Vragen over de inhoudelijk kant van de Bijbel en de Koran !

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

lailahaillallah
Verkenner
Verkenner
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:15

Berichtdoor lailahaillallah » 27 nov 2008 20:54

Assalaam alaikum,



We lezen in Deuteronomium 13 het volgende:


6 Wanneer uw broeder, de zoon uwer moeder, of uw zoon, of uw dochter, of de vrouw van uw schoot, of uw vriend, die als uw ziel is, u zal aanporren in het heimelijke, zeggende: Laat ons gaan, en dienen andere goden, die gij niet gekend hebt, gij noch uw vaderen;

7 Van de goden der volken, die rondom u zijn, nabij u, of verre van u, van het ene einde der aarde tot aan het andere einde der aarde;

8 Zo zult gij hem niet ter wille zijn, en naar hem niet horen; ook zal uw oog hem niet verschonen, en gij zult u niet ontfermen, noch hem verbergen;

9 Maar gij zult hem zekerlijk doodslaan; uw hand zal eerst tegen hem zijn, om hem te doden, en daarna de hand des gansen volks.

10 En gij zult hem met stenen stenigen, dat hij sterve; want hij heeft u gezocht af te drijven van den HEERE, uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgevoerd heeft.




De verzen van de Bijbel lijken mij duidelijk dat afvalligen in het geloof gedood moeten worden. Soortgelijke verzen komen we opmerkelijk niet tegen in de heilige Koran. Hoe denken jullie als christenen over het feit dat men de inhoudelijke kant van de Koran bekritiseert over afvalligen, terwijl het juist voorkomt in de Bijbel welke u het woord van God noemt?



Salaam.
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 27 nov 2008 21:02

verschil is dat in de christenwereld dat geweld juist is afgezworen, terwijl dit in de islamitische wereld juist wel wordt uitgevoerd
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
hamlap
Luitenant
Luitenant
Berichten: 542
Lid geworden op: 06 feb 2005 13:54
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 27 nov 2008 21:34

lailahaillallah schreef:De verzen van de Bijbel lijken mij duidelijk dat afvalligen in het geloof gedood moeten worden. Soortgelijke verzen komen we opmerkelijk niet tegen in de heilige Koran. Hoe denken jullie als christenen over het feit dat men de inhoudelijke kant van de Koran bekritiseert over afvalligen, terwijl het juist voorkomt in de Bijbel welke u het woord van God noemt?


Je zal het niet begrijpen, maar christenen lezen de Bijbel heilsorderlijk. Of anders gezegd: we weten dat Jezus Christus de vervulling van de wet is. Hij heeft volmaakt laten zien hoe God wil dat wij als mensen leven. Kijk dan eerst maar eens hoe Jezus met anders-gelovigen / afvalligen om ging.
En bovendien: Deuteronomium 13 leert mij in eerste instantie dat het niet niks is om de Heere te verlaten en in te ruilen voor andere godsdiensten.
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Gebruikersavatar
Carl
Sergeant
Sergeant
Berichten: 288
Lid geworden op: 01 jan 2004 21:18
Contacteer:

Berichtdoor Carl » 28 nov 2008 22:55

johannes1 schreef:verschil is dat in de christenwereld dat geweld juist is afgezworen, terwijl dit in de islamitische wereld juist wel wordt uitgevoerd


Je liegt het Johannes.
Zou je gelijk hebben, dan had de paus nl. wel verklaard dat dit vers een corruptie is van de oorspronkelijke tekst.
Of zoiets:)

je broer
Carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 29 nov 2008 09:29

lailahaillallah schreef:De verzen van de Bijbel lijken mij duidelijk dat afvalligen in het geloof gedood moeten worden. Soortgelijke verzen komen we opmerkelijk niet tegen in de heilige Koran. Hoe denken jullie als christenen over het feit dat men de inhoudelijke kant van de Koran bekritiseert over afvalligen, terwijl het juist voorkomt in de Bijbel welke u het woord van God noemt?


Het zgn *OUDE VERBOND*, geldt nog slechts in beperkte mate, want de opvatting uit het Evangelie, prevaleert nu --- overigens, heel veel bestraffingen als genoemd in de oude wet, zijn in werkelijkheid : nog nooit één keer uitgevoerd --- bijvoorbeeld : het afhakken van 'n hand, bij vrouwen die zich vergrepen aan een man ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Gebruikersavatar
Carl
Sergeant
Sergeant
Berichten: 288
Lid geworden op: 01 jan 2004 21:18
Contacteer:

Berichtdoor Carl » 29 nov 2008 18:51

Nogal een boude bewering Hero, dat die bestraffing(en) nog nooit zijn uitgevoerd....

je broer
Carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 29 nov 2008 19:41

Carl schreef:Nogal een boude bewering Hero, dat die bestraffing(en) nog nooit zijn uitgevoerd....


Zulke voorschriften waren bedoeld om te waarschuwen ... simpelweg opdat het NIET zou gebeuren !! --- OK ?
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Gebruikersavatar
Carl
Sergeant
Sergeant
Berichten: 288
Lid geworden op: 01 jan 2004 21:18
Contacteer:

Berichtdoor Carl » 29 nov 2008 19:46

(voorlopig) niet okay.
Hoe kom je aan die kennis?

je broer
Carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 29 nov 2008 20:38

Carl schreef:(voorlopig) niet okay. Hoe kom je aan die kennis?


Spreuken_6:23 "... Want het gebod is een lamp en de onderwijzing een licht, de vermaningen der tucht zijn een weg ten leven ..."
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Gebruikersavatar
Carl
Sergeant
Sergeant
Berichten: 288
Lid geworden op: 01 jan 2004 21:18
Contacteer:

Berichtdoor Carl » 29 nov 2008 20:57

sorry Hero, maar dit bewijst niets.

je broer
Carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

lailahaillallah
Verkenner
Verkenner
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 okt 2007 20:15

Berichtdoor lailahaillallah » 30 nov 2008 03:51

Assalaam alaikum,


We lezen in Deuteronomium duidelijk dat afvalligen in het geloof bestraft moeten worden door met de steen te stenigen tot de dood. Ik ben geen vers tegengekomen in het Nieuwe Testament waar staat dat de bestraffingen niet moeten worden uitgevoerd. Integendeel leert Jezus (*censuur*) dat gelovigen die hem volgen de geboden moeten navolgen. We lezen in het laatste vers van Deuteronomium 13: 18 Wanneer gij de stem des HEEREN, uws Gods, zult gehoorzaam zijn, om te houden al Zijn geboden, die ik u heden gebiede, om te doen wat recht is in de ogen des HEEREN, uws Gods.

We lezen in Mattheüs 19:16 En ziet, er kwam een tot Hem, en zeide tot Hem: Goede Meester! wat zal ik goeds doen, opdat ik het eeuwige leven hebbe?

17 En Hij zeide tot hem: Wat noemt gij Mij goed? Niemand is goed dan Een, namelijk God. Doch wilt gij in het leven ingaan, onderhoud de geboden.



Jezus (*censuur*) weigert dat men hem goed noemt en vervolgens geeft hij aan dat alleen God goed is- ook wordt duidelijk gemaakt dat men het eeuwige leven kan hebben door de geboden te onderhouden, zoals het beschreven staat in het laatste vers van Deuteronomium 13. Dus een ieder gelovige van de Bijbel zou "het woord en geboden" van God moeten navolgen om het eeuwige leven te krijgen. :wink:




Salaam.
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 30 nov 2008 20:19

lailahaillallah schreef:Dus een ieder gelovige van de Bijbel zou "het woord en geboden" van God moeten navolgen om het eeuwige leven te krijgen. :wink:


Hierbij echter, staat het Evangelie voorop --- de gelovige kan nu door *in_Christus* te wezen : de_wet houden --- een andere route is er NIET ...!!

Kortom > alle godsdienstigheid van mensen, is dus verder : nutteloos ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 nov 2008 22:41

Hero schreef:
lailahaillallah schreef:Dus een ieder gelovige van de Bijbel zou "het woord en geboden" van God moeten navolgen om het eeuwige leven te krijgen. :wink:


Hierbij echter, staat het Evangelie voorop --- de gelovige kan nu door *in_Christus* te wezen : de_wet houden --- een andere route is er NIET ...!!

Wie in Christus is heeft de nieuwe mens aangedaan (Ef 4,24) en is een nieuw schepsel (2 Kor 5,17) het oude is voorbijgegaan.
Wat je zegt klopt niet, want Jezus leerde dat een nieuw mens alleen kan functioneren onder het nieuwe verbond:

Mar 2,22
En niemand doet nieuwe wijn in oude leren zakken; anders doet de nieuwe wijn de leren zakken bersten en de wijn wordt uitgestort, en de leren zakken verderven; maar nieuwe wijn moet men in nieuwe leren zakken doen

Gebruikersavatar
hamlap
Luitenant
Luitenant
Berichten: 542
Lid geworden op: 06 feb 2005 13:54
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 30 nov 2008 23:39

lailahaillallah schreef:We lezen in Deuteronomium duidelijk dat afvalligen in het geloof bestraft moeten worden door met de steen te stenigen tot de dood. Ik ben geen vers tegengekomen in het Nieuwe Testament waar staat dat de bestraffingen niet moeten worden uitgevoerd. Integendeel leert Jezus (*censuur*) dat gelovigen die hem volgen de geboden moeten navolgen.


Nog één keer dan: het Woord is Vlees geworden, Gods Zoon is sprekend Zijn Vader, Hij is de belichaming van Gods wet: Jezus heeft precies laten zien wat het betekent om Gods wet te houden. Als christen wil ik een volgeling van Jezus zijn, Zijn voetstappen drukken. Jezus leert dat gelovigen Hem moeten navolgen!

En een wig drijven tussen Jezus en de wet, dat zal moeilijk gaan! Jezus is het vleesgeworden Woord, of, zo mag het denk ik ook gezegd worden: Hij is de vleesgeworden wet!
Vergeet ook niet de samenvatting van de wet, zoals die gegeven heeft: God liefhebben boven alles, en je naaste liefhebben als je zelf.
Faith will vanish into sight

Hope be emptied in delight

Love in heav'n will shine more bright

Therefore give us love.

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 30 nov 2008 23:51

john3
11Ik weet waarover Ik spreek en vertel wat Ik gezien heb; en toch gelooft u Mij niet.

12Als u niet eens gelooft wat Ik over gewone, aardse dingen zeg, hoe zult u dan geloven wat Ik over de hemelse dingen zeg?

13Er is nog nooit iemand bij God geweest behalve Ik, de Mensenzoon, Die bij Hem vandaan komt.

14Zoals Mozes in de woestijn een koperen slang omhoog hield, zo moet ook Ik, de Mensenzoon, opgeheven worden.

15Opdat ieder die in Mij gelooft, eeuwig leven zal hebben.

16Want God heeft zoveel liefde voor de wereld, dat Hij Zijn enige Zoon heeft gegeven; zodat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft.

17God heeft Zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om de wereld te veroordelen, maar om haar van de ondergang te redden.

18Wie zijn vertrouwen op Jezus stelt, wordt niet veroordeeld. Maar wie niet gelooft, is al veroordeeld omdat hij geen vertrouwen heeft gehad in de naam van Gods enige Zoon. YESHUA---- GOD-- YAH redt

19Het oordeel komt tot stand doordat het licht in de wereld is gekomen; maar de mensen hebben de voorkeur gegeven aan de duisternis. Dat komt omdat zij slechte dingen hebben gedaan.

20Want wie zondigt, heeft een hekel aan het licht. Hij ontwijkt het uit angst dat al die slechte dingen aan het licht zullen komen.

21Maar wie Gods wil doet, komt tot het licht, zodat van alles wat hij doet, gezien kan worden dat het tot eer van God is." !



IN HEM IS VREDE

Johannes 10
1"Onthoud goed wat Ik u zeg: Wie de schaapskooi niet door de deur binnengaat, maar op een andere plaats binnendringt, is een dief of een rover.

2Want de schaapherder komt door de deur binnen.

3De wacht doet de deur voor hem open en de schapen spitsen hun oren als de stem van de herder klinkt. Hij roept zijn schapen bij hun naam en brengt ze naar buiten.

4Als alle schapen buiten zijn, loopt hij voor ze uit. Zij volgen hem omdat zij zijn stem kennen.

5Maar ze zullen zeker niet met een vreemde meegaan. Ze zullen voor een vreemde op de vlucht slaan, omdat ze zijn stem niet kennen."

6Zij begrepen niet wat Jezus met deze beeldspraak bedoelde. Daarom legde Hij het hun uit.

7"Wat Ik u zeg, is de waarheid.

8Ik ben de deur van de schaapskooi. Al die zogenaamde profeten en verlossers zijn dieven en rovers. Maar de schapen hebben niet naar hen geluisterd.

9Ik ben de deur en wie door Mij binnenkomt, zal veilig zijn. Hij zal in en uit kunnen gaan en voedsel vinden.

10De dief komt alleen om te stelen, te doden en uit te roeien. Ik ben gekomen om mijn schapen leven in overvloed te geven.

11Ik ben de goede herder. De goede herder geeft Zijn leven voor zijn schapen.

AMEN

HIJ is onze HOOP en onze Troost!!!

Maar voor iemand die niet is wedergeboren in de Geest is dit moeilijk te begrijpen

Het gaat niet om doktrine en religie


maar OM GELOOF EN GENADE


IN GELOOF IS GEEN DWANG
Bidt om inzicht !
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 108 gasten