De zon, de maan en de sterren?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 15 jan 2009 12:04

mohamed schreef: Het is geen gezweef wat hier staat Cicero, het gaat over de vrouw, die bekleed met Israël is, want dat is waar de zon, de maan en de sterren voor staan. Een ieder die zo nu en dan eens in de Schrift leest constateert op een bepaald moment dat Jezus Christus Israël is.


Waarom vertel je dit dan hierboven?
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 jan 2009 17:29

SimonT schreef:
mohamed schreef: Het is geen gezweef wat hier staat Cicero, het gaat over de vrouw, die bekleed met Israël is, want dat is waar de zon, de maan en de sterren voor staan. Een ieder die zo nu en dan eens in de Schrift leest constateert op een bepaald moment dat Jezus Christus Israël is.


Waarom vertel je dit dan hierboven?

Omdat het zo is.

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 16 jan 2009 11:06

Hoe kan Jezus Christus dan én de Zoon van God zijn én Israel?
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 jan 2009 11:39

SimonT schreef:Hoe kan Jezus Christus dan én de Zoon van God zijn én Israel?

Jakob was een afbeelding van Jezus, want hoe anders had hij kunnen winnen van God (Gen 32,25) toen ze vochten?
Hoe Jezus de Zoon en Israël kan zijn? Ten eerste zegt God letterlijk tegen Mozes dat Israël Zijn Zoon, Zijn eerstgeborene is (Ex 4,22) en we weten dat aartsvader Jakob als tweede geboren werd, dus gaat dat niet over hem. En Christus is Israël en de Zoon '...opdat God zij alles in allen.' (1 Kor 15,28)

Jezus is dus niet alleen de Zoon, maar ook de Vader (Jakob), snap je? Je kan Christus terugvinden in alle profeten van het OT als je hen hun zonden niet aanrekent!

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 16 jan 2009 11:50

Jakob was een afbeelding van Jezus, want hoe anders had hij kunnen winnen van God (Gen 32,25) toen ze vochten?


Nou, Jakob was gewoon de Jakob van vlees en bloed, de Worsteling met God, Goed deed eerbiedig gezegd niet echt Zijn best, want na de worsteling hoeft Hij slechts de heup van Jakob te beroeren om hem kreupel te laten lopen!

Hoe Jezus de Zoon en Israël kan zijn? Ten eerste zegt God tegen Mozes dat Israël Zijn Zoon, Zijn eerstgeborene was (Ex 4,22) en we weten dat aartsvader Jakob als tweede geboren werd. En Christus is Israël en de Zoon '...opdat God zij alles in allen.' (1 Kor 15,28)


Ja Israel is Zijn eerstgebore, In Israel was de eerstgeboren zoon de belangrijkste, net zo als Israel voor de Heere het uitverkoren volk was, bovendien heeft Jakob het eerstgeboorte recht (op een valse en zondige manier omdat hij niet vertrouwde dat God het goed zou maken) van Ezau overgenomen, hij was dus de eerstgeborene, later wordt de naam van Jakob door God verandert in Israel, en wat betreft '...opdat God zij alles in allen.' Waarom zou dat volgens jou specifiek betrekking hebben op deze situatie? Volgens mij gaat deze tekst over de overwinning van Christus over de dood, je moet de tekst wel in zijn verband laten staan en er niet mee gaan slingeren om dat hij je nu goed uit zou komen![/quote]

Jezus is dus niet alleen de Zoon, maar ook de Vader (Jakob), snap je?


Nee dit snap ik nog steeds niet!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 jan 2009 12:52

SimonT schreef:
Jakob was een afbeelding van Jezus, want hoe anders had hij kunnen winnen van God (Gen 32,25) toen ze vochten?


Nou, Jakob was gewoon de Jakob van vlees en bloed, de Worsteling met God, Goed deed eerbiedig gezegd niet echt Zijn best, want na de worsteling hoeft Hij slechts de heup van Jakob te beroeren om hem kreupel te laten lopen!

Hoe Jezus de Zoon en Israël kan zijn? Ten eerste zegt God tegen Mozes dat Israël Zijn Zoon, Zijn eerstgeborene was (Ex 4,22) en we weten dat aartsvader Jakob als tweede geboren werd. En Christus is Israël en de Zoon '...opdat God zij alles in allen.' (1 Kor 15,28)


Ja Israel is Zijn eerstgebore, In Israel was de eerstgeboren zoon de belangrijkste, net zo als Israel voor de Heere het uitverkoren volk was, bovendien heeft Jakob het eerstgeboorte recht (op een valse en zondige manier omdat hij niet vertrouwde dat God het goed zou maken) van Ezau overgenomen, hij was dus de eerstgeborene, later wordt de naam van Jakob door God verandert in Israel, en wat betreft '...opdat God zij alles in allen.' Waarom zou dat volgens jou specifiek betrekking hebben op deze situatie? Volgens mij gaat deze tekst over de overwinning van Christus over de dood, je moet de tekst wel in zijn verband laten staan en er niet mee gaan slingeren om dat hij je nu goed uit zou komen!


Jezus is dus niet alleen de Zoon, maar ook de Vader (Jakob), snap je?


Nee dit snap ik nog steeds niet![/quote]
Laat maar zitten dan, je bent niet de enige christen die verwerpt dat Jezus ook Israël is. Lees anders eens in het topic 'is Jezus Israel'?

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 16 jan 2009 13:18

ik verwerp helemaal niets, want ik snap niet wat je bedoeld! Maar jij geeft een uitleg, en plakt er dan ineens achteraan, Jezus is dus niet alleen de Zoon, maar ook de Vader (Jakob), snap je?

Geef gewoon een duidelijke uitleg, en reageer op mijn reacties, want dit is nogal zwak.
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 jan 2009 14:42

SimonT schreef:ik verwerp helemaal niets, want ik snap niet wat je bedoeld! Maar jij geeft een uitleg, en plakt er dan ineens achteraan, Jezus is dus niet alleen de Zoon, maar ook de Vader (Jakob), snap je?

Geef gewoon een duidelijke uitleg, en reageer op mijn reacties, want dit is nogal zwak.

Voor mij is het na onderzoek een weet geworden dat Jezus Israël is, maar het is een onderwerp wat volgens mij niet overbelicht kan worden. Als je er met me over in discussie wilt, graag, maar lees dan aub het daarvoor bestemde topic even door, zodat ik niet twee keer hetzelfde hoef te beantwoorden.

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=22807

Graag ook daar reageren, want hier wil ik het hebben over de betekenis van de zon, de maan en de sterren.

Over je tweede punt kan ik kort zijn, ik weet dat omdat het zo letterlijk geschreven staat:

Jes 9,5
Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij is op Zijn schouder; en men noemt Zijn naam Wonderlijk, Raad, Sterke God, Vader der eeuwigheid, Vredevorst;

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 16 jan 2009 14:45

en daar gaat het over de mensheid, met een hoofdletter, waardoor Hij dus als als Godheid bestempeld word!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten