De oogsttijd

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: De oogsttijd

Berichtdoor mohamed » 10 feb 2009 20:35

Wullimpie schreef:Je wekt toch behoorlijk de suggestie dat je dit geestelijk neemt, want waarom haal je anders deze tekst aan?
Voor de rest mag je wel iets vriendelijker reageren naar andere forummers toe!

Je hebt gelijk Wullimpie, ik reageerde niet correct op Gerdien haar beschuldiging dat ik teksten uit elkaar trek. Doch hoop ik dat zij in het vervolg zoiets niet weer wil suggereren.

Ik ben van mening dat het O.T. over de letterlijke oogst gaat en het N.T. over de oogst van de gelovigen, welke letterlijk 'geoogst' werden.
Begrijp je wat ik bedoel?

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Re: De oogsttijd

Berichtdoor Wullimpie » 11 feb 2009 19:12

Ik begrijp je.
Ik vind echter niet dat je uit de combinatie van deze 2 teksten, kunt concluderen dat de eerste gemeenten belangrijker waren.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

mohamed

Re: De oogsttijd

Berichtdoor mohamed » 11 feb 2009 21:47

Wullimpie schreef:Ik begrijp je.
Ik vind echter niet dat je uit de combinatie van deze 2 teksten, kunt concluderen dat de eerste gemeenten belangrijker waren.

Rom 11,16
En indien de eerstelingen heilig zijn, zo is ook het deeg heilig, en indien de wortel heilig is, zo zijn ook de takken heilig.

Als de eerstelingen niet heilige waren, hoe moest dan het deeg heilig worden? Dát is het opzicht waarin de eerste gemeente de eersten zijn. Aangezien de Bijbel dat onderscheid maakt, kunnen wij het niet nalaten.

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Re: De oogsttijd

Berichtdoor Wullimpie » 12 feb 2009 14:40

Er staat heilig, niet heiliger.
De wortel is niet heiliger dan de tak.
De eerste gemeente is niet heiliger dan de 2e, 3e of 200e die daaruit voortkomt.

Ze zijn allen heilig.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

mohamed

Re: De oogsttijd

Berichtdoor mohamed » 13 feb 2009 08:35

Wullimpie schreef:Er staat heilig, niet heiliger.
De wortel is niet heiliger dan de tak.
De eerste gemeente is niet heiliger dan de 2e, 3e of 200e die daaruit voortkomt.

Ze zijn allen heilig.

Zeker dat staat er duidelijk en ik denk dat je me niet helemaal goed begrepen hebt, want hetgeen ik op duid is het verschil in chronologie. De eerstelingen zijn de eerste generatie gelovigen die zich als eerste tot Jezus bekeerd hebben en dát zijn wij niet.

Jak 1,18
Naar Zijn wil heeft Hij ons gebaard door het Woord der waarheid, opdat wij zouden zijn als eerstelingen van Zijn schepselen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten

cron