Mortlach schreef:je zegt dat het de verkeerde kant op gaat nu we allemaal onze rechten opeisen. Daaruit maak ik op dat als we die rechten niet meer opeisen het weer de goede kant op gaat
Ik heb het over rechten die tegen Gods geboden in gaan. Dan denk ik aan: recht op abortus, recht op euthanasie, recht op echtscheiding, recht op homoseksualiteit (dit is mijn persoonlijke mening, ik hoop dat ik die mag zeggen zonder weer een discussie uit te lokken). Dit kan vandaag de dag niet meer terug gedraaid worden, maar als we ons aan de geboden van God zouden houden, als land, dan zouden we Zijn zegen mogen verwachten. Maar aangezien jij niet in God geloofd, heb je ook geen behoefte aan Zijn zegen.
Mortlach schreef:Dus als vrouwen hun recht op een carrière, onderwijs, stemmen, etc, inleveren, dat dat een positieve ontwikkeling is in jouw ogen.
Ik vind dat christelijke vrouwen goed met hun rechten om moeten gaan, net als christelijke mannen, maar nu gaat het dan specifiek over mij als vrouw. Wellicht denk ik volgens jou smaak te veel in rolpatronen. Maar ik vind dat de prioriteit van een vrouw ligt bij haar gezin. Ik zeg niet dat ze haar talenten moet begraven, maar zolang er kleine kinderen zijn, dan is het haar taak om de basis van het kind te vormen in eigen veilige omgeving. (dit is een goede investering in de toekomst, omdat een kind een goede basis nodig heeft om zich te ontwikkelen, wat ook belangrijk is voor de samenleving).
Wat daarnaast nog kan, is altijd te bezien. Vanuit de overheid wordt het werken voor vrouwen erg gestimuleerd. Maar je ziet het volgende al ontstaan: De vrouwen moeten meer gaan werken, en voor hun kinderen zorgen, en voor hun ouders zorgen, en het huishouden draaiende houden, en leuk en aantrekkelijk blijven voor hun man, anders heeft hij de mogelijkheid om even bij second love te kijken.
Mortlach schreef:Tenzij je natuurlijk wil dat vrouwen vrijwillig hun positie opgeven.
Niemand kan gedwongen worden. Als die ruimte dan ook maar mag blijven bestaan om bepaalde zaken vrijwillig op te geven. En dat van overheidswege geen vrouwen gedwongen worden om meer te werken, als zij daar goede redenen voor hebben.
Mortlach schreef:Omdat je rationaliseert waarom een beroerde positie toch eigenlijk niet beroerd is, maar zelfs benijdingswaardig is. Dat kan immers niet, want dan zou God leed veroorzaken - dus heb je jezelf overtuigd dat je het eens bent met je "gevangennemers" omdat zij (en in het verlengde God) het beste met je voor heeft.
Ik zit niet gevangen. Jij denkt dat ik geïndoctrineerd ben door het christelijk geloof. Dat ik daarin gevangen zit misschien. Maar de wereld denkt dat ze in het licht van de vrijheid wandelt. Maar de ware vrijheid is in Christus. Daarom is het discussiëren over deze onderwerpen zo moeilijk, want wij staan totaal tegenover elkaar. En je zult mijn visie niet begrijpen, hoe hard ik je ook probeer te overtuigen, en met welke argumenten ik ook kom.