat er bijna nooit met haar over geloof wordt
gepraat. Ik wil nu van de week ( als ze dan nog leeft ) bij haar langs gaan en als ze er dan aan toe is een stukje voorlezen uit de bijbel.
Nu vraag ik me af wat jullie aanraden om te lezen. Het moet namelijk wel vertroostend zijn en juist dat ze niet bang wordt om te sterven, dat ze er ook werkelijk klaar
voor is.
Hebben jullie misschien nog een bijbelgedeelte wat jullie aan kunnen raden?