Bartje schreef:en lijkt het mij heel simpel dat gewoon alle diertjes op de ark gingen en de visjes kregen veertigdagentijd alle ruimte!
en genoeg ruimschoots de rest te doen verhongeren en uit te drogen of te verdrinken.
maar we dwalen een beetje af.
Het waren geen 40 dagen op de ark. Het was ruim een jaar, bijbels gezien.
gelukkig zijn frodo en gandalf verzonnen das een feit.
maar is er bewijs dat tegen de zondvloed?
jou antwoord zou als volgt kunnen zijn: ja (dan hoop ik op onomstotelijk bewijslast)
maar ik denk zomaar dat God niet bij jou zoals bij Morlach niet aan het begin staat van alles. maar een knal.
Er is veel bewijs tegen een wereldwijde zondvloed. Maar ik denk dat wat jij als 'onomstotelijk' ziet iets anders is dan hoe dit natuurhistorisch opgevat wordt.
Het is bijvoorbeeld onmogelijk dat wij allemaal, chinezen, aboriginals etc) voortkomen uit 8 overlevenden van een ramp, die 4500 jaar geleden plaatsvond. Dat kan genetisch gezien niet.
Reptielen overleven geen jaar in een schip zonder warmtelampen en veel verzorging. Dat zie ik als onomstotelijk bewijs, maar jij zegt misschien dat God wel voor ze zorgde.
Er zijn natuurlijk veel meer dingen: Volgens archeologen zijn er piramides gebouwd tijdens de zondvloed en bestaat het Egyptische volk al veeeel langer...
Er is gewoon ook niet genoeg water om de aarde helemaal onder te zetten tot boven de hoogste bergen. Dat kan allemaal helemaal niet.
Dat zijn maar een paar puntjes. Er zijn er veeel meer.
geef eens een antwoord op deze vraag : was het begin van de aarde nu een wonder of iets dat regelmatig voort komt?
Er zijn miljarden planeten in het heelal. we horen wel regelmatig dat er een planeet wordt gevonden die veel weg heeft van de aarde. Maar hoe regelmatig ze ontstaan, dat weet ik niet.
http://nos.nl/artikel/637138-planeet-zo ... onden.html