Kinderen van God

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Miss.M
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2008 10:19

Kinderen van God

Berichtdoor Miss.M » 11 aug 2008 12:25

Ten eerste moet ik zeggen dat ik niet echt gelovig ben, ik geloof wel maar niet speciaal in God of Jezus, maar toch houd het me wel bezig.
Op een ander forum kwam ik een schokkend filmpje tegen, en ik ben verder gaan zoeken op dit onderwerp en zag nog veel meer zwaar schokkende dingen.
Het eerste wat in mij opkwam was... hoe kan dit?? hoe kan God deze kinderen zo maken??

Ook las ik het volgende stukje:
(Liefdesbrief van God)
Mijn kind,

Jij kent Mij misschien niet, maar Ik ken je helemaal zoals je bent. Ik weet het als je zit en als je weer opstaat. Alles wat je doet, is Mij bekend. Zelfs al de haren op jouw hoofd zijn geteld. Want je bent gemaakt naar Mijn evenbeeld. In Mij leef, beweeg en ben je. Want je bent uit Mij voortgekomen. Ik kende je al voordat je gevormd werd. Ik koos je toen Ik de schepping voorbereidde. Je bent geen mislukking, elke dag van jouw leven staat in Mijn boek opgeschreven. Ik bepaalde de precieze datum van jouw geboorte en waar je zou wonen. Je bent vol eerbied en prachtig gemaakt. Ik heb je immers in de buik van jouw moeder gemaakt. En je voortgebracht op de dag van jouw geboorte.


En dan maakt hij zulke kinderen?
Hoe kan dat??

Waarschuwing: de foto's kunnen als zeer schokkend ervaren worden!!

[modbreak] link naar de foto´s verwijdert, diegene die de foto´s toch wil zien kan via google zoeken op "foto´s uranium baby´s", maar wees gewaarschuwd.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 11 aug 2008 12:43

Verschrikkelijk, afschuwelijk.

Maar God heeft die kinderen goed geschapen, maar naar wat ik begrijp komt dit door de uranium..... dus de mensen hebben het zover gekregen.

Gebruikersavatar
hamlap
Luitenant
Luitenant
Berichten: 542
Lid geworden op: 06 feb 2005 13:54
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 11 aug 2008 12:44

Het zijn foto's van kinderen die geboren zijn na extreme blootstelling aan uranium. Je vraagt dan: 'hoe kan God deze kinderen zo maken??'
Als antwoord daarop zou ik willen zeggen dat ook deze kinderen waardevol zijn in Gods ogen. Maar belangrijk is denk ik dat wij als mensen eerst zeggen: hoe kan het zo ver komen dat wij uranium gebruiken en inzetten als wapen? Hoe gaan wij als mensen om met onze verantwoordelijkheden?
Ik denk dat je eerst die vraag moet beantwoorden en moet zeggen: de eerste die schuldig is aan de geboorte van misvormde kinderen is de mens zelf, en niet God! Je mag / moet God niet de schuld geven van iets waar Hij niet verantwoordelijk voor is. Als mensen moeten we onszelf diep schamen voor de wijze waarop wij op deze planeet leven en haar mis/gebruiken. De gevolgen daarvan zijn verschrikkelijk, de foto's die je toont zijn daar het bewijs van.

Groeten, hamlap.

ps. misschien goed om slechts een link te plaatsen naar de website. Er zijn ook veel jonge bezoekers hier, en het lijkt me niet goed dat zij allemaal deze foto's zomaar zien.
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Gebruikersavatar
[S]
Sergeant
Sergeant
Berichten: 418
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 11 aug 2008 12:45

Dat zijn afschuwelijke foto's van misvormde babies maar als je goed kijkt staat er boven aan de website, de laatste link die jij geeft, dat het komt door Verarmd uranium(Depleted Uranium). De vervormingen komen dus door blootstelling aan Uranium. Niet God dus die heeft gefaald maar wij mensen die onszelf vergiftigen. Onze fout dat wij onze kinderen blootstellen aan zulke gevaarlijke stoffen.

Hier, op de website van het WHO, kun je meer lezen over Depleted Uranium:
http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs257/en/
of hier op Wikipedia in het nederlands:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verarmd_uranium
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 aug 2008 12:46

hamlap schreef:Het zijn foto's van kinderen die geboren zijn na extreme blootstelling aan uranium. Je vraagt dan: 'hoe kan God deze kinderen zo maken??


Als die kinderen zo geworden zijn door extreme blootstelling aan uranium, dan is het denk ik eerder de schuld van de mensen dat ze zo zijn dan de schuld van God. Wij moeten dan voorzichtiger om gaan met uranium
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Miss.M
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2008 10:19

Berichtdoor Miss.M » 11 aug 2008 12:51

:shock: Ik lees dit op wiki... dat is net best....
Toen in 1992 bij de Bijlmerramp in Amsterdam een Israëlisch vrachtvliegtuig neerstortte is 152 kilo verarmd uranium, dat zich in de vleugels van de El-Al Boeing bevond, zoekgeraakt. Mogelijk is het in de vuurzee verbrand.

Tot 1993 is door Defensie op het voormalig militair oefenterrein de Vliehors op het waddeneiland Vlieland bij oefeningen gebruik gemaakt van verarmd uranium in munitie. Ook op militair oefenterrein de Noordsvaarder op het waddeneiland Terschelling is tot 1993 gebruik gemaakt van munitie met verarmd uranium.[6]

Gebruikersavatar
Airke
Luitenant
Luitenant
Berichten: 552
Lid geworden op: 21 sep 2002 17:01
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 11 aug 2008 21:02

Zeker niet best. Maarre.. wat heeft dit volgens jou met God te maken?

madel
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 20 sep 2006 20:25

Berichtdoor madel » 12 aug 2008 11:34

Schept God dergelijke kinderen zoals op de foto?
natuurlijk niet. dan zou God ook zelf verantwoordelijk zijn voor het gebruiken van dit uranium in die oorlog. daarbij wetend welke gevolgen het heeft.

dit kan geenzins het geval zijn. God heeft de mens geschapen. adam en eva. daarbij hebben deze twee mensen de mogelijkheid zich voort te planten middels gemeenschap. dat is je eigen verantwoording. daar ben je zelf bij om van die mogelijkheid gebruik te maken.

door de zondeval is de mensheid an-sich in verval. het dna-profiel was goed. daar zijn echter talloze fouten binnengekomen. door invloed van uranium heeft het foutgehalte in het dna-profiel schrikbarende gevolgen zoals deze foto's laten zien. het is de schuld van de mensen. niet van God. die staat dar buiten.

God heeft ook deze mensjes lief en het zal ooit goed komen. ook voor hen.

Groet,
Madel
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.

Gebruikersavatar
hamlap
Luitenant
Luitenant
Berichten: 542
Lid geworden op: 06 feb 2005 13:54
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 12 aug 2008 11:46

madel schreef:Schept God dergelijke kinderen zoals op de foto?
natuurlijk niet. dan zou God ook zelf verantwoordelijk zijn voor het gebruiken van dit uranium in die oorlog. daarbij wetend welke gevolgen het heeft.

dit kan geenzins het geval zijn. God heeft de mens geschapen. adam en eva. daarbij hebben deze twee mensen de mogelijkheid zich voort te planten middels gemeenschap. dat is je eigen verantwoording. daar ben je zelf bij om van die mogelijkheid gebruik te maken.

door de zondeval is de mensheid an-sich in verval. het dna-profiel was goed. daar zijn echter talloze fouten binnengekomen. door invloed van uranium heeft het foutgehalte in het dna-profiel schrikbarende gevolgen zoals deze foto's laten zien. het is de schuld van de mensen. niet van God. die staat dar buiten.

God heeft ook deze mensjes lief en het zal ooit goed komen. ook voor hen.

@ Madel
Je zegt letterlijk dat God daar buiten staat; en je zegt dat God deze mensen niet geschapen heeft. Wat bedoel je daar precies mee? Volgens mij heb je niet goed door wat de consequenties zijn van deze uitspraak. Door wie zijn ze dan geschapen? Wie heeft hen dan het leven gegeven? De belijdenis dat God de Schepper en Gever van het leven is, betekent tegelijk ook dat Hij als Schepper het leven onderhoudt en lief heeft. En dat is juist zo belangrijk: God heeft ons lief, omdat Hij onze Schepper is en wij op Hem lijken, hoe misvormd wij ook zijn door uranium of wat dan ook!

Kortom: volgens mij bedoelen we wel ongeveer hetzelfde, maar zou ik wat andere woorden gebruiken. Jij wijst immers ook op de verantwoordelijkheid die wij als mensen hebben bij de zorg voor deze wereld en de volgende generaties mensen die op deze aarde mogen wonen.
Faith will vanish into sight

Hope be emptied in delight

Love in heav'n will shine more bright

Therefore give us love.

madel
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 20 sep 2006 20:25

Berichtdoor madel » 12 aug 2008 17:58

@hamlap,

Blijkbaar heb je mijn posting nog niet goed gelezen. maar dat terzijde. ik zal het nog iets verduidelijken

God heeft Adam en Eva geschapen. twee mensen. beide met een voortplantingsmechanisme dat op elkaar past.

God heeft aan deze twee mensen het leven gegeven. allereerst aan Adam. maar ook Eva is voorzien van ru-ach, levensgeest of levensadem. God blies die levensadem in bij Adam en zo werd Adam een levend weest. een levend mens met een geheel werkend lichaam. er zaten volledige longen in, hartkleppen, bloedvaatjes etc.etc. ook de mogelijkheid tot voortplanting is door God geschapen.

God heeft levensgeest gegeven aan de eerste twee mensen. evenzo aan de eerste dieren.

Deze levensgeest zit ook in onze aderen. ze wordt namelijk overgegeven door de man aan de vrouw. beide zijn levende wezens. de man brengt levend zaad in bij de vrouw. er zit al leven IN!!!!! er wordt geen leven geschapen of een mens geschapen. de levensgeest/adem gaat van vader op kind. dit is gewoon een Goddelijkbedacht natuurlijk proces tbv van de levende wezens.

door de zondeval is e.e.a in verval geraakt. zo ook de mens. Adam en eva waren goed. echter, het 'kopieeren' van het dna is ook onderhevig aan verval. waren het in het begin kleine foutjes die ontstonden, allengs zijn deze groter geworden. het huidige dna zit nu vol met fouten.

Van mijzelf weet ik dat ik zowel inwendig als uitwendig toch enkele gebreken vertoon. daarbij, de dood zit in mijn lichaam.

verantwoordelijkheid.
de mens die gemeenschap heeft met een ander mens is daarin zelf verantwoordelijk. anders zou het zo moeten zijn dat God ook de wellust opwekt etc etc. dat is niet het geval. wij als mens zijn zelf verantwoordelijk voor het wel of niet hebben van gemeenschap. daar staat God buiten. niet dat God geen invloed heeft of wat dan ook. dat beweer ik geenszins. echter, God heeft Adam en Eva geschapen en deze voorzien van een mechanisme dat wordt doorgegeven en waarvan de steeds opnieuw geboren mens gebruik van kan maken of niet.
ik heb twee ogen. die kan ik willens en wetens sluiten. dan maak ik er geen gebruik van.

God houdt de wereld in stand door zijn Geest. als God die levenskracht terugneemt stort alles in elkaar. maar dat wil niet zeggen dat God alles tot in detail regelt.

Wie gelooft dat God elk wezen dat geboren wordt door Hem geschapen is komt in een niet uit te leggen spagaat.

de foto's bewijzen het resultaat. God schept geen gedrochten. wie dat gelooft is de weg kwijt. deze mensjes zijn door sexuele gemeenschap, die God bij de mensen heeft voorzien, ter wereld gekomen. door invloed van uranium is het dna dermate beinvloed dat dergelijk afwijkingen kunnen voorkomen. daar staat God buiten. God weet het wel. daar niet van. maar het is niet zijn wil dat dergelijke mensen geboren worden. zo is het niet bedoeld. de mens is bedoeld om Zijn schepper te eren.

de mensheid an-sich heeft een schepper. dit geld voor zowel mensen, dieren als planten. als een mens zich voortplant is dat dan een scheppingsdaad van God?
Als er weer een nieuw plantje onstaat na bevruchting is dat een daad van God? het is in wezen dezelfde manier als bij de mensen.
Als een walvis paart met een andere walvis en tig maanden later wordt er een jong geboren is dat dat een scheppingsdaad van God?

in geen enkel geval. God is de bedenker van mensen en dieren en planten en heeft aan elk het vermogen gegeven zich voort te planten.

Groet,
Madel
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten