Occultisme

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Occultisme

Berichtdoor StillAwake » 10 sep 2014 07:05

visje36 schreef:Occultisme, heeft volgens mij ook te maken met geesten oproepen . En met mensen die met de doden kunnen praten (contact leggen). Er zijn speciale beurzen voor waar mensen je aura kunnen lezen, afbeelden (foto's) . Readings, geven. Hand lezen, bij foto's dingen kunnen voelen, zien. Zowel van levende als dode personen.

Maar je hebt ook mensen die alles occult noemen wat niet christelijk is. EO zegt bijvoorbeeld dat regulier muziek (pop o.a. ) de duivel van een stem voorziet. En theater zou duisternis zijn, enz. Boeken niet lezen bijvoorbeeld Harry Potter, of Lord of the Rings. En ja te ver gaan met dingen is nooit goed, bedoel er in op gaan als het je leven gaat beheersen.

Die laatste categorie lijkt me schromelijk overdreven. Er is voldoende niet christelijke lectuur, muziek, schilderkunst of vakmanschap waar helemaal niets mis mee is.

Bartje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Bartje » 11 sep 2014 20:54

StillAwake schreef:Die laatste categorie lijkt me schromelijk overdreven. Er is voldoende niet christelijke lectuur, muziek, schilderkunst of vakmanschap waar helemaal niets mis mee is.

denk eerder dat er meer schuldig lectuur, muziek, schilderkunst is dan het lijkt. :wink:
Haast u langzaam.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 11 sep 2014 20:59

En daarom.. Toets alles en behoud het goede.
Ik luister ook wel christelijke popmuziek, of is dat bij voorbaat al slecht te noemen? #-o

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 sep 2014 21:42

Anoniem_89 schreef:En daarom.. Toets alles en behoud het goede.
Ik luister ook wel christelijke popmuziek, of is dat bij voorbaat al slecht te noemen? #-o

De vraag stellen is hem beantwoorden: ja!

Zodra muziek het label 'christelijk' krijgt weet je al genoeg, want daarmee moet het gebrek aan talent gecompenseerd worden.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 11 sep 2014 23:15

Er wordt in veel dingen schromelijk overdreven.
Er zijn er die vinden, dat liedjes die gaan over normale dingen in het leven, ook occult zijn.
Ook praise, gospel of gezangen waar niet de ellende, verlossing en dankbaarheid in voorkomt, maar alleen de liefde van God bezongen wordt, vinden ze al occult.

Ook maar niet meer zingen over Moriaantje of Berend Botje. :-({|= :-oo [-X

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 sep 2014 23:36

Nee want dat is occult én racistisch! :mrgreen:

Bartje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Bartje » 12 sep 2014 06:26

Anoniem_89 schreef:En daarom.. Toets alles en behoud het goede.

hahha ja inderdaad toets alles :D
heb wel eens christelijke pop gehoord waarvan ik nou nou is dit het nou?
maar waarschijnlijk ook een kwestie van smaak :lol:
Haast u langzaam.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 sep 2014 07:56

Bambi schreef:Ook maar niet meer zingen over Moriaantje of Berend Botje. :-({|= :-oo [-X

Moriaantje droeg géén hoed (en was, gezien de zinsnede "en de zon scheen op HAAR bolletje" toch werkelijk van het vrouwelijk geslacht).
Dit maakt dit lied niet heel geschikt voor de reformatorische gezindte...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 sep 2014 07:58

Bartje schreef:hahha ja inderdaad toets alles :D
heb wel eens christelijke pop gehoord waarvan ik nou nou is dit het nou?
maar waarschijnlijk ook een kwestie van smaak :lol:

Waarschijnlijk inderdaad een kwestie van smaak, aangezien ik hetzelfde heb met de zogenaamd christelijke (want mij ontgaat hoe instrumentale muziek überhaupt een levensbeschouwelijke basis kan hebben) orgelmuziek.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 sep 2014 08:02

mohamed schreef:De vraag stellen is hem beantwoorden: ja!

Zodra muziek het label 'christelijk' krijgt weet je al genoeg, want daarmee moet het gebrek aan talent gecompenseerd worden.

Mag ik je erop wijzen dat één van de grootste musici in de symfonische rockwereld (die zijn fans ook ver buiten de christelijke wereld vindt) christelijke muziek maakt?
Het door jou gestelde stigma heeft toch echt uitzonderingen...

basubachs
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor basubachs » 14 sep 2014 03:18

ik zou het vertalen als de boeken die nog niet christelijk zijn geaccepteerd,de schriften die niet in de bijbel staan maar wel in andere religies staan.
Zo staat de Eddah er nog niet in en Boedisme moet toch ook een keer in het zelfde boek komen.
Er zijn een hoop religies die niet in de bijbel staan,sommigen lijken erop andere zijn rond uit barbaars.
Occultimse mocht van de kerk niet openlijk beoefend worden,zoals hekserij enzovoorts,het werd daarom verborgen.

al heet een goeie heks een zuster...want die geneest,en een slechte een heks want die vergiftigd.
Het wordt ook wel als duivelse leer aangezien,maar dit ligt eraan hoe je er mee omgaat in mijn ogen.
het blijft het feit tot wat je aanbid goed of slecht....

als ik tot een engel van god bid,hoe zie mijn engel er dan uit? als een duister figuur of een figuur van licht en uitstraling.

Bartje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Bartje » 14 sep 2014 12:31

basubachs schreef:al heet een goeie heks een zuster...want die geneest,en een slechte een heks want die vergiftigd.

welke heks bedoeld u met goed, is dat het kruidenvrouwtje of die rituelen moet doen?
Haast u langzaam.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 14 sep 2014 15:49

basubachs schreef:al heet een goeie heks een zuster...want die geneest,en een slechte een heks want die vergiftigd.

Bartje schreef:welke heks bedoeld u met goed, is dat het kruidenvrouwtje of die rituelen moet doen?

Ik meen mij te herinneren dat het hier gaat om het vrouwtje met lange grijze haren aan het einde van de Zwarte Weduwestraat 13, waar mevrouw een paar flessen rode wijn achterover slaat, een velletje papier neemt, en maar wat loopt te zwammen waar je niets uit kunt opmaken. Vervolgens neme zij een pen en schrijft wat en loopt na een paar extra shots te schreeuwen zoals een vervelende huisvrouw ook wel klinkt als ze uitvallen naar hun partner, mijn vermoeden is dat meerdere mensen met dat laatste ook wel ervaring hebben, of ben ik de enige? 8-[

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 14 sep 2014 16:40

@Anoniem_89

Begin citaat "Ik meen mij te herinneren dat het hier gaat om het vrouwtje met lange grijze haren aan het einde van de Zwarte Weduwestraat 13, waar mevrouw een paar flessen rode wijn achterover slaat, een velletje papier neemt, en maar wat loopt te zwammen waar je niets uit kunt opmaken. Vervolgens neme zij een pen en schrijft wat en loopt na een paar extra shots te schreeuwen zoals een vervelende huisvrouw ook wel klinkt als ze uitvallen naar hun partner, mijn vermoeden is dat meerdere mensen met dat laatste ook wel ervaring hebben, of ben ik de enige? "Einde citaat.

Nee, ik heb geen ervaring daarmee.. Ik ben wel in conflikt geweest, met twee wicca's, maar schreeuwen en gillen was daar echt niet bij....

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 14 sep 2014 16:47

Mag ik vragen wat voor conflict het was?

Terug naar “[Religie] - Open forum”