Abortus besproken in het licht van bijbel.
Waarom geplaatst in het topic Religie - Open forum?
Ik zou het niet fair vinden om hierover te spreken in een bord waar sommige mensen geen
toegang in zouden hebben. Je als kerk van de buitenwereld afsluiten heeft in mijn optiek
ook geen zin, vandaar hier ook, inspraak voor iedereen.
Voorals nog ga ik er vanuit, dat iedereen hier voor zich zelf het nodige respect op kan leggen
om fatsoenlijk over dit onderwerp te posten en ook met het nodige respect als het om vrouwe-
lijke lichaamsdelen zou gaan.
Laat ik voor mij zelf eerst even schrijven waarvoor ik dit onderwerp naar boven heb gehaald.
Vanuit de bijbel gezien is abortus niet toegestaan daar sta ik vierkant achter. Bij mij rijst de
vraag wat als een vrouw aangerand danwel verkracht word en mogelijke sprake zou zijn een
bevruchting van de eicel. Hier spreek je dan bijbels gezien al over een levensvatbaar iets. Hoe
moet je dan dit onderwerp in het licht van de bijbel bekijken?
Er kan zich ook een situatie voordoen van seks voor het huwelijk, ( ja dat topic is er al, dit
even om het onderwerp iets te verbreden.) daar kan ook een situatie uit ontstaan dat een
meisje/vrouw onverhoopt zwanger raakt.
Mijn standpunt aangaande abortus is vrij duidelijk. Abortus zeg ik "nee" tegen. Moeilijker vind
ik het worden als er sprake is van een verkrachting, het is dan zo makkelijk om te zeggen, (wat
ik wel eens gehoord heb: "Als God het niet gewild had dan was het niet gebeurd".) Hier kan ik
vrij weinig mee.
Er komen bij vele vragen boven drijven als iemand zich zo'n houding aanmeet.
Morgen ga ik hier wel even op door. het staat iedereen vrij om hier alvast in verder te gaan, bij
akkoord van Beheerder(s) en of moderators uiteraard.
Ik wil eerst even afwachtende houding aannemen met dit topic voor ik verder schrijf, of dit topic
goedgekeurd kan worden door de Beheerder(s) en/of Moderators.