Eng wereldje

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Michael
Sergeant
Sergeant
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:28

Berichtdoor Michael » 23 jul 2008 11:15

The Engineer schreef:Opvallend hoe sommigen reageren vanuit hetgeen ze aangeleerd is zonder daar zelf over na te denken en hoe zij kerkvaders end. op een voetstuk plaatsen.


Ook al ben je het volledig met ze oneens. Wat ze voor elkaar gekregen hebben in de tijd waarin ze het deden met de tegenstand die ze hadden.... Daar kun je niet anders dan respect voor hebben.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 23 jul 2008 11:39

The Engineer schreef:Opvallend hoe sommigen reageren vanuit hetgeen ze aangeleerd is zonder daar zelf over na te denken en hoe zij kerkvaders end. op een voetstuk plaatsen.

Deze opmerking moet dan wel aan mijn adres gericht zijn, aangezien ik een kerkvader citeer.
Mag ik vragen waarom je denkt dat dit me aangeleerd is en waarom ik er niet over nagedacht heb?
Misschien ben ik het wel inhoudelijk met de beste kerkvader eens en is me dit niet aangeleerd, maar ben ik tot deze mening gekomen door me er zelf in te verdiepen. Dat is namelijk het geval.
Je kunt het met me oneens zijn, maar dan heb ik wel graag een gesprek over de inhoud en niet over de persoon.
Dat geldt eigenlijk voor elk topic op dit forum.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 25 jul 2008 12:43

elbert schreef:
The Engineer schreef:Opvallend hoe sommigen reageren vanuit hetgeen ze aangeleerd is zonder daar zelf over na te denken en hoe zij kerkvaders end. op een voetstuk plaatsen.

Deze opmerking moet dan wel aan mijn adres gericht zijn, aangezien ik een kerkvader citeer.
Mag ik vragen waarom je denkt dat dit me aangeleerd is en waarom ik er niet over nagedacht heb?
Misschien ben ik het wel inhoudelijk met de beste kerkvader eens en is me dit niet aangeleerd, maar ben ik tot deze mening gekomen door me er zelf in te verdiepen. Dat is namelijk het geval.
Je kunt het met me oneens zijn, maar dan heb ik wel graag een gesprek over de inhoud en niet over de persoon.
Dat geldt eigenlijk voor elk topic op dit forum.


Wie de schoen past trekke hem aan zou k zeggen.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 25 jul 2008 15:22

Nogal laf om iets te beweren en vervolgens niet in te gaan op wat vragen daarover, Engineer. Of je beweert alleen iets wat je hard kan maken of je reageert niet.

Michael
Sergeant
Sergeant
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:28

Berichtdoor Michael » 25 jul 2008 15:23

Mee eens Henkie.

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 25 jul 2008 17:49

henkie schreef:Nogal laf om iets te beweren en vervolgens niet in te gaan op wat vragen daarover, Engineer. Of je beweert alleen iets wat je hard kan maken of je reageert niet.


Ik doelde helemaal niet op Elbert, maar op meerdere mensen welke ook actief buiten dit topic. Vandaar ook mijn korte, doch welgemeende reactie. Het was meer een impulsieve, misschien ook enigszins onnodige reactie, welke echter wel gemeend was. Daarom ga ik ook niet op vragen in maar laat ik het aan degenen die de schoen passen over om er over na te denken, indien zij dat kunnen maar dat ook vooral zichzelf toelaten.
"Being second is to be the first of the ones who lose."


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten