Psychiaters: Geloof in God is een hardnekkige illusie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Cathy » 15 nov 2008 22:28

ArjanDokelaar schreef:En wat betreft die pillen, geloof me, het is haar eigen geloof in die pillen die haar beter maken. Echt, 100% zeker waar.

Ik ben zo vrij om er geen fluit van te geloven, naar mijn idee mist ze gewoon wat stofjes in haar hersenen, die ze aanvult met medicijnen. Het zit imo ook nog in de genen, want haar zus heeft wel een 'geslaagde' suicidepoging gedaan. Maar mijn vriendin zal ongetwijfeld de bewuste uitzondering op de regel zijn. :? Ik ga haar zeker niet aanraden om die pillen zomaar te laten staan. En iedereen die hier meeleest ook niet!

Deze psychiater, dr. van Praag, die stelt dus dat het geloven in God een waan is, en dat het voortkomt uit een hersenafwijking.

"Geloof en rede zijn voor mij wat vleugels zijn voor een vogel. Ik heb ze beide nodig om te kunnen vliegen"[..]
"Met andere woorden: ik geloof in de rede en acht het redelijk te geloven"

Deze zinnen komen uit het stuk in Trouw en zeggen toch wel iets anders?

Dat je van schizofrenie kunt herstellen kun je op het internet gewoon vinden. Maar er zijn zoveel meer psychische aandoeningen. Je kunt gewoon niet zomaar alles en iedereen over 1 kam scheren.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Riska

Berichtdoor Riska » 15 nov 2008 22:43

Ik heb alles doorgelezen, over dit topic en je haalt behoorlijk wat aan en door elkaar.
Er zijn gewoon christelijke psychiaters. Onder niet-gelovige en gelovige psychiaters zitten goeie en minder goeie. Dat heeft op zich niks met geloof te maken. Ik ken psychiaters die niet geloven, maar het geloof van de cliënten respecteren en er zeker geen rare dingen over zullen zeggen.
Voor sommigen is het beter door een gelovige psychiater behandeld te worden, voor anderen is het geen punt om door een niet-gelovige arts te worden geholpen.

Ik ben het volstrekt met Cathy eens. Soms is een poging tot zelfdoding een roep om leven, om aandacht, soms is het zonder meer een doodswens. Mensen die in diepe duisternis van een depressie verkeren zien geen enkele reden om te blijven leven.
Pillen moet blijven worden geslikt - de psychiater geeft ze niet voor niets.

ArjanDokelaar schreef:En nog iets Cathy, het gaat niet alleen om jou en jouw geloof in God maar om de rest die (nog) niet in God geloven.

Die geloven deze psychiaters dus, en die gaan denken dat het een hersenafwijking is en zullen dus niet bij de 'zieken' willen horen.

Psychiaters creëren ongezien een stigma dat geloven in God een hersenafwijking is, en ze bedoelen het 'o zo goed'... Maar ze zorgen er wel voor dat steeds minder mensen in God durven geloven.

Ze creëren stigma's, dat is wat psychiaters doen en rijk mee worden. En ze doen alsof ze zelf de goedaardige artsen zijn die alleen maar willen helpen maar dat is niet de waarheid.

Dit is dus regelrechte onzin. Een psychiater zal nooit ofte nimmer tegen iemand zeggen dat hij een hersenafwijking heeft omdat hij gelooft.

Lees eens wat meer en verder en je zult merken dat je visie maar heel erg eenzijdig is.

ArjanDokelaar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 nov 2008 12:35
Contacteer:

Berichtdoor ArjanDokelaar » 15 nov 2008 22:50

Het onthouden van antidepressiva moet je ook zeker niet te licht over denken, het zijn verslavende middelen en de bijwerkingen zijn zelfmoord.

Je gelooft het niet, en het is ook moeilijk maar weet je waarom antidepressiva verboden zijn voor kinderen?

... omdat antidepressiva zelfmoord veroorzaken bij kinderen (ook bij ouderen maar die willen het niet weten...)

Zie bijvoorbeeld de website van hoogleraar psychiatrie Joseph Glenmullen, hij wordt in Amerika gezien als de autoriteit op het gebied van depressies. Hij helpt patiënten om af te kicken van antidepressiva en andere oplossingen te vinden.

http://www.prozacbacklash.com/

Antidepressiva zijn een fopspeen, maar je problemen zijn wel echt. De manier waarop je er mee omgaat is echter alles bepalend.

En zelfmoord kun je ook als iets natuurlijks zien. Zie bijvoorbeeld het verhaal van Annie Oakley: http://www.annieoakley.nl/

Of denk eens aan papegaaien, die vaak stoppen met eten wanneer hun 'levenspartner' dood gaat.

Je moet het niet zo overtrekken naar het negatieve, de dood dient bij papegaaien mogelijk ook een doel. Om beter te kunnen overleven, hoe tegenstrijdig dit misschien ook lijkt.

Papegaaien voelen dan ook een depressie, en juist dat geeft uiting aan hun ultieme wens voor leven. Hun band met hun partner.

Denk eens logisch na, als het je niet boeit, waarom wil je dan dood? Die poging om zelfmoord te plegen geeft uiting van de ultieme wens om tot verbetering te komen.

En dat van die stofjes in de hersenen, dat is bedrog. Jij wil graag geloven dat het zo is en daar profiteren psychiaters van, maar het is niet zo volgens de wetenschap.

En dan? Waarom wil je gewoon de realiteit niet onder ogen komen, dat je niet zomaar depressief wordt maar dat dat iets betekend. Voor jezelf voornamelijk, dat je het beter wil hebben. Dat het een emotie is.

Hier het bewijs dat die stofjes theorie bedrog is:

http://video.google.com/videoplay?docid ... 1146118459

We hebben tot op de dag van vandaag nog geen enkel bewijs voor ofwel de oorzaak of de fysiologie voor geen van elke psychiatrische diagnose.

Elk geval waarin een “hersenstoornis” gevonden zou zijn, bleek vals te zijn. Geen enkele claim voor genen die bepaalde psychiatrische condities zouden veroorzaken heeft de tands des tijd doorstaan. Ondanks de populaire valselijke propaganda.

Prof. Dr. Joseph Glenmullen, M.D.


Als je dit niet wil geloven dan ben je gewoon naïef. En je trekt honderden mensen mee de diepte in. Daarom is er een depressie epidemie en zijn er 1 miljoen mensen in Nederland depressief, omdat ze dit bedrog geloven en iedereen om zich heen ziek praten.

Met de juiste kennis, dat het geen ziekte is en dat het zelfs een doel dient om jou sterker te maken, daarmee worden op de eerste plaats steeds minder mensen ziek omdat mensen de kennis van het overwinnen kunnen overdragen in plaats van de angst voor een ziekte die niet bestaat. Maar het zorgt er ook voor dat het veel minder snel kan escaleren in zelfmoord.

ArjanDokelaar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 nov 2008 12:35
Contacteer:

Berichtdoor ArjanDokelaar » 15 nov 2008 23:11

Riska schreef:Ik ben het volstrekt met Cathy eens. Soms is een poging tot zelfdoding een roep om leven, om aandacht, soms is het zonder meer een doodswens. Mensen die in diepe duisternis van een depressie verkeren zien geen enkele reden om te blijven leven.
Pillen moet blijven worden geslikt - de psychiater geeft ze niet voor niets.


Hier ga je de fout in. Want waarom zeg je dit, omdat de wetenschap het bewijst of omdat je vertrouwd in de arts/psychiater?

Het is natuurlijk logisch om de psychiater te vertrouwen, en dat maakt psychiaters misschien ook wel tot de meest kwaadaardige mensen op deze aarde. Ze misbruiken het vertrouwen van mensen zoals u en doen zich voor als goedbedoelende arts terwijl dat allerminst het geval is.

En ik weet dat veel mensen misschien nu het idee hebben dat ik een radicale anti-psychiatrie fanaat ben, maar ik wil echt gewoon neutraal en eerlijk zijn. Ik haat psychiaters of de psychiatrie niet om idealen, ik probeer mensen juist bewust te maken van de waarheid volgens de wetenschap.

Antidepressiva zijn een fopspeen. Zie bijvoorbeeld hoogleraar van Balkom:

Hoogleraar psychiatrie doet boekje open: antidepressiva is fopspeen

Hoogleraar psychiatrie Ton van Balkom, verbonden aan het VU Medisch Centrum en voorzitter van de commissie Herziening Angst- en Depressierichtlijn stelt dat het gebruik van het geneesmiddel aan banden moet worden gelegd.

Bron: http://zaplog.nl/zaplog/article/hoogler ... s_fopspeen

Psychiaters zijn bedriegers en maken mensen verslaafd aan antidepressiva die schadelijke bijwerkingen hebben en mensen zwak maken. Dit is 100% waar, en niet overdreven (alleen een beetje overtrokken natuurlijk want er zijn ook goede psychiaters)

JIJ gelooft in de hersenziekte, JIJ gelooft in de depressie en JIJ gelooft in de pillen.

Waarom anders kun JIJ even goed herstellen op een 'actieve placebo', denk daar eens over na.

Ik weet dat het moeilijk is, maar het is 'for the better'. Want wil je echt bijdragen aan de depressie epidemie in Nederland en mensen om je heen angst in praten voor een ziekte die niet bestaat zodat zij ook sneller ziek worden? Of wil je er overheen stappen, en eindelijk eens uit dat waanbeeld dat psychiaters je hebben geïndoctrineerd durven stappen en erkennen dat een depressie iets is dat alleen maar kan bestaan door JOUW eigen perceptie op de realiteit, en dat het 'gevoel' maar betrekkelijk is en kan veranderen door de perceptie op de realiteit te veranderen door bijvoorbeeld te geloven in een ziekte en een pil.

Opzich klinkt dat niet zo slecht natuurlijk dat je gelooft in een ziekte en pil, zij het niet dat het bedrog is en dat de pillen verslavend zijn.

Geloof je me niet? Kijk dan eens de Zembla TV uitzending over antidepressiva...

http://player.omroep.nl/?aflID=7951069

Riska schreef:Dit is dus regelrechte onzin. Een psychiater zal nooit ofte nimmer tegen iemand zeggen dat hij een hersenafwijking heeft omdat hij gelooft.

Lees eens wat meer en verder en je zult merken dat je visie maar heel erg eenzijdig is.


Je begrijpt het niet hé? Ze zeggen het nu toch al? Je begrijpt het echt niet en denkt heel kortzichtig.

Nee, psychiaters zullen je niet aanvallen en onder dwang gaan behandelen omdat je gelooft in God. Maar wat gebeurt er wel?

Ze laten mensen 'geloven' dat religieuze gevoelens en geloof in God voortkomt uit een afwijking in de hersenen. Ze doen alsof de hersenen de 'oorzaak' zijn voor geloof in God.

En nu kun jij wel roepen: ik heb daar geen last van. Maar kijk eens iets verder dan je neus lang is. Hoe denk je dat andere mensen gaan denken over jou en mensen die geloven.

Mensen op www.geenstijl.nl bijvoorbeeld maken "christelijken" altijd belachelijk. Wat psychiaters eigenlijk doen nu is haat aanwakkeren tegen de Christelijke kerk en natuurlijk niet heel opzichtig. Ik zie dit omdat ik dit zo vaak heb gezien inmiddels. Ze doen dit ook zo bij schizofrenie en andere 'ziekten'.

Psychiaters creëren stigma's. En wanneer het grote publiek 'gelooft' dat jouw spirituele gevoelens veroorzaakt worden door een afwijking in de hersenen, dan neemt niemand jou meer serieus straks en verlies je op termijn (het kan 5 jaar zijn of over 10 jaar) het respect van mensen.

En mensen die eigenlijk baat zouden kunnen vinden in het geloof, die durven niet meer te geloven en gaan psychiatrische medicijnen slikken die zogenaamd het geloof in God nabootsen.

Je bent gewoon naïef als je ontkent dat er iets aan de hand is.

ArjanDokelaar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 nov 2008 12:35
Contacteer:

Berichtdoor ArjanDokelaar » 15 nov 2008 23:32

Kerk in Actie neemt tegenwoordig vaak de taak van psychiaters uit handen overigens, en is vooral in opkomst na het bekend worden van de schandalige behandelingen in de psychiatrie waarbij onschuldige patiënten hier in Nederland anno 2008 tot jaren achtereen in een isoleercel gevangen zitten met de dood als gevolg (Netwerk Reportage: http://www.netwerk.tv/uitzending/2008-0 ... oleercel-0 )

UTRECHT - Binnen de Protestantse Kerk is 62 procent van de gemeenten betrokken bij initiatieven voor mensen met psychische aandoeningen. Kerk in Actie gaat nu ondersteuning bieden.

Bron: http://www.psychiater.nu/nederlandse-ke ... ieken.html


Ook dat moet je niet vergeten hoor, wat een verschrikkelijke inhumane 'behandelingen' er vandaag de dag ten uitvoering worden gebracht door psychiaters. Echt onmenselijk en barbaars.

Wat te denken van elektroshock onder dwang, hier in Nederland? Of dwangmedicatie met antipsychotica die potentieel dodelijk zijn en bewezen de problemen chronisch maken en kunnen zorgen voor pijnlijke spierverkrampingen met verstikking tot gevolg... Of isoleercel voor 'onbepaalde tijd' en dan voor meerdere jaren met de dood als gevolg.

En niet 1 keer, maar dus structureel. 1 op de 4 patiënten op gesloten afdelingen wordt in een isoleercel opgesloten. En ook als straf, omdat een jongen van 22 wil roken terwijl het niet mag. Hupsakee in de isoleercel voor een dag.

Zo gaat dat echt, en dat zijn dus ook dingen die door 'psychiaters' worden bedacht en uitgevoerd.

wang in de vorm van eenzame opsluiting in een isoleercel is structureel onderdeel van de dagelijkse realiteit in Nederlandse psychiatrische instellingen en op psychiatrische afdelingen van ziekenhuizen. Medewerkers vertellen ons dat het zeker geen uitzondering is als op een gesloten opnameafdeling 1 op de 4 patiënten in een isoleercel opgesloten wordt. Deze gegevens zijn niet altijd bekend bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg als gevolg van onvolledige registratie waardoor het lijkt alsof het minder vaak gebeurt dan in werkelijk het geval is. Bovendien hoeft niet elke separatie gemeld te worden. Als de patiënt instemt met een separatie als onderdeel van de behandeling wordt dit niet aan de Inspectie doorgegeven.

Bron: prof. dr. G.A.M. Widdershoven
Laatst gewijzigd door ArjanDokelaar op 15 nov 2008 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

ArjanDokelaar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 nov 2008 12:35
Contacteer:

Berichtdoor ArjanDokelaar » 15 nov 2008 23:41

Oh, en nog iets. Deze 'mensen' zijn onschuldigen, geen criminelen!

Dat maakt het misschien nog wel het meest gruwelijk wat psychiaters met die mensen doen, en het hoeft helemaal niet.

Er zijn ook goede artsen, en die veroordelen het ook wat 80% of zelfs 90% van hun collega psychiaters met mensen doen.

http://www.psychiater.nu/psychiatrische ... leren.html

Heb ik echt ongelijk als ik stel dat de meeste psychiaters behoren tot een van de meest kwade soort mensen op aarde? Want een echte arts, die doet zulke gruwelijkheden toch niet?

ArjanDokelaar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 nov 2008 12:35
Contacteer:

Berichtdoor ArjanDokelaar » 16 nov 2008 08:38

Je moet overigens niet bang zijn voor de 'wetenschap' van psychiaters, wat ze stellen en de conclusies die ze trekken zijn volgens de echte wetenschap namelijk dubieus.

Het is toch logisch dat een journalist andere gebieden in de hersenen benut dan bijvoorbeeld een stewardess?

Psychiaters trekken de conclusie dat religieuze gevoelens door de hersenen veroorzaakt worden omdat ze het bestaan van een ziel ontkennen.

Ze zoeken de oorzaak voor alles dat mensen zijn in de hersenen, en dat is echt fout en dient maar een doel: medicijnen kunnen verkopen.

Want hoe profiteren psychiaters en kornuiten (farmaceuten) hiervan?

1. ze worden machtiger dan de kerk, ze verheffen zich boven mensen die geloven in God en andere religies
2. ze kunnen medicijnen verkopen om zogenaamd godsgeloof en spirituele gevoelens na te bootsen

En de psychiaters hebben echt geen gelijk. Om te beginnen: de evolutie theorie kan nooit verklaren hoe leven is ontstaan. Denk er maar eens heel goed over na.

In alles dat je ziet zie je een wil om te leven, een wil om tot verbetering te komen. Die kun je niet ontdekken in de bouwstenen.

De wil om tot verbetering te komen, dat is echt. En onze psyche is een exponent van die wil om tot verbetering te komen.

Vanuit dat perspectief kun je begrijpen dat psychische problemen niet veroorzaakt worden door fysiologische ziekten maar dat de psyche iets anders is. De psyche is geen orgaan, de psyche is geen product van de hersenen.

Onze ziel is meer dan hetgeen we kunnen terugvinden in de bouwstenen en om die reden is de psychiatrische benadering van de psyche en haar problemen ook zo verkeerd.

Je kunt niet kijken naar het kijken terwijl je kijkt.

Probeer te begrijpen dat de wil om te leven ons maakt kijken, en dat wij daarom nooit zullen kunnen zien wat de bron van het leven is omdat je dan in een oneindige loop beland.

Ik denk dat het verkeerd is om meester te willen worden van ons eigen wezen, en denk dat het beter is om het te dienen. Hoe kunnen wij nu bepalen welke genen nodig zijn zonder het bestaan van een ziel te erkennen en geen idee te hebben wat leven is, hoe het is ontstaan en waar het ons naartoe leidt?
Laatst gewijzigd door ArjanDokelaar op 16 nov 2008 08:45, 3 keer totaal gewijzigd.

ArjanDokelaar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 nov 2008 12:35
Contacteer:

Berichtdoor ArjanDokelaar » 16 nov 2008 08:39

...

Riska

Berichtdoor Riska » 16 nov 2008 10:37

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat jij buitengewoon slechte ervaringen hebt met een of meer psychiaters.

Geloof me, ik loop enige jaren mee in deze wereld en heb veel gezien en gehoord wat de psychiatrie betreft.
Ja, er zijn fouten gemaakt. Ja, isoleercellen op de wijze waarop het in het nieuws kwam, deugen niet.
Er is een tijd geweest - inderdaad - dat een psychiater zei dat het beter was het geloof te vergeten, want dat kon alleen maar problemen geven.
Daar zijn ze al lang, maar dan ook al heel lang, van teruggekomen. In alle hulpverleningscircuits overigens: maatschappelijk werk, psychologie en psychiatrie. Er zijn plaatsen waar je heel duidelijk kunt vragen om een christelijke maatschappelijk werker bv. en ik ken zeer integere christelijke psychologen en psychiaters.

Je haalt om de haverklap de evolutietheorie erbij aan. Naar mijn mening heeft dat niets met psychiaters te maken. Voor dat onderwerp kun je o.a. terecht bij het subforum wetenschap.

Sommige mensen hebben baat bij medicatie - voor een bepaalde tijd. Het helpt hen om even door de diepste donkerte van een depressie heen te komen. Inderdaad: niet alle. Maar dan moet je al teruggaan naar de huisartsen, die ermee beginnen.

Of wil je er overheen stappen, en eindelijk eens uit dat waanbeeld dat psychiaters je hebben geïndoctrineerd durven stappen en erkennen dat een depressie iets is dat alleen maar kan bestaan door JOUW eigen perceptie op de realiteit, en dat het 'gevoel' maar betrekkelijk is en kan veranderen door de perceptie op de realiteit te veranderen door bijvoorbeeld te geloven in een ziekte en een pil.

Ten eerste komt een depressie eerst en dan pas het bezoek aan een psychiater. Zij kunnen dat dus niet geïndoctrineerd hebben.
Ten tweede is 'gevoel' niet altijd alleen maar betrekkelijk, maar geeft het iets aan van wat aandacht behoeft.
Ten derde: ja, natuurlijk is er een eigen perceptie van de realiteit.Soms is er sprake van een soort vicieuze cirkel in de gedachtegang. Soms is het daarom heel goed als iemand in een gesprek je kan wijzen op iets waardoor je perceptie verandert.

Ik ben moderator van een (zeer besloten) forum van partners van psychisch zieke mensen. Zij zouden er niet aan moeten denken dat er geen psychiaters meer zouden zijn - dan was een( moeizaam) in standhouden van een huwelijk onmogelijk.

ArjanDokelaar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 nov 2008 12:35
Contacteer:

Berichtdoor ArjanDokelaar » 16 nov 2008 10:57

Riska schreef:Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat jij buitengewoon slechte ervaringen hebt met een of meer psychiaters.

Geloof me, ik loop enige jaren mee in deze wereld en heb veel gezien en gehoord wat de psychiatrie betreft.
Ja, er zijn fouten gemaakt. Ja, isoleercellen op de wijze waarop het in het nieuws kwam, deugen niet.


Beste Riska, het is nog VEEL erger dan hoe het in het nieuws kwam. En echt niet incidenteel maar structureel en in heel Nederland.

En volgens de wetenschap zijn psychiaters echt bedriegers hoor, want hoe verklaar je dan dat iemand die met schizofrenie gediagnosticeerd wordt 40% kans heeft om volledig te herstellen in 2 jaar en mét psychiatrische behandeling (combinatie therapie + medicijnen) 95% kans heeft om helemaal nooit meer te herstellen en de rest van zijn leven dure medicijnen te moeten gebruiken die het leven met gemiddeld 30 jaar verkorten?

Dat is de realiteit Riska. Ik zeg dat niet vanuit eigen overtuiging of omdat ik een nare ervaring heb met psychiaters. Ik begrijp wel dat je dat idee mogelijk krijgt, maar dit is de waarheid. Het gaat om eerlijke wetenschap.

Psychiaters profiteren van problemen bij mensen, maar niemand, ook ik niet, stellen dat de problemen niet echt zijn. Dus haal dat a.u.b. niet door de war.

Het zijn de psychiaters waar het hier om gaat.

Riska schreef:Er is een tijd geweest - inderdaad - dat een psychiater zei dat het beter was het geloof te vergeten, want dat kon alleen maar problemen geven.
Daar zijn ze al lang, maar dan ook al heel lang, van teruggekomen. In alle hulpverleningscircuits overigens: maatschappelijk werk, psychologie en psychiatrie. Er zijn plaatsen waar je heel duidelijk kunt vragen om een christelijke maatschappelijk werker bv. en ik ken zeer integere christelijke psychologen en psychiaters.


Je bent gewoon naïef. want psychiaters durven of kunnen gelovigen dan misschien meer niet openlijk afvallen, of zeggen dat ze ziek zijn en aan wanen leiden die behandeld moeten worden, maar ik heb mij er echt in verdiept. Psychiaters gaan anders te werk.

Wat ze nu in feite doen is de wereld leren dat geloof in God en religieuze gevoelens voortkomen uit een hersenafwijking. En tegen die mensen doen ze heel lief en aardig en zeggen ze: we hebben respect voor jullie.

Maar het gaat niet om JULLIE, het gaat om al die andere mensen. Geloof heeft wel degelijk een belangrijke funktie voor veel mensen, en wat gebeurt er straks? Mensen die normaal het geloof in God zouden opzoeken die belanden straks bij psychiaters op de bank, en dan krijgen ze een pil om de religieuze gevoelens op te wekken.

Echt waar, ik weet bijna 100% zeker dat het hier opaan speelt nu. En psychiaters doen het misschien niet eens bewust. Het komt voort uit hun evolutie, zo is het ook gegaan met de vorming van hun andere dubieuze praktijken.

Riska schreef:Je haalt om de haverklap de evolutietheorie erbij aan. Naar mijn mening heeft dat niets met psychiaters te maken. Voor dat onderwerp kun je o.a. terecht bij het subforum wetenschap.


Dat zie je verkeerd, en dat heb ik proberen uit te leggen. Het begrip van onze oorsprong is van wezenlijk belang om de psyche en haar funktie te kunnen begrijpen.

Riska schreef:Sommige mensen hebben baat bij medicatie - voor een bepaalde tijd. Het helpt hen om even door de diepste donkerte van een depressie heen te komen. Inderdaad: niet alle. Maar dan moet je al teruggaan naar de huisartsen, die ermee beginnen.


Dat kan zijn, en daar moet je ook respect voor hebben. Maar wat wil je nu? Dat we omwille van die mensen die baat vinden in leugens ook de rest van de wereld maar ziek maken?

Je begrijpt de ernst van de zaak niet. Antidepressiva zijn verslavend, het is niet zo dat je het even neemt om een donkere periode door te komen en dan niet meer.

Het hele concept van het bedrog is juist: jij gelooft dat depressief voelen een ziekte is en dat medicijnen je genezen. Dat hele principe maakt je al verslaafd, buiten de verslavende werking van de medicijnen zelf.

Als jij je maar even rot voelt door iets: hupsakee: antidepressiva. Dus ja, je stopt even, maar een depressie komt zeker weten vaker voor. Het is een belangrijk onderdeel van het leven dat jij door het psychiatrische bedrog als ziekte bent gaan zien waardoor je ook echt ziek bent geworden.

Riska schreef:
Of wil je er overheen stappen, en eindelijk eens uit dat waanbeeld dat psychiaters je hebben geïndoctrineerd durven stappen en erkennen dat een depressie iets is dat alleen maar kan bestaan door JOUW eigen perceptie op de realiteit, en dat het 'gevoel' maar betrekkelijk is en kan veranderen door de perceptie op de realiteit te veranderen door bijvoorbeeld te geloven in een ziekte en een pil.

Ten eerste komt een depressie eerst en dan pas het bezoek aan een psychiater. Zij kunnen dat dus niet geïndoctrineerd hebben.
Ten tweede is 'gevoel' niet altijd alleen maar betrekkelijk, maar geeft het iets aan van wat aandacht behoeft.
Ten derde: ja, natuurlijk is er een eigen perceptie van de realiteit.Soms is er sprake van een soort vicieuze cirkel in de gedachtegang. Soms is het daarom heel goed als iemand in een gesprek je kan wijzen op iets waardoor je perceptie verandert.


Toch wel, want de problemen worden ook niet ontkend. Het is uiteindelijk toch de perceptie verandering van jou die je beter maakt. Je begrijpt het niet lijkt het, maar wat gebeurt er dan als je depressief bent en naar een psychiater gaat? Hij vertelt jou dat je ziek bent, stofjes in de hersenen etc., terwijl daar overigens absoluut 0% bewijs voor is. En dan ga je geoven in de ziekte en in de medicijnen en wordt je beter (en verslaafd aan de medicijnen die psychiaters en kornuiten rijk en machtig maken)

De medicijnen maken je ook nog eens zwak en vergroten de kans op zelfmoord.

De hulpvraag is oprecht, mensen hebben echt hulp nodig. En als je in zo'n moeilijke situatie verkeert kun je natuurlijk niet gaan overwegen of je de juiste keuze maakt en accepteert iedere vorm van hulp.

Je moet een gegeven paard natuurlijk ook niet in de bek kijken. Maar het gaat om de gezondheid van mensen, en de wetenschap moet het dus wel.

Psychiaters maken misbruik van de problemen van mensen, en dat zeg ik dus niet omdat ik een hekel heb aan psychiaters om idealistische redenen maar omdat de wetenschap dit bewijst.

Er is geen enkel bewijs voor een biochemisch onbalans in de hersenen als oorzaak voor een depressie. Er is wel wetenschappelijk bewijs dat mensen met een depressie 100% even goed kunnen herstellen met een actieve foppil.

Dat is de harde realiteit. En niemand bagetalliseert de problemen.

Riska

Berichtdoor Riska » 16 nov 2008 13:08

Ik zal mij terugtrekken uit dit topic.
Want ik begrijp dat ik er niks van begrijp, ook al ben ik niet jong meer en ook al heb ik in de familie en naaste omgeving mensen, die te maken hebben (gehad) met de psychiatrie. (die, zoals alle medische beroepen gebreken en onvolkomenheden heeft)

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 16 nov 2008 14:51

Ik ruik onderbuikgevoelens en complot-theorieën. Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Je lijkt een hele hoop te willen zeggen, maar vooralsnog raakt het kant noch wal.

ArjanDokelaar schreef:1. ze worden machtiger dan de kerk, ze verheffen zich boven mensen die geloven in God en andere religies
Voor de duidelijkheid: we leven momenteel in de 21 eeuw. Anno 2008 heeft de kerk niet zoveel macht meer.
2. ze kunnen medicijnen verkopen om zogenaamd godsgeloof en spirituele gevoelens na te bootsen
Ah, interessant. Doe mij ook zo'n pilletje waarmee ik mijn atheïstische buurman weer even godsbesef bij kan brengen.

Ik denk dat het verkeerd is om meester te willen worden van ons eigen wezen, en denk dat het beter is om het te dienen. Hoe kunnen wij nu bepalen welke genen nodig zijn zonder het bestaan van een ziel te erkennen en geen idee te hebben wat leven is, hoe het is ontstaan en waar het ons naartoe leidt?
:mrgreen:

Mensen op www.geenstijl.nl bijvoorbeeld maken "christelijken" altijd belachelijk. Wat psychiaters eigenlijk doen nu is haat aanwakkeren tegen de Christelijke kerk en natuurlijk niet heel opzichtig. Ik zie dit omdat ik dit zo vaak heb gezien inmiddels. Ze doen dit ook zo bij schizofrenie en andere 'ziekten'.
Gaap. Doe nu eens gewoon concreet zijn. Laten we even inhaken op 1 onderwerp, zodat we even helder in gesprek kunnen gaan.

Jij beweert dat psychiaters/psychologen haat aanwakkeren tegen de christelijke kerk. Vertel.

Overigens vond ik dít dan wel weer interessant:
Die poging om zelfmoord te plegen geeft uiting van de ultieme wens om tot verbetering te komen.

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Berichtdoor haring » 16 nov 2008 18:03

Het is zo ongelooflijk jammer dat dergelijke visieloze mensen, mensen die het bestaan van een ziel ontkennen, bepalen hoe mensen mogen zijn op geestelijk niveau. Het zijn zij, de mensen die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is en die denken dat de evolutietheorie en het behaviorisme dichter bij de waarheid staan dan religie, die voor ons bepalen hoe wij ons moeten gedragen.


Hoe kun je nou erkennen dat de ziel bestaat als er totaal geen bewijs voor het bestaan van de ziel is?

Láát de mens z’n fantasieleven. Probeer het niet te ontmaskeren. Hij wordt daar geestelijk niet gezonder van. De rede is een voornaam goed, maar is geen remplaçant voor fantasie.


Waarom zou je dat doen? Waarom mag je geen duscussie oprakelen over religie/geloof? Omdat het heilig is? Laat me niet lachen :lol:

Je mag wel een discussie oprakelen over politiek of over smaak maar als het over religie gaat mag dat niet, want religie is heilig.

Onzin natuurlijk, het blijft maar een mening of god wel of niet bestaat en daar mag best een discussie over komen en men mag ook kritiek geven als men dat wil.
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Berichtdoor haring » 16 nov 2008 18:16

ArjanDokelaar schreef:Je moet overigens niet bang zijn voor de 'wetenschap' van psychiaters, wat ze stellen en de conclusies die ze trekken zijn volgens de echte wetenschap namelijk dubieus.


Bron?

Het is toch logisch dat een journalist andere gebieden in de hersenen benut dan bijvoorbeeld een stewardess?


???

Leg uit

Psychiaters trekken de conclusie dat religieuze gevoelens door de hersenen veroorzaakt worden omdat ze het bestaan van een ziel ontkennen.


Fout! Omdat men steeds meer te weten komt over hoe het brein in elkaar zit.

En niet alleen psygiaters maar ook neurologen.

Moet je hier maar eens naar kijken

http://www.youtube.com/watch?v=nCVzz96z ... re=related

Paranomale ervaringen kunnen gewoon worden opgewekt.

En de psychiaters hebben echt geen gelijk. Om te beginnen: de evolutie theorie kan nooit verklaren hoe leven is ontstaan. Denk er maar eens heel goed over na.


Wat heeft de evolutietheorie te doen met het ontstaan van het leven? Niks alleen met ontstaan van nieuwe soorten.

Vanuit dat perspectief kun je begrijpen dat psychische problemen niet veroorzaakt worden door fysiologische ziekten maar dat de psyche iets anders is. De psyche is geen orgaan, de psyche is geen product van de hersenen.


Helaas dat is niet waar. Hoe meer men te weten komt over het brein hoe meer de wetenschap in ziet dat het brein het allemaal zelf doet en dat je waarnemingen kunt manipuleren.

Onze ziel is meer dan hetgeen we kunnen terugvinden in de bouwstenen en om die reden is de psychiatrische benadering van de psyche en haar problemen ook zo verkeerd.


Mogen we wetenschappelijk bewijs zien van het bestaan van de ziel. Dank je
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 16 nov 2008 18:48

Mmmm...wanneer ik je verhaal lees denk ik, wat een bizarre waarneming heb je jongen....

Zomaar één quote;

ArjanDokelaar schreef:Dat is geen grapje hoor, ze maken die mensen ziek met antipsychotica.


Heb je ook de andere kant onderzocht? Er zijn er velen die er juist door genezen zijn; dus wat een kolder!
Misschien een tip; ga eens een dagje meelopen met een psychiater!


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten