Kerkklokken.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 dec 2008 14:31

Ik heb er nog wel iets over te zeggen.

De kerkklok wordt in Nederland al eeuwenlang geluid. Het is een traditie van meer dan duizend jaar oud, behoort feitelijk tot de Nederlandse cultuur. Het is mijns inziens alleen al daarom niet goed om daar maar over te gaan jengelen. Immers, bijna alle kerkklokken hangen langer op hun plaats dan dat de klagers wonen waar zij klagelijk wonen. Er zijn zat plaatsen waar je de kerkklok niet hoort, dus dan moet je daar maar gaan wonen. Het argument dat men dat niet kan betalen, grenst aan onzin, daar het geluid van de klok op vijfhonderd meter afstand van de klok al verworden is tot een achtergrond geluid, waar spelende kinderen met gemak hun jonge stemmen overheen doen schallen. Om nog maar te zwijgen van de buurman met radio.

Handen af van de Nederlandse luidklok.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 dec 2008 23:16

Afgelopen zaterdagavond hadden we een feestje tot laat in de nacht, een drankje een hapje, goede muziek, je kent het wel.
Helaas vergat ik in alle tumult om het raam te sluiten voor ik slapen ging, waardoor ik 's ochtends in alle vroegte weer wakker geluid werd door de kerkklok. Ik heb de politie gebeld en er wordt werk van gemaakt.

Want waarom zou een ander wakker gemaakt moeten worden omdat u geen dienst bij u thuis in uw riante villa wilt organiseren? ;)

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 dec 2008 23:25

Hoe laat/ vroeg was dat dan?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 dec 2008 23:26

Het feest was tot 5 uur en om 9.00 of 10.00 uur werd ik weer wakker geluid.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 dec 2008 23:28

Jammer voor je, dan kan de politie er niets tegen doen. Zover ik weet zijn de wettelijke regels dat na 8 uur en tot 22:00 uur er geluiden van elkaar te horen mag zijn. We kunnen toch niet met z'n allen rekening gaan houden met jou feestjes.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 10 dec 2008 23:31

mohamed schreef:
salty schreef:vanochtend weer wakkergezongen door de luisdprekers, vanaf de moskee 1 km verder
om 6uur werd er een uur lang in koor geroepen dat allah de grootste god is en dat hij een profeet heeft die mohammed heet . en daarna de preek van een uur! om 8 uur waren ze klaar ,
dit van wege eid el mubarak-

Groot gelijk, dan hebben ze tenminste nog wat aan de dag! ;)

Heel goed dus dat de klokken jou hebben gewekt, had je nog wat aan je dag. :mrgreen:
Oftewel waarom is het wel goed om om 6 uur 's morgens al wakker gemaakt te worden door een islamiet en waarom is 9 uur wakker geluid te worden te vroeg?
Daarnaast luiden klokken hooguit 10 minuten en geen uur lang en word de preek ook niet via luidsprekers uitgezonden. Al is dat misschien wel een goed evangelisatiemiddel.

Lovely
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 30 nov 2007 17:27

Berichtdoor Lovely » 10 dec 2008 23:34

mohamed schreef:Afgelopen zaterdagavond hadden we een feestje tot laat in de nacht, een drankje een hapje, goede muziek, je kent het wel.
Helaas vergat ik in alle tumult om het raam te sluiten voor ik slapen ging, waardoor ik 's ochtends in alle vroegte weer wakker geluid werd door de kerkklok. Ik heb de politie gebeld en er wordt werk van gemaakt.

Want waarom zou een ander wakker gemaakt moeten worden omdat u geen dienst bij u thuis in uw riante villa wilt organiseren? ;)


Het ligt heel simpel. Jullie kunnen de weekenden gewoon van woning ruilen :?:

Mo in de riante villa van Optimatus, daar kan hij dan al zijn feestende weekend gasten ontvangen. Daarentegen kan Optimatus lekker vroeg gewekt worden door de kerk klokken die goed te horen zijn in de woning van Mo, zonder ook maar een wekker te hoeven zetten.

Probleem opgelost, hier hoeft geen politie aan te pas te komen. [|:) [-X

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 dec 2008 00:19

Memmem schreef:
mohamed schreef:
salty schreef:vanochtend weer wakkergezongen door de luisdprekers, vanaf de moskee 1 km verder
om 6uur werd er een uur lang in koor geroepen dat allah de grootste god is en dat hij een profeet heeft die mohammed heet . en daarna de preek van een uur! om 8 uur waren ze klaar ,
dit van wege eid el mubarak-

Groot gelijk, dan hebben ze tenminste nog wat aan de dag! ;)

Heel goed dus dat de klokken jou hebben gewekt, had je nog wat aan je dag. :mrgreen:

Lol.
Oftewel waarom is het wel goed om om 6 uur 's morgens al wakker gemaakt te worden door een islamiet en waarom is 9 uur wakker geluid te worden te vroeg?
Daarnaast luiden klokken hooguit 10 minuten en geen uur lang en word de preek ook niet via luidsprekers uitgezonden. Al is dat misschien wel een goed evangelisatiemiddel.

Nou, ik zou afgelopen zondagochtend liever naar het melodieuze gezang van de Moslims hebben geluisterd, daar slaap je wel doorheen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 dec 2008 00:20

Lovely schreef:
mohamed schreef:Afgelopen zaterdagavond hadden we een feestje tot laat in de nacht, een drankje een hapje, goede muziek, je kent het wel.
Helaas vergat ik in alle tumult om het raam te sluiten voor ik slapen ging, waardoor ik 's ochtends in alle vroegte weer wakker geluid werd door de kerkklok. Ik heb de politie gebeld en er wordt werk van gemaakt.

Want waarom zou een ander wakker gemaakt moeten worden omdat u geen dienst bij u thuis in uw riante villa wilt organiseren? ;)


Het ligt heel simpel. Jullie kunnen de weekenden gewoon van woning ruilen :?:

Mo in de riante villa van Optimatus, daar kan hij dan al zijn feestende weekend gasten ontvangen. Daarentegen kan Optimatus lekker vroeg gewekt worden door de kerk klokken die goed te horen zijn in de woning van Mo, zonder ook maar een wekker te hoeven zetten.

Probleem opgelost, hier hoeft geen politie aan te pas te komen. [|:) [-X

Dat moest maar niet, want dan wil ie niet weer weg! ;)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 11 dec 2008 09:00

mohamed schreef:Afgelopen zaterdagavond hadden we een feestje tot laat in de nacht, een drankje een hapje, goede muziek, je kent het wel.
Helaas vergat ik in alle tumult om het raam te sluiten voor ik slapen ging, waardoor ik 's ochtends in alle vroegte weer wakker geluid werd door de kerkklok. Ik heb de politie gebeld en er wordt werk van gemaakt.

Want waarom zou een ander wakker gemaakt moeten worden omdat u geen dienst bij u thuis in uw riante villa wilt organiseren? ;)


Ach, als je echt moe bent val je vervolgens wel weer in slaap. Diensten thuis: Dat past niet zo goed, ook al heb je een grote villa.

Dat "de politie zal er werk van maken" ken ik :) Ze kunnen er wettelijk gezien niets aan doen dat om kwart over 9 ofzo er klokken gaan luiden. Zie: http://74.125.77.132/search?q=cache:wjf ... cd=9&gl=nl

Het gezang van moslims melodieus? Ik denk dat je er dan wel aan gewend moet zijn, ik vind het nou niet echt melodieus te noemen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 11 dec 2008 09:30

mohamed schreef:Afgelopen zaterdagavond hadden we een feestje tot laat in de nacht, een drankje een hapje, goede muziek, je kent het wel.
Helaas vergat ik in alle tumult om het raam te sluiten voor ik slapen ging, waardoor ik 's ochtends in alle vroegte weer wakker geluid werd door de kerkklok. Ik heb de politie gebeld en er wordt werk van gemaakt.

Want waarom zou een ander wakker gemaakt moeten worden omdat u geen dienst bij u thuis in uw riante villa wilt organiseren? ;)


Als jullie dan ook in huis gaan zitten, en niet door de minaret gaan zitten wauwelen, dan hebben wij ook geen last van jullie!
Jullie willen geen last hebben van kerkklokken, maar de minaret, daar mogen we niet aankomen... :?
Als je zo tegen dat christelijke bent: KNETTER DAN OP VAN DIT FORUM!!!!!! :x :x :x :x
Ik wordt een beetje heel erg doodziek en kotsmisselijk van dat eeuwige gedram van mensen die niet of anders geloven. Je bent hier van harte welkom, maar stompzinnig zitten janken over van alles en nog wat, daarvoor zit je hier verkeerd. Richt dan maar een lotgenotengroepje-theekransje-forum-praatgroep op of zoiets.. :wink:

Nogmaals: Ik wil met iedereen een gesprek beginnen of de waarden van het christelijke geloof. Ook met moslims. Maar als er alleen maar afgekraakt kan worden, en gejammerd over het feit dat je een feestje hebt gehad en dan wakker wordt van iets typisch christelijks als een kerkklok (en Nederland is van oorsprong een christelijk land!), dan heb ik 1 tip voor je: Ga op ene normaal tijdstip naar bed of houdt op te janken, je doet het jezelf aan. Je weet nu eenmaal dat je in dorpen en steden kerken hebt die de klokken luiden. Ga dan in een hutje op de hei wonen ofzo. Maar ga hier niet de sfeer naar de kl^&*%$#* helpen met allerlei gedram..! Ik ga toch ook niet op een moslimforum janken over de minaret die door de moslims gebruikt wordt voor de oproepen tot gebed of andere gebruiken van jullie. Doe ik dat wel, dan wordt ik binnen de kortste keren gebanned, niet dan?

Beetje erg scherp deze reactie zie ik nu, maar ik laat hem wel staan. Ik meen het namelijk allemaal!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 dec 2008 09:46

Ja scherpe reactie, maar helaas leeg je je gal tegen de verkeerde boom, want ik ben geen moslim. ;)
Ik wil je adviseren dit topic met een grote korrel zout te nemen, want je reageert alsof ik de klepel uit jouw klokkenspel wil verwijderen!
Laatst gewijzigd door mohamed op 11 dec 2008 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 11 dec 2008 09:51

mohamed schreef:Ja scherpe reactie, maar helaas leeg je je gal tegen de verkeerde boom, want ik ben geen moslim. ;)


OK, maar je reacties doen wel zo vermoeden!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Lovely
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 30 nov 2007 17:27

Berichtdoor Lovely » 11 dec 2008 10:12

Race406 schreef:
mohamed schreef:Afgelopen zaterdagavond hadden we een feestje tot laat in de nacht, een drankje een hapje, goede muziek, je kent het wel.
Helaas vergat ik in alle tumult om het raam te sluiten voor ik slapen ging, waardoor ik 's ochtends in alle vroegte weer wakker geluid werd door de kerkklok. Ik heb de politie gebeld en er wordt werk van gemaakt.

Want waarom zou een ander wakker gemaakt moeten worden omdat u geen dienst bij u thuis in uw riante villa wilt organiseren? ;)


Als jullie dan ook in huis gaan zitten, en niet door de minaret gaan zitten wauwelen, dan hebben wij ook geen last van jullie!
Jullie willen geen last hebben van kerkklokken, maar de minaret, daar mogen we niet aankomen... :?
Als je zo tegen dat christelijke bent: KNETTER DAN OP VAN DIT FORUM!!!!!! :x :x :x :x
Ik wordt een beetje heel erg doodziek en kotsmisselijk van dat eeuwige gedram van mensen die niet of anders geloven. Je bent hier van harte welkom, maar stompzinnig zitten janken over van alles en nog wat, daarvoor zit je hier verkeerd. Richt dan maar een lotgenotengroepje-theekransje-forum-praatgroep op of zoiets.. :wink:

Nogmaals: Ik wil met iedereen een gesprek beginnen of de waarden van het christelijke geloof. Ook met moslims. Maar als er alleen maar afgekraakt kan worden, en gejammerd over het feit dat je een feestje hebt gehad en dan wakker wordt van iets typisch christelijks als een kerkklok (en Nederland is van oorsprong een christelijk land!), dan heb ik 1 tip voor je: Ga op ene normaal tijdstip naar bed of houdt op te janken, je doet het jezelf aan. Je weet nu eenmaal dat je in dorpen en steden kerken hebt die de klokken luiden. Ga dan in een hutje op de hei wonen ofzo. Maar ga hier niet de sfeer naar de kl^&*%$#* helpen met allerlei gedram..! Ik ga toch ook niet op een moslimforum janken over de minaret die door de moslims gebruikt wordt voor de oproepen tot gebed of andere gebruiken van jullie. Doe ik dat wel, dan wordt ik binnen de kortste keren gebanned, niet dan?

Beetje erg scherp deze reactie zie ik nu, maar ik laat hem wel staan. Ik meen het namelijk allemaal!


Je gedraagt je als een gefrustreerde moderator zonder bevoegdheden.

Heb je je pillen vanmorgen wel ingenomen? :roll:

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 11 dec 2008 10:22

Lovely schreef:
Race406 schreef:
mohamed schreef:Afgelopen zaterdagavond hadden we een feestje tot laat in de nacht, een drankje een hapje, goede muziek, je kent het wel.
Helaas vergat ik in alle tumult om het raam te sluiten voor ik slapen ging, waardoor ik 's ochtends in alle vroegte weer wakker geluid werd door de kerkklok. Ik heb de politie gebeld en er wordt werk van gemaakt.

Want waarom zou een ander wakker gemaakt moeten worden omdat u geen dienst bij u thuis in uw riante villa wilt organiseren? ;)


Als jullie dan ook in huis gaan zitten, en niet door de minaret gaan zitten wauwelen, dan hebben wij ook geen last van jullie!
Jullie willen geen last hebben van kerkklokken, maar de minaret, daar mogen we niet aankomen... :?
Als je zo tegen dat christelijke bent: KNETTER DAN OP VAN DIT FORUM!!!!!! :x :x :x :x
Ik wordt een beetje heel erg doodziek en kotsmisselijk van dat eeuwige gedram van mensen die niet of anders geloven. Je bent hier van harte welkom, maar stompzinnig zitten janken over van alles en nog wat, daarvoor zit je hier verkeerd. Richt dan maar een lotgenotengroepje-theekransje-forum-praatgroep op of zoiets.. :wink:

Nogmaals: Ik wil met iedereen een gesprek beginnen of de waarden van het christelijke geloof. Ook met moslims. Maar als er alleen maar afgekraakt kan worden, en gejammerd over het feit dat je een feestje hebt gehad en dan wakker wordt van iets typisch christelijks als een kerkklok (en Nederland is van oorsprong een christelijk land!), dan heb ik 1 tip voor je: Ga op ene normaal tijdstip naar bed of houdt op te janken, je doet het jezelf aan. Je weet nu eenmaal dat je in dorpen en steden kerken hebt die de klokken luiden. Ga dan in een hutje op de hei wonen ofzo. Maar ga hier niet de sfeer naar de kl^&*%$#* helpen met allerlei gedram..! Ik ga toch ook niet op een moslimforum janken over de minaret die door de moslims gebruikt wordt voor de oproepen tot gebed of andere gebruiken van jullie. Doe ik dat wel, dan wordt ik binnen de kortste keren gebanned, niet dan?

Beetje erg scherp deze reactie zie ik nu, maar ik laat hem wel staan. Ik meen het namelijk allemaal!


Je gedraagt je als een gefrustreerde moderator zonder bevoegdheden.

Heb je je pillen vanmorgen wel ingenomen? :roll:


Ik ben niet gefrustreerd, maar wordt een beetje ziek van dat gejammer over kerkkokken enzo...
Ik heb vanmorgen alleen de roze pilletjes ingenomen. Had ik de groene ook moeten nemen dan? :shock: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten