God zien en sterven?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 dec 2008 14:42

Marnix schreef:
mohamed schreef:
Marnix schreef:Dan laten we het hierbij. Overigens, pas een beetje op met jou perceptie als logisch te maken. Wij verschillen hier van mening... maar je zet het een beetje neer als: Iedereen die een beetje normaal kijkt en logisch leest ziet toch dat ik gelijk heb? Als we het aan 10 experts zouden vragen zouden ze het allemaal met je eens zijn... zoiets. Ik denk dat je daarin geen gelijk hebt.

Bedankt voor je tijd, moeite en geduld!

Nee Marnix, dat is niet netjes van je. Waar het mij om gaat is dat jij overal de Engel des Heeren van maken wilt en dat staat zo simpelweg niet in de Bijbel.

Richteren 13
22 En Manóach zeide tot zijn vrouw: Wij zullen voorzeker sterven, omdat wij God gezien hebben.

En weet je, ik ben inderdaad stellig van mening dat iedereen die lezen kan dit vers begrijpt. Liever was ik er dieper met je op ingegaan, maar jij ontkent het probleem.


Tja, je leest alleen wat je wil lezen. Johannes1 geeft al aan wat er 1 vers verder of terug bij staat en dat zie je totaal over het hoofd. Gideon zag dat het een engel des Heeren was.

Bij de ouders van Simson is het nog duidelijker. Die vrouw zegt: 6 ‘Hij zag er bijzonder ontzagwekkend uit,’ zei ze, ‘het leek wel een engel van God.

en verder:

6 Maar de engel van de HEER antwoordde: ‘Ik wil nog wel even blijven, maar ik zal niet eten van wat u mij aanbiedt. Als u echter een brandoffer aan de HEER wilt opdragen, mag u dat doen.’ Manoach wist nog altijd niet dat hij met een engel van de HEER te maken had.
(...)
21 De engel van de HEER zou zich niet meer aan hen laten zien. Nu besefte Manoach dat het een engel van de HEER was geweest. 22 Hij zei tegen zijn vrouw: ‘We hebben God gezien.

Bij Bileam het zelfde verhaal.

Als we selectief gaan lezen en de context weglaten en vervolgens verwijten gaan maken dat IK niet wil zien wat er duidelijk staat heeft een discussie weinig zin. En dat is precies het probleem. Bij Jakon focus je alleen maar op dat ene vers maar dat in de context staat dat hij met een voor hem onbekende man worstelde die hij niet als God herkende, bij Menoach niet wil zien dat er 100x staat dat het een engels de Heeren is en bij Gideon idem dito heeft discussieren weinig zin, ik was er graag dieper op ingegaan maar dan moet je wel naar de context kijken

Ja dat is een verklaring waar ik me wel in kan vinden.
Maar waarom waren ze dan bang om te sterven als het maar een boodschapper/engel van de Heere was?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 dec 2008 14:48

Heeft God Zich niet getoonde in de Zoon des Vaders, onze Heer en Heiland, Jezus, de Vredevorst, de Verlosser der wereld?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Berichtdoor hettys » 05 dec 2008 23:24

Optimatus schreef:Heeft God Zich niet getoonde in de Zoon des Vaders, onze Heer en Heiland, Jezus, de Vredevorst, de Verlosser der wereld?


Nee. totaal niet.
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 dec 2008 00:31

Nee? Wie is Jezus dan?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Berichtdoor hettys » 06 dec 2008 19:04

Optimatus schreef:Nee? Wie is Jezus dan?


Jezus was een inspirerende persoonlijkheid die voorleeft in de harten van mensen. Jezus kan door de overlevering gezien worden als symbool van verzoening met God, maar Hij bracht geen vrede of verlossing.
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 06 dec 2008 19:09

Matthéüs 3:13 Toen kwam Jezus van Galiléa naar de Jordaan tot Johannes, om van hem gedoopt te worden.

14 Doch Johannes weigerde Hem zeer, zeggende: Mij is nodig van U gedoopt te worden, en komt Gij tot mij?

15 Maar Jezus antwoordende zeide tot hem: Laat nu af; want aldus betaamt ons alle gerechtigheid te vervullen. Toen liet hij van Hem af.

16 En Jezus gedoopt zijnde, is terstond opgeklommen uit het water. En zie, de hemelen werden Hem geopend, en hij zag den Geest Gods nederdalen gelijk een duif, en op Hem komen.

17 En zie, een stem uit de hemelen, zeggende: Deze is Mijn Zoon, Mijn Geliefde, in Denwelken Ik Mijn welbehagen heb.


Jezus is de zoon van God!
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 dec 2008 19:09

De Bijbel geeft daar toch wel een heel andere voorstelling van.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Berichtdoor hettys » 06 dec 2008 19:57

Optimatus schreef:De Bijbel geeft daar toch wel een heel andere voorstelling van.


Je kunt toch gewoon de krant lezen om te zien dat er geen vrede is op aarde?
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 dec 2008 20:44

Dus een of ander periodiek heeft bij jou meer gezag dan de Bijbel, Gods Woord?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Lovely
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 30 nov 2007 17:27

Berichtdoor Lovely » 06 dec 2008 23:01

Wullimpie schreef:
Matthéüs 3:13 Toen kwam Jezus van Galiléa naar de Jordaan tot Johannes, om van hem gedoopt te worden.

14 Doch Johannes weigerde Hem zeer, zeggende: Mij is nodig van U gedoopt te worden, en komt Gij tot mij?

15 Maar Jezus antwoordende zeide tot hem: Laat nu af; want aldus betaamt ons alle gerechtigheid te vervullen. Toen liet hij van Hem af.

16 En Jezus gedoopt zijnde, is terstond opgeklommen uit het water. En zie, de hemelen werden Hem geopend, en hij zag den Geest Gods nederdalen gelijk een duif, en op Hem komen.

17 En zie, een stem uit de hemelen, zeggende: Deze is Mijn Zoon, Mijn Geliefde, in Denwelken Ik Mijn welbehagen heb.


Jezus is de zoon van God!


De mensenzoon.

Gebruikersavatar
[S]
Sergeant
Sergeant
Berichten: 418
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 06 dec 2008 23:36

Lovely schreef:
Wullimpie schreef:
Matthéüs 3:13 Toen kwam Jezus van Galiléa naar de Jordaan tot Johannes, om van hem gedoopt te worden.

14 Doch Johannes weigerde Hem zeer, zeggende: Mij is nodig van U gedoopt te worden, en komt Gij tot mij?

15 Maar Jezus antwoordende zeide tot hem: Laat nu af; want aldus betaamt ons alle gerechtigheid te vervullen. Toen liet hij van Hem af.

16 En Jezus gedoopt zijnde, is terstond opgeklommen uit het water. En zie, de hemelen werden Hem geopend, en hij zag den Geest Gods nederdalen gelijk een duif, en op Hem komen.

17 En zie, een stem uit de hemelen, zeggende: Deze is Mijn Zoon, Mijn Geliefde, in Denwelken Ik Mijn welbehagen heb.


Jezus is de zoon van God!


De mensenzoon.

Een getuige dacht daar anders over:

Marcus 15
33 Op het middaguur viel er een duisternis over het hele land, die drie uur aanhield. 34 Aan het einde daarvan, in het negende uur, riep Jezus met luide stem: ‘Eloï, Eloï, lema sabachtani?’, wat in onze taal betekent: ‘Mijn God, mijn God, waarom hebt u mij verlaten?’ 35 Toen de omstanders dat hoorden, zeiden enkelen van hen: ‘Hoor, hij roept Elia!’ 36 Iemand ging snel een spons halen, doordrenkte die met zure wijn, stak de spons op een stok en probeerde hem te laten drinken, terwijl hij zei: ‘Laten we eens kijken of Elia komt om hem eraf te halen.’ 37 Maar Jezus slaakte een luide kreet en blies de laatste adem uit. 38 En het voorhangsel van de tempel scheurde van boven tot onder in tweeën. 39 Toen de centurio, die recht tegenover hem stond, hem zo zijn laatste adem zag uitblazen, zei hij: ‘Werkelijk, deze mens was Gods Zoon.’
Afbeelding

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 dec 2008 00:28

Optimatus schreef:Heeft God Zich niet getoonde in de Zoon des Vaders, onze Heer en Heiland, Jezus, de Vredevorst, de Verlosser der wereld?

Dat zul je mij niet horen ontkennen, maar de vraag gaat niet over Jezus.

Lovely
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 30 nov 2007 17:27

Berichtdoor Lovely » 07 dec 2008 00:59

[S] schreef:
Lovely schreef:
Wullimpie schreef:
Matthéüs 3:13 Toen kwam Jezus van Galiléa naar de Jordaan tot Johannes, om van hem gedoopt te worden.

14 Doch Johannes weigerde Hem zeer, zeggende: Mij is nodig van U gedoopt te worden, en komt Gij tot mij?

15 Maar Jezus antwoordende zeide tot hem: Laat nu af; want aldus betaamt ons alle gerechtigheid te vervullen. Toen liet hij van Hem af.

16 En Jezus gedoopt zijnde, is terstond opgeklommen uit het water. En zie, de hemelen werden Hem geopend, en hij zag den Geest Gods nederdalen gelijk een duif, en op Hem komen.

17 En zie, een stem uit de hemelen, zeggende: Deze is Mijn Zoon, Mijn Geliefde, in Denwelken Ik Mijn welbehagen heb.


Jezus is de zoon van God!


De mensenzoon.

Een getuige dacht daar anders over:

Marcus 15
33 Op het middaguur viel er een duisternis over het hele land, die drie uur aanhield. 34 Aan het einde daarvan, in het negende uur, riep Jezus met luide stem: ‘Eloï, Eloï, lema sabachtani?’, wat in onze taal betekent: ‘Mijn God, mijn God, waarom hebt u mij verlaten?’ 35 Toen de omstanders dat hoorden, zeiden enkelen van hen: ‘Hoor, hij roept Elia!’ 36 Iemand ging snel een spons halen, doordrenkte die met zure wijn, stak de spons op een stok en probeerde hem te laten drinken, terwijl hij zei: ‘Laten we eens kijken of Elia komt om hem eraf te halen.’ 37 Maar Jezus slaakte een luide kreet en blies de laatste adem uit. 38 En het voorhangsel van de tempel scheurde van boven tot onder in tweeën. 39 Toen de centurio, die recht tegenover hem stond, hem zo zijn laatste adem zag uitblazen, zei hij: ‘Werkelijk, deze mens was Gods Zoon.’


Ik wil graag een tekst zien waarin Jezus zichzelf de Zoon van God noemt, verras me.

Gebruikersavatar
[S]
Sergeant
Sergeant
Berichten: 418
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 07 dec 2008 01:14

Lovely schreef:Ik wil graag een tekst zien waarin Jezus zichzelf de Zoon van God noemt, verras me.

Johannes 10
31 Toen de Joden weer stenen opraapten omdat ze hem wilden stenigen, 32 zei Jezus: ‘Ik heb door de Vader veel goeds voor u gedaan; waarom wilt u me stenigen?’ 33 ‘Voor een goede daad zullen we u niet stenigen,’ antwoordden ze, ‘maar wel voor godslastering: u bent een mens, maar u beweert dat u God bent!’ 34 Jezus zei: ‘Staat er in uw wet niet geschreven: “Ik heb gezegd: ‘U bent goden’”? 35 De Schrift blijft altijd van kracht; als mensen tot wie God spreekt goden genoemd worden, 36 hoe kunt u mij, door de Vader geheiligd en naar de wereld gezonden, dan beschuldigen van godslastering wanneer ik zeg dat ik Gods Zoon ben? 37 Als wat ik doe niet van mijn Vader komt, geloof me dan niet, 38 maar als dat wel het geval is en u gelooft me toch niet, geloof dan tenminste wat ik doe. Dan zult u begrijpen dat de Vader in mij is en dat ik in de Vader ben.’ 39 En weer wilden ze hem grijpen, maar hij ontsnapte. 40 Hij ging terug naar de overkant van de Jordaan, naar de plaats waar Johannes eerder gedoopt had. Daar bleef hij. 41 Veel mensen kwamen naar hem toe; ze zeiden: ‘Johannes heeft weliswaar geen wonderteken gedaan, maar alles wat hij over deze man gezegd heeft is waar.’ 42 En velen kwamen daar tot geloof in hem.

Johannes 14
9 Jezus zei: ‘Ik ben nu al zo lang bij jullie, en nog ken je me niet, Filippus? Wie mij gezien heeft, heeft de Vader gezien. Waarom vraag je dan om de Vader te mogen zien? 10 Geloof je niet dat ik in de Vader ben en dat de Vader in mij is? Ik spreek niet namens mezelf als ik tegen jullie spreek, maar de Vader die in mij blijft, doet zijn werk door mij. 11 Geloof me: ik ben in de Vader en de Vader is in mij. Als je mij niet gelooft, geloof het dan om wat hij doet. 12 Waarachtig, ik verzeker jullie: wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs meer dan dat, ik ga immers naar de Vader. 13 En wat jullie dan in mijn naam vragen, dat zal ik doen, zodat door de Zoon de grootheid van de Vader zichtbaar wordt. 14 Wanneer je iets in mijn naam vraagt, zal ik het doen.
Afbeelding

Lovely
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 30 nov 2007 17:27

Berichtdoor Lovely » 07 dec 2008 01:33

[S] schreef:
Lovely schreef:Ik wil graag een tekst zien waarin Jezus zichzelf de Zoon van God noemt, verras me.

Johannes 10
31 Toen de Joden weer stenen opraapten omdat ze hem wilden stenigen, 32 zei Jezus: ‘Ik heb door de Vader veel goeds voor u gedaan; waarom wilt u me stenigen?’ 33 ‘Voor een goede daad zullen we u niet stenigen,’ antwoordden ze, ‘maar wel voor godslastering: u bent een mens, maar u beweert dat u God bent!’ 34 Jezus zei: ‘Staat er in uw wet niet geschreven: “Ik heb gezegd: ‘U bent goden’”? 35 De Schrift blijft altijd van kracht; als mensen tot wie God spreekt goden genoemd worden, 36 hoe kunt u mij, door de Vader geheiligd en naar de wereld gezonden, dan beschuldigen van godslastering wanneer ik zeg dat ik Gods Zoon ben? 37 Als wat ik doe niet van mijn Vader komt, geloof me dan niet, 38 maar als dat wel het geval is en u gelooft me toch niet, geloof dan tenminste wat ik doe. Dan zult u begrijpen dat de Vader in mij is en dat ik in de Vader ben.’ 39 En weer wilden ze hem grijpen, maar hij ontsnapte. 40 Hij ging terug naar de overkant van de Jordaan, naar de plaats waar Johannes eerder gedoopt had. Daar bleef hij. 41 Veel mensen kwamen naar hem toe; ze zeiden: ‘Johannes heeft weliswaar geen wonderteken gedaan, maar alles wat hij over deze man gezegd heeft is waar.’ 42 En velen kwamen daar tot geloof in hem.

Johannes 14
9 Jezus zei: ‘Ik ben nu al zo lang bij jullie, en nog ken je me niet, Filippus? Wie mij gezien heeft, heeft de Vader gezien. Waarom vraag je dan om de Vader te mogen zien? 10 Geloof je niet dat ik in de Vader ben en dat de Vader in mij is? Ik spreek niet namens mezelf als ik tegen jullie spreek, maar de Vader die in mij blijft, doet zijn werk door mij. 11 Geloof me: ik ben in de Vader en de Vader is in mij. Als je mij niet gelooft, geloof het dan om wat hij doet. 12 Waarachtig, ik verzeker jullie: wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs meer dan dat, ik ga immers naar de Vader. 13 En wat jullie dan in mijn naam vragen, dat zal ik doen, zodat door de Zoon de grootheid van de Vader zichtbaar wordt. 14 Wanneer je iets in mijn naam vraagt, zal ik het doen.


Jezus is in de Vader en de Vader is in hem, zie je hem hierboven zeggen, kortom - en nu komen we bij het moment - Jezus is God zelf. Jezus kwam naar aarde in menselijke gedaante als de mensenzoon.

Jezus zei:
“Maar als jullie nu de Mensenzoon zouden zien opstijgen naar waar Hij eerst was?” (Johannes 6:62).


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten