Kleding predikant tijdens het voorgaan in kerkdiensten

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: Kleding predikant tijdens het voorgaan in kerkdiensten

Berichtdoor rotterdam » 16 mei 2014 18:15

Speedy schreef:
Dat staat er niet en als je het in de hele context van het artikel dan is het duidelijk zat, maar ja, als je iets wilt lezen wat er niet staat, dan staat het er.

Uiteraard mag een dominee een toga dragen, de flauwekul die deze mevrouw rondstrooit grenst aan het ongelooflijke.
Of het zo'n goed idee is, daar ben ik niet zo zeker van.
Waarom zou je als "dienaar van het Goddelijk Woord" in dezelfde toga gaan lopen als Bram Moszkowicz of een van zijn, ook niet deugende vriendjes die zoveel verdienen dat ze Armani pakken kunnen betalen.
Daarom, een mooi ambtsgewaad in de kleuren van de kerkelijk jaarkalender heeft mijn voorkeur.

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 16 mei 2014 20:20

Dat is ook het verschil ; het geboefte dat zich advocaten noemt criminelen uit het gevang houden voor een exorbitant hoog bedrag en daar Armani en Hugo Boss van koopt door de mazen van de wet te gebruiken :^o .....

In tegenstelling tot predikanten die door te wijzen op Hij die de wet volbracht zondaren uit de hel houden en welke daar bijna niets voor ontvangen een normaal pak bij de C en À van halen zonder iets aan de wet af te hoeven doen

Je kan jezelf afvragen wie die toga waardig is........

Maar goed dat is een andere discussie =;
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 16 mei 2014 21:04

draag gewoon vrolijke kleurrijke kleding.. lijkt mij zo'n grafstemming als men in het zwart gaat.. :lol:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2014 00:09

Mee eens.

Dus eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn. God ziet alles wat je doet allang met welbehagen aan. Draag altijd vrolijke kleren, kies een feestelijke geur.

Prediker
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 17 mei 2014 10:23

Marnix schreef:Mee eens.

Dus eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn. God ziet alles wat je doet allang met welbehagen aan. Draag altijd vrolijke kleren, kies een feestelijke geur.

Prediker

Psalm 104:8 (Berijming 1773)
God geeft den wijn, tot vreugd voor 't hart bereid,
En d' olie, die een glans op 't aanschijn spreidt,
En 't lieflijk brood, dat onze kracht moet voeden;
Hij wil ons dus verkwikken en behoeden.
't Is God alleen, die door Zijn sterke hand
Den Libanon met cederen beplant,
't Geboomte voedt, en kracht schenkt, onder 't kweken,
Aan 't lomm'rig woud, aan schaduwrijke streken.

http://www.psalmboek.nl/zingen.php?psID ... ID=8&s=rit

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 17 mei 2014 12:59

Elbert

" Tip: als je niet in staat bent om ten opzichte van anderen of kerkelijke gebruiken met respect hierover te communiceren, doe dan geen moeite om hier te reageren".

"..... Maar gebrek aan smaak, achteloosheid en platvloersheid, horen er in elk geval niet bij".

Wat dan te denken beste Elbert over de respectloze, platvloerse uitlating van Byte over "het geboefte dat zich advocaten noemt" , mag dan wel?

Ongelofelijk dat dit soort misplaatste opmerkingen hier getolereerd worden.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 17 mei 2014 13:09

ineke-kitty schreef:Elbert

" Tip: als je niet in staat bent om ten opzichte van anderen of kerkelijke gebruiken met respect hierover te communiceren, doe dan geen moeite om hier te reageren".

"..... Maar gebrek aan smaak, achteloosheid en platvloersheid, horen er in elk geval niet bij".

Wat dan te denken beste Elbert over de respectloze, platvloerse uitlating van Byte over "het geboefte dat zich advocaten noemt" , mag dan wel?

Ongelofelijk dat dit soort misplaatste opmerkingen hier getolereerd worden.

Hou nou toch eens op, jij spreekt over 'uitdossen' en jij spreekt over 'jurken' over misplaatst gesproken
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 17 mei 2014 13:19

Speedy

Voor de goede orde, nergens heb ik welke dominee dan ook, uit hoofde van zijn beroep een "boef" genoemd. =;

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 17 mei 2014 13:26

ineke-kitty schreef:Speedy

Voor de goede orde, nergens heb ik welke dominee dan ook, uit hoofde van zijn beroep een "boef" genoemd. =;

Wel denigrerend spreken over het ambtsgewaad van deze predikanten.

Daarnaast wordt er weer wat anders gezegd
het geboefte dat zich advocaten noemt criminelen uit het gevang houden voor een exorbitant hoog bedrag en daar Armani en Hugo Boss van koopt door de mazen van de wet te gebruiken

Hier worden advocaten geboefte genoemd die: 1. criminelen voor een exorbitant hoog bedrag uit het gevang houden + 2. Armani en Hugo Boss kopen + 3 mazen van de wet gebruiken.

Dus advocaten die 1+2+3 niet doen, zijn geen geboefte .........
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 17 mei 2014 13:34

Speedy

je hebt er geen enkel idee van wat de advocatuur inhoudt, door een dergelijke redenatie te poneren.
Het gaat mij om de belediging in het algemeen, en in het bijzonder naar mijn zoon toe, die keihard werkt voor zijn " Armani/Hugo Boss" pakken, en het gaat geen mens wat aan op welke wijze hij zijn cliënten verdedigt.

Het is werkelijk te hopen, dat degenen die menen dergelijke uitlatingen te moeten spuien, zelf nooit een advocaat nodig zullen hebben, dan piepen ze wel anders.

Overigens dient een advocaat zich, evenals elke onkundige burger die geen notie heeft van wat de Wet inhoudt, zich aan die Wet te houden, dus niks" mazen van de wet" zoeken om iemand vrij te pleiten. Je weet werkelijk niet waar je over spreekt in deze.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 mei 2014 13:44

Anoniem_89 schreef:. lijkt mij zo'n grafstemming als men in het zwart gaat.. :lol:

Lijkt mij wel gepast als hij een begrafenis moet leiden.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 17 mei 2014 13:53

je hebt er geen enkel idee van wat de advocatuur inhoudt, door een dergelijke redenatie te poneren.
Het gaat mij om de belediging in het algemeen, en in het bijzonder naar mijn zoon toe, die keihard werkt voor zijn " Armani/Hugo Boss" pakken, en het gaat geen mens wat aan op welke wijze hij zijn cliënten verdedigt.

Het is werkelijk te hopen, dat degenen die menen dergelijke uitlatingen te moeten spuien, zelf nooit een advocaat nodig zullen hebben, dan piepen ze wel anders.

Dus je zoon is ook van het type van de mazen van de wet te gebruiken om crimineel geboefte tegen exorbitant hoog bedrag uit het gevang te houden? (Ik had inmiddels een andere indruk gekregen, maar ik zal die dan maar bijstellen)

....... maar wie begint er nu postings op de persoon te doen dat ik geen enkel idee zou hebben van de inhoud van de advocatuur? Je weet helemaal niks van mij, dus laat zulke opmerkingen gewoon achterwege

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 17 mei 2014 14:20

Speedy

Overigens gebruiken advocaten onderling de term "jurk" voor de toga, en het zich "uitdossen" daarmee voor de rechtbank.

En nee, ik weet niks van jou, echter door je opmerkingen over de wijze waarop de advocatuur zich zou bedienen van onrechtmatigheid door de wet te omzeilen, getuigt van onkunde.
Maar je bent niet de enige hoor. De meeste burgers hebben er geen idee van, dus neem ik het je niet kwalijk.

En als ik een dominee heb beledigd door de termen "jurk" en " uitdossen" te gebruiken, die absoluut niet denigrerend bedoeld waren, mijn excuus daarvoor.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 17 mei 2014 15:11

schelpje3 schreef:Lijkt mij wel gepast als hij een begrafenis moet leiden.

Ik heb tegen mijn vrouw en ouders gezegd dat het feest mag zijn op mijn begrafenis.

Ik ben behouden.. :yahoooo: ..

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 17 mei 2014 15:23

Overigens gebruiken advocaten onderling de term "jurk" voor de toga, en het zich "uitdossen" daarmee voor de rechtbank.

En nee, ik weet niks van jou, echter door je opmerkingen over de wijze waarop de advocatuur zich zou bedienen van onrechtmatigheid door de wet te omzeilen, getuigt van onkunde.
Maar je bent niet de enige hoor. De meeste burgers hebben er geen idee van, dus neem ik het je niet kwalijk.

En als ik een dominee heb beledigd door de termen "jurk" en " uitdossen" te gebruiken, die absoluut niet denigrerend bedoeld waren, mijn excuus daarvoor.

Met het laatste ben ik blij ......... maar van het eerste denk ik iets, dat ga ik hier niet noemen, dan verlaag ik me tot hetzelfde niveau waar jij je op bevindt!

Terug naar “[Religie] - Open forum”