Berichtdoor marin » 12 sep 2012 18:14
Eigenlijk mogen we dankbaar zijn om verlost te zijn van de tien geboden en dat wij ons leven zonder het voorbeeld van Christus kunnen indelen en een andere/eigen draai kunnen geven.
Heel fijn dat er mensen zijn die "het volle licht" naar voren kunnen brengen en "de diepten van het geloofsleven" kunnen vertolken naar de menselijke maat.
De menselijke maat dat is de eensgezindheid van ons denken, er zijn helemaal geen verschillende kerken en gemeenten, een fabeltje.
Het O.T. wat moeten wij daarmee, geef mij maar het N.T. niet zo moeilijk doen, gelukkig dat de mens best mag geloven dat Jezus heeft bestaan maar.... je leven inrichten naar de wil van God zoals er gezegd wordt, niet zo moeilijk doen.
Een voorbeeld, zo'n sabbatsdag de zevendedag dat mogen wij toch zelf wel aanpassen, God heeft dat wel bij de schepping gemaakt en ingesteld in de cyclus van de week en deze dag geheiligd (apart gezet) maar die wet van de tijd stelt God wel bij, wij maken er gewoon een andere 'rustdag' en die noemen wij zondag, weet je, het is toch aannemelijk om de zondag op te dragen door de opstanding van Jezus, God heeft dat wel niet bekend gemaakt in Zijn woord maar de R.K. kerk en zijn dochters hebben toch de macht om deze te veranderen, vindt je niet!!!
Maar laten wij het maar bij de negen andere geboden houden, o nee, die heeft Jezus ook afgeschaft, eigenlijk weet de mens zelf wel wat hij verkeerd doet daar heb je de wet van God niet voor nodig Jezus wil die wel in het hart van de mens plaatsen maar dat wil ik eigenlijk niet, wij leven toch in een andere tijd dus niet te moeilijk doen.
Dat God wetten heeft ingesteld uit liefde om binnen die grenzen een gelukkig leven te kunnen leiden dat is vrijheid, zo moet je dat niet zien, het is een juk!!
Of zie ik het verkeerd....wel graag antwoorden uit de Bijbel.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.