rotterdam schreef:naamloos: Een theologische interpretatie van de ggin neem ik aan?
1. Rotterdam: Uiteraard van de GGiN maar daarom niet minder dan die van jou of van mij.
naamloos: Dan mogen ze daar inderdaad wel eens gaan evangeliseren, want als dat de grond is die de preek draagt is er heel geen 'blijde boodschap' (evangelie)
2. Rotterdam: Dit is een puur persoonlijk waardeoordeel - ga jij voor anderen bepalen wat wel of niet "evangelie" is?
naamloos: Ik ken iemand die niet mocht overtrouwen in die kerk vanwege een snor
Jammer dat ie hem afgeschoren heeft, ik zou de benen hebben genomen.
En wat nog gekker is, als zij een snor zou hebben gehad (zie je nogal eens bij een donker iemand) dan zou ze hem juist niet mogen afscheren, want ontharen bij vrouwen is een zonde heb ik begrepen.
3. Rotterdam: Ja joh, gewoon lekker doorgaan met belachelijk maken - goed gedaan / de beuk erin.
Pfft, wanneer ga je gewoon eens quoten i.pv. in kleuren te antwoorden. Gewoon lastig, voor beide partijen. Ik heb het maar fff genummerd voor tgemak.
1. De theologie van de ggin is wél minder dan die van mij (en hopelijk ook die van jou) want die raakt het fundament van het evangelie.
Dat gaat niet over een leer-verschilletje. Kom op zeg
Als het evangelie aangestast wordt houdt het voor mij opopopop en nog eens
op (dat is voor mij een sekte)
2. Nee, dat bepaalt God! En hij biedt het evangelie aan aan
alle mensen, en niet alleen aan uitverkorenen.
3.
IK maak het niet belachelijk, het
IS gewoon belachelijk. Goed opgemerkt! Zo hard mogelijk er tegenin, helemaal mee eens.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)