Rome en Reformatie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Rome en Reformatie

Berichtdoor Johan100 » 21 jun 2016 17:02

Jouw woordkeus is vaak nogal asociaal en grof. Inhoudsloos bovendien.

Ik kan mijn opmerking bovendien gewoon onderbouwen. Dat jij het niet begrijpt is wat anders. Of je weet het drommels goed en lokt een reactie uit.

In ieder geval niet te peilen.

Die kinderachtige spelletjes doe ik niet aan mee.

Ik leg het rotterdam misschien nog wel uit, die praat wel normaal.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 21 jun 2016 17:10

Johan100 schreef:Jouw woordkeus is vaak nogal asociaal en grof. Inhoudsloos bovendien.

Wat vervelend dat jij dat zo ervaart. Dan zou ik vooral niet de straat op gaan als ik jou was. Gelukkig valt er tegenwoordig veel te bestellen via internet.
Ik kan mijn opmerking bovendien gewoon onderbouwen. Dat jij het niet begrijpt is wat anders. Of je weet het drommels goed en lokt een reactie uit.

Daar ging het hele eiereneten nou juist over. Je gebrek aan onderbouwing.
Nog eens op chronologische volgorde en zwaar versimpeld. Wellicht dat je je foutje dan wel ziet.

Yoshi; Tekst met daarin petrusambt.
Johan; Petrus-ambt? Als Petrus dit zou lezen =;
Yoshi; Dan?
Johan; Lees 1 Petrus 4 en 2 Petrus 2 maar.
Rotterdam; Daar staat niets over het petrusambt.
Yoshi; Daar staat niets over het petrusambt.

En vervolgens begint je toneelstukje. Spijtig genoeg voor je kan iedereen gewoon teruglezen wat er geschreven is.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 21 jun 2016 17:23

[quote="Yoshi"]
Gho nadat iemand er wat van zegt dat je iemand net in de bek gerocheld hebt nog zielig doen ook.
En afbranden? Kijk eens in de spiegel en zie wat jij hier doet met de paus. Of is het minder erg als de persoon over wie het gaat zelf niet kan reageren? Is het "netter" om iemand te lasteren achter zijn rug om en te betichten van weet ik het? [quote]
Jij vind jezelf normaal?
Het gaat om zijn leer en waarschuwen is wat anders dan lasteren.
Alles moet je uitgelegd worden. Ik rijk een aantal handvatten aan en moet het ook nog voorkauwen.
Ga toch naar een r.k. forum dan als de waarheid je stoort.

Toneelstukje :lol:
Projectie noemen we dat in de psychologie.
Ik volg schaapje haar wijze voorbeeld en ik stop erover met je.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 21 jun 2016 17:33

Johan100 schreef:Jij vind jezelf normaal?

Ja.

Het gaat om zijn leer en waarschuwen is wat anders dan lasteren.

las·te·ren (lasterde, heeft gelasterd) 1liegend kwaadspreken

We kunnen hier zeker wel spreken van lasteren.
Weer heel simpel;
Met de bijbel is interpretatie x en y mogelijk.
Iemand die interpretatie x aanhangt en interpretatie y niets vind wil doen voorkomen dat interpretatie y onbijbels is, verwerpelijk enz enz.

Dat is liegend kwaadspreken. Interpretatie y is namelijk helemaal niet onbijbels, onchristelijk en weet ik het meer. Het is slechts een andere interpretatie van dezelfde verzameling boeken.

Alles moet je uitgelegd worden.

Dan leg je toch alles uit?
Ik rijk een aantal handvatten aan en moet het ook nog voorkauwen.

Je geeft mij een lap tekst mee die ik vervolgens bestudeer en waaruit volstrekt niet te halen valt wat jij er mee tracht te beweren dan wel aan te tonen. Ligt dat dan aan mij of aan jou?
Ga toch naar een r.k. forum dan als de waarheid je stoort.

De Waarheid stoort mij niet. Daarom ben ik immers katholiek. ;)
Waar ik mij aan stoor is fundamentalisme waarbij elke andere geloofsovertuiging als afgodisch weggezet wordt en of die nou in katholieke, islamitische of protestantse kringen is interesseert me niet.
Toneelstukje :lol:
Projectie noemen we dat in de psychologie.
Ik volg schaapje haar wijze voorbeeld en ik stop erover met je.

Top. Want antipapisme is nou eenmaal net zo wenselijk als antisemitisme.

Alles zeggend ook dat je afzwaait nu ik je net een heel simpele weergave van ons eerder gesprek heb voorgeschoteld. Dan weten we nu wie de grote paartjesmaker is van ons twee.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 21 jun 2016 17:50

schaapje schreef:
Natuurlijk Mortlach moeten we in vrede en harmonie proberen samen te leven, daar ben ik het mee eens.

Je zoekt vrede en harmonie ? Ik betwijfel het. Je bent van de "vooruit maar jongens de beuk erin" leer.

Je noemt mensen leugenaars en valse leer aanhangers en nog meer van dit soort bewoordingen.
Jij zoekt vrede en harmonie ? Laat me niet lachen. Je kunt nog geeneens beleefdheid opbrengen.

Aan de andere kant de paus heeft wel eens gesproken dat christenen de islamieten niet mogen discrimineren, en daar ben ik ook mee eens, maar hij heeft nog nooit openlijk iets aangekaart (naar mijn weten) over de vreselijke vervolging van christenen in de Islamitische landen.

Inderdaad naar jouw weten, je volgt alleen wat in je kraam te pas komt.
Ik heb grote waardering voor deze man, hij probeert tenminste iets en dat kan je van veel van veel van onze dominees niet zeggen.
Jaja, preekje schrijven, bezoekje afleggen en dan zondags op de kansel vertellen hoe het leven van een christen eruit moet zien.
Dorpsdominees met een mening over moslims en de christenen in de vervolging, laat me niet lachen, ze zijn nog nooit verder geweest als Renesse.
Ga eerst eens zelf met je voeten in de modder staan dan praten we verder - logechristenen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 21 jun 2016 17:52

https://www.dirkvangenderen.nl/2016/05/ ... deze-paus/

Omdat de Waarheid niemand zal storen, hier een schrijver die het wat duidelijke en voorzichtiger kan zeggen dan ik.
Heel goed weer gegeven van Dirk van Genderen.

Ik hoop dat ik het mag plaatsen, ik denk het wel want het is ook wat reclame voor zijn site

En Johan 100 :)nico
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Nina

Berichtdoor Nina » 21 jun 2016 17:59

@ Schaapje: goed stuk van Dirk van Genderen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 21 jun 2016 18:00

O ja nog een tip

Ga zondag eens naar Enschede.
Praat eens mer de priester, zijn naam is Abuna Samuel Essen

De mis begint op 7.45 uur en duurt tot 10.30 uur

Het adres is ;
Syrisch-Orthodoxe Kerk van St. Kuryakos
Wesselerbrinklaan 110
7544 JZ Enschede

Dan kun je met christen vluchtelingen praten.
Waarschuwing vooraf, het zijn allemaal leugenachtige aanhangers van een valse leer.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 21 jun 2016 18:05

schaapje schreef:https://www.dirkvangenderen.nl/2016/05/19/let-op-deze-paus/

Omdat de Waarheid niemand zal storen, hier een schrijver die het wat duidelijke en voorzichtiger kan zeggen dan ik.
Heel goed weer gegeven van Dirk van Genderen.

Ik hoop dat ik het mag plaatsen, ik denk het wel want het is ook wat reclame voor zijn site

Je mag plaatsen wat je wil wat mij betreft.
Ik ben niet onder de indruk van de link, antipapisme is een hobby van vele protestanten uit bepaalde kringen. Net zoals antisemitische een hobby is in bepaalde islamitische kringen.

Beide zaaien enkel haat en uiteindelijk verderf.

Ik ben blij dat deze paus, en eigenlijk alle pausen die ik heb meegemaakt altijd open staan voor dialoog, ook met onze islamitische medemensen.
Het is natuurlijk heel stoer om lekker radicaal te doen veilig vanachter je pc'tje wetende dat jouw geloofsgemeenschap vrij nationaal georiënteerd is en nergens last van zal ondervinden. Als de paus zich net zo hatelijk zou opstellen en hooghartig als jij en je medestanders dan had hij indirect de verantwoordelijkheid voor de dood van tientallen zo niet honderden of duizenden katholieken. We hebben onze handen nu al vol aan christenen die vluchten en er gaan er nu al velen per dag dood door geweld.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 21 jun 2016 18:09

Nina schreef:@ Schaapje: goed stuk van Dirk van Genderen.

Je vraagt je serieus niet af waarom er geen bronvermeldigen bij staan?
Kunnen ze jou werkelijk alles wijsmaken? Nee toch, we leren in Nederland toch een kritische houding aan te nemen ten opzichte van het nieuws wat we tot ons nemen. Deze meneer had werkelijk alles uit zijn grote duim kunnen zuigen, zijn toehoorders slikken toch alles voor zoete koek als ik de reactievelden zo lees.

Daarnaast is zijn zin "Er is maar één God, Die de ware God is: de God van de Bijbel. Hij alleen. Hij is beslist niet dezelfde als de god van de islam." werkelijk hilarisch. Schijnbaar gelooft meneer toch in een meergodendom.
Laatst gewijzigd door Yoshi op 21 jun 2016 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 21 jun 2016 18:10

rotterdam schreef:O ja nog een tip

Ga zondag eens naar Enschede.
Praat eens mer de priester, zijn naam is Abuna Samuel Essen

De mis begint op 7.45 uur en duurt tot 10.30 uur

Het adres is ;
Syrisch-Orthodoxe Kerk van St. Kuryakos
Wesselerbrinklaan 110
7544 JZ Enschede

Dan kun je met christen vluchtelingen praten.
Waarschuwing vooraf, het zijn allemaal leugenachtige aanhangers van een valse leer.

Het is mij een raadsel wat dit bericht te maken heeft met wat de paus zegt in zijn boodschap?
We hebben het niet over vluchtelingen.

En ik vind de paus een hele innemende sympathieke man die dicht bij het volk staat, máááár ......hij liegt in zijn videoboodschap punt!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 21 jun 2016 18:14

Ik heb net een preek gehoord van een vriend van mij, en hij waarschuwt over de komende wereldgodsdienst, ik ga hem die videoboodschap van de paus mailen, zo kan hij zien hoe dichtbij alles is.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 21 jun 2016 18:16

schaapje schreef:

Het is mij een raadsel wat dit bericht te maken heeft met wat de paus zegt in zijn boodschap?
We hebben het niet over vluchtelingen.

En ik vind de paus een hele innemende sympathieke man die dicht bij het volk staat, máááár ......hij liegt in zijn videoboodschap punt!

O nee ?

Jij zegt " over de vreselijke vervolging van christenen in de Islamitische landen".

Daar heb je kennelijk een mening over, ik geef je een tip hoe je deze mening kan toetsen.

Dat woordje hé aan het eind van je zin "punt". ](*,)

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 21 jun 2016 18:17

Nina schreef:@ Schaapje: goed stuk van Dirk van Genderen.

Fijn Nina dat je dat ook vindt.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 21 jun 2016 18:18

schaapje schreef:Ik heb net een preek gehoord van een vriend van mij, en hij waarschuwt over de komende wereldgodsdienst, ik ga hem die videoboodschap van de paus mailen, zo kan hij zien hoe dichtbij alles is.

Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

Trouwens meneer van Genderen is een profeet die brood eet.
Laatst gewijzigd door rotterdam op 21 jun 2016 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “[Religie] - Open forum”