Geloof, Hoop en Liefde

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

rickk
Verkenner
Verkenner

Geloof, Hoop en Liefde

Berichtdoor rickk » 18 feb 2008 19:54

Ik wilde voor mn vriendin n kettinkje kope met geloof hoop en liefde hangertje... maar ik hoor dat sommige mensen op het dragen van zo'n kettinkje tegen zijn in de gereformeerde sfeer... waarom dan weet iemand dat?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 18 feb 2008 20:57

Mij lijkt er niets optegen tegen zo'n kettinkje, juist mooi toch.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 18 feb 2008 21:26

Ik heb even gekeken in welk verband het in de Bijbel staat. Je leest het volgende in 1 Korintië 13:

1 Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal. 2 Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn. 3 Al verkocht ik mijn bezittingen omdat ik voedsel aan de armen wilde geven, al gaf ik mijn lichaam prijs en kon ik daar trots op zijn – had ik de liefde niet, het zou mij niet baten.
4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.
8 De liefde zal nooit vergaan. Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan – 9 want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt. 10 Wanneer het volmaakte komt zal wat beperkt is verdwijnen. 11 Toen ik nog een kind was sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, redeneerde ik als een kind. Nu ik volwassen ben heb ik al het kinderlijke achter me gelaten. 12 Nu kijken we nog in een wazige spiegel, maar straks staan we oog in oog. Nu is mijn kennen nog beperkt, maar straks zal ik volledig kennen, zoals ik zelf gekend ben. 13 Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde.

Ik denk dat het hier gaat om de liefde tot Christus. Misschien dat ze er daarom moeite mee hebben?
Stap voor stap, weer een stapje verder.

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 19 feb 2008 19:58

wat is er mis met zo'n kettinkje
zo mooi toch. echt een lief cadeautje m et een mooie boodschap
Afbeelding

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 19 feb 2008 20:19

Ik denk dat het hier gaat om de liefde tot Christus. Misschien dat ze er daarom moeite mee hebben?

Waarom zou het hier gaan over de liefde tot Christus? en wat is dan de reden dat mensen er moeite mee hebben?

Rick als jij het mooi vind koop je het toch gewoon, Lijkt mij ook een mooi kado voor je vriendin.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 feb 2008 08:26

Inderdaad. Ik snap niet waarom mensen hier tegen zouden zijn en denk eerlijk gezegd dat het wel mee zal vallen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 20 feb 2008 16:48

Ik heb in mijn omgeving nog nooit enig bezwaar tegen zo´n kettinkje gehoord.
Er is natuurlijk altijd wel iemand te vinden die er iets tegen heeft, maar daar zou ik me niet al te druk om maken.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 21 feb 2008 23:10

en al gekocht???
Afbeelding

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 26 feb 2008 21:45

niks mis mee toch met zo'n hangertje? de liefde tot iedereen staat boven alles, prachtig :!:

greetz mars
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 feb 2008 01:03

Nou, geen één REFO :wink: webber die bezwaren kent!
Heb je het al gekocht?

jmpauw
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jmpauw » 27 feb 2008 12:29

Voor sommigen is het dragen van een sierraad al uit den boze, want Jakob begroef ze in Gen. 35:4. Een beetje rare redenering, maar die heb ik weleens gehoord.
Een ander bezwaar is, dat ik eens heb gehoord, is dat je op deze manier op een goddeloze (want een sierraad is ijdelheid) manier met de Bijbel (1 Kor. 13) omgaat.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Teken de petitie op http://www.axci.nl/eerwraak

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Geloof, Hoop en Liefde

Berichtdoor Kate Spade » 02 mar 2008 14:46

rickk schreef:Ik wilde voor mn vriendin n kettinkje kope met geloof hoop en liefde hangertje... maar ik hoor dat sommige mensen op het dragen van zo'n kettinkje tegen zijn in de gereformeerde sfeer... waarom dan weet iemand dat?

Wat een superlief idee! Ik zelf zie er geen bezwaar in! Maar ik ben wel eens aangesproken op het feit dat ik een kruisje aan mijn kettinkje heb hangen. Het kruisje werd geassocieerd met evangelisch en dat was "fout".

Natuurlijk deed ik mijn kettinkje niet af, ik antwoordde met: evangelisch? Dat is toch goed? We zijn de boodschappers van het blijde evangelie. Overigens ben ik niet evangelisch als in de kerkstroming, maar dat terzijde
Dus, dat.

Eunice

Berichtdoor Eunice » 06 mar 2008 22:49

Een kruisje dat geassocieerd werd met evangelisch (en fout)? Mijns inziens slaat een kruisje op het geloof in Jezus Christus, dat Hij voor ons aan het kruis gestorven is. En het lijkt mij niet dat dát fout is...

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 14 mar 2008 20:20

ik snap echt niks van die reacties, behalve die over dat het ijdelheid zou zijn. dat kan ik inzien, al ben ik het er niet mee eens. kan iemand nou nog eens zeggen wat er nog meer op tegen zou zijn. een ervaringsdeskundige misschien??? met wat bijbelse achtergronden???
merci
Afbeelding

Spreeuw
Generaal
Generaal

Re: Geloof, Hoop en Liefde

Berichtdoor Spreeuw » 31 mei 2014 16:12

rickk schreef:Ik wilde voor mn vriendin n kettinkje kope met geloof hoop en liefde hangertje... maar ik hoor dat sommige mensen op het dragen van zo'n kettinkje tegen zijn in de gereformeerde sfeer... waarom dan weet iemand dat?

Nou daar heb ik nog nooit van gehoord. Koop gewoon een ketting als je dat mooi vindt.

Terug naar “[Religie] - Open forum”