De oogsttijd

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Re: De oogsttijd

Berichtdoor Wullimpie » 09 feb 2009 19:01

Riska schreef:
Mohamed schreef:Opmerkelijk zeg, de meeste Christenen geloven dat de wederkomst fysiek is!

Ja, dat doen ze - hoe is het in Godsnaam mogelijk!


Mischien omdat het in de bijbel staat?

Matt 24:30 En alsdan zal in den hemel verschijnen (37)het teken van den Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde (38)wenen en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels met grote kracht en heerlijkheid.

37 Dat is, de tekenen Zijner heerlijkheid, waarmede Hij in de wolken verschijnen zal. Zie Mark. 13:26. Luk. 21:27.

38 Of: weeklagen. Gr. van benauwdheid op de borst slaan
.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Riska

Re: De oogsttijd

Berichtdoor Riska » 09 feb 2009 19:17

Wullimpie, toen ik het opschreef realiseerde ik me al dat het verkeerd zou kunnen worden begrepen. Ik bedoelde met: "hoe is het in Godsnaam mogelijk" dus precies dat: dat wij geloven, in Gods naam, dat de wederkomst fysiek is.
Ik geloof dat met hart en ziel!

mohamed

Re: De oogsttijd

Berichtdoor mohamed » 09 feb 2009 19:28

Samenvattend zijn we het er over eens dus dat de gelovigen met de oogst vergeleken worden (Mar 9,35-37) maar beseffen we ook dat de eerste gemeente Christenen in de tijd toen Jezus Zich aan de wereld toonde, de eerste én belangrijkste oogst waren?

'De eerstelingen van de eerste vruchten van uw land zult gij in het huis van de HEERE uw God brengen...' (Ex 23,19)

Het staat allemaal in de wet beste mensen, de eerstelingen werden onder het oude verbond in het huis van de HEERE gebracht en de eerstelingen van het nieuwe verbond werden in Jezus verzameld.

Op 14,15
En een andere engel kwam uit de tempel, roepende met een grote stem tot Hem, Die op de wolk zat: Zend Uw sikkel en maai; want de ure om te maaien is voor u gekomen, omdat de oogst der aarde rijp is geworden.

mohamed

Re: De oogsttijd

Berichtdoor mohamed » 09 feb 2009 19:31

Riska schreef:Wullimpie, toen ik het opschreef realiseerde ik me al dat het verkeerd zou kunnen worden begrepen. Ik bedoelde met: "hoe is het in Godsnaam mogelijk" dus precies dat: dat wij geloven, in Gods naam, dat de wederkomst fysiek is.
Ik geloof dat met hart en ziel!

Kinderen geloven ook met hart en ziel dat Sinterklaas bestaat, maar zegt dat iets? Graag zou ik een onderbouwing van je stelling zien in het daarvoor bestemde topic.

Riska

Re: De oogsttijd

Berichtdoor Riska » 09 feb 2009 20:05

Het spijt me, ik voel me niet geroepen.
Dat kun je opvatten zoals je wilt, kan me niet schelen. Ik heb er geen zin meer in.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: De oogsttijd

Berichtdoor Gerdien B. » 10 feb 2009 00:11

mohamed schreef:Samenvattend zijn we het er over eens dus dat de gelovigen met de oogst vergeleken worden (Mar 9,35-37) maar beseffen we ook dat de eerste gemeente Christenen in de tijd toen Jezus Zich aan de wereld toonde, de eerste én belangrijkste oogst waren?

'De eerstelingen van de eerste vruchten van uw land zult gij in het huis van de HEERE uw God brengen...' (Ex 23,19)

Dit krijg je als je stukken tekst uit elkaar trekt. Als je dat hele stuk leest, dan kom je er achter dat het volk wetten kregen waar ze naar moesten leven. Dit gaat dus om de letterlijke vruchten en niet de geestelijke.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mohamed

Re: De oogsttijd

Berichtdoor mohamed » 10 feb 2009 08:12

Gerdien B. schreef:
mohamed schreef:Samenvattend zijn we het er over eens dus dat de gelovigen met de oogst vergeleken worden (Mar 9,35-37) maar beseffen we ook dat de eerste gemeente Christenen in de tijd toen Jezus Zich aan de wereld toonde, de eerste én belangrijkste oogst waren?

'De eerstelingen van de eerste vruchten van uw land zult gij in het huis van de HEERE uw God brengen...' (Ex 23,19)

Dit krijg je als je stukken tekst uit elkaar trekt. Als je dat hele stuk leest, dan kom je er achter dat het volk wetten kregen waar ze naar moesten leven. Dit gaat dus om de letterlijke vruchten en niet de geestelijke.

Heb ik soms beweert dat het O.T. niet over letterlijke vruchten ging? Zulke reacties krijg je als je vooringenomen bent en niet goed leest.

mohamed

Re: De oogsttijd

Berichtdoor mohamed » 10 feb 2009 08:15

Riska schreef:Het spijt me, ik voel me niet geroepen.
Dat kun je opvatten zoals je wilt, kan me niet schelen. Ik heb er geen zin meer in.

Dan vat ik het zo op: je praat de belijdenisgeschriften na maar weet eigenlijk niet of het zo ook in de Bijbel staat.

Riska

Re: De oogsttijd

Berichtdoor Riska » 10 feb 2009 10:01

mohamed schreef:
Riska schreef:Het spijt me, ik voel me niet geroepen.
Dat kun je opvatten zoals je wilt, kan me niet schelen. Ik heb er geen zin meer in.

Dan vat ik het zo op: je praat de belijdenisgeschriften na maar weet eigenlijk niet of het zo ook in de Bijbel staat.

Dan vergis jij je zeer. Ik ken ze uit het hoofd (in ieder geval de HC) en ken veel uitleg erover.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: De oogsttijd

Berichtdoor Gerdien B. » 10 feb 2009 10:19

mohamed schreef:
Gerdien B. schreef:
mohamed schreef:Samenvattend zijn we het er over eens dus dat de gelovigen met de oogst vergeleken worden (Mar 9,35-37) maar beseffen we ook dat de eerste gemeente Christenen in de tijd toen Jezus Zich aan de wereld toonde, de eerste én belangrijkste oogst waren?

'De eerstelingen van de eerste vruchten van uw land zult gij in het huis van de HEERE uw God brengen...' (Ex 23,19)

Dit krijg je als je stukken tekst uit elkaar trekt. Als je dat hele stuk leest, dan kom je er achter dat het volk wetten kregen waar ze naar moesten leven. Dit gaat dus om de letterlijke vruchten en niet de geestelijke.

Heb ik soms beweert dat het O.T. niet over letterlijke vruchten ging? Zulke reacties krijg je als je vooringenomen bent en niet goed leest.


Wat is dit voor een onbehouwen opmerking?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mohamed

Re: De oogsttijd

Berichtdoor mohamed » 10 feb 2009 12:58

Gerdien B. schreef:Wat is dit voor een onbehouwen opmerking?

Een opmerking van hetzelfde laken en pak als de jouwe, dus als je er niet gecharmeerd van bent, let dan voortaan ook even op je eigen woorden, mij onheus te beschuldigen.

mohamed

Re: De oogsttijd

Berichtdoor mohamed » 10 feb 2009 13:00

Riska schreef:
mohamed schreef:
Riska schreef:Het spijt me, ik voel me niet geroepen.
Dat kun je opvatten zoals je wilt, kan me niet schelen. Ik heb er geen zin meer in.

Dan vat ik het zo op: je praat de belijdenisgeschriften na maar weet eigenlijk niet of het zo ook in de Bijbel staat.

Dan vergis jij je zeer. Ik ken ze uit het hoofd (in ieder geval de HC) en ken veel uitleg erover.

Als je ze uit je hoofd opdreunt hoezo vergis ik mij dan?

Riska

Re: De oogsttijd

Berichtdoor Riska » 10 feb 2009 13:25

Dat ik dus precies (nou ja, voor het overgrote deel) weet waar de HC naar mijn gevoel de fout is ingegaan en waar niet.

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Re: De oogsttijd

Berichtdoor Wullimpie » 10 feb 2009 19:13

Riska schreef:Wullimpie, toen ik het opschreef realiseerde ik me al dat het verkeerd zou kunnen worden begrepen. Ik bedoelde met: "hoe is het in Godsnaam mogelijk" dus precies dat: dat wij geloven, in Gods naam, dat de wederkomst fysiek is.
Ik geloof dat met hart en ziel!


Gelukkig. :)

Riska schreef:Dat ik dus precies (nou ja, voor het overgrote deel) weet waar de HC naar mijn gevoel de fout is ingegaan en waar niet.


En dat is dan weer jammer. :(
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Re: De oogsttijd

Berichtdoor Wullimpie » 10 feb 2009 19:21

mohamed schreef:
Gerdien B. schreef:
mohamed schreef:Samenvattend zijn we het er over eens dus dat de gelovigen met de oogst vergeleken worden (Mar 9,35-37) maar beseffen we ook dat de eerste gemeente Christenen in de tijd toen Jezus Zich aan de wereld toonde, de eerste én belangrijkste oogst waren?

'De eerstelingen van de eerste vruchten van uw land zult gij in het huis van de HEERE uw God brengen...' (Ex 23,19)

Dit krijg je als je stukken tekst uit elkaar trekt. Als je dat hele stuk leest, dan kom je er achter dat het volk wetten kregen waar ze naar moesten leven. Dit gaat dus om de letterlijke vruchten en niet de geestelijke.

Heb ik soms beweert dat het O.T. niet over letterlijke vruchten ging? Zulke reacties krijg je als je vooringenomen bent en niet goed leest.


Je wekt toch behoorlijk de suggestie dat je dit geestelijk neemt, want waarom haal je anders deze tekst aan?
Voor de rest mag je wel iets vriendelijker reageren naar andere forummers toe!
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten