Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor Wilsophie » 13 feb 2014 19:34

Dat was mijn opzet ook om te zien waar we uitkomen. Maar als de moderatie het nodig vindt om mij te corrigeren om de getallensymboliek in een bepaald woord wat ter zake doet en anderen mogen maar raaskallen wat ze willen en persoonlijk zowel Ineke en mij aanvallen dan lijkt het mij beter dat ik hiermee (weer opnieuw) ophoud. Ik heb mijn best gedaan in de uitleg aan serieuze posters. Ik denk Hetty dat het goed is om te rade te gaan bij die dame Diane Huppelepup ofzo iemand, want daar komt toch mijn informatie vandaan? Wat moet je dan nog met mij?
Ik laat de vloer niet langer met mij aandweilen.
Succes met het uitzoeken van een vierkante aarde of een diane-aarde.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 13 feb 2014 19:44

ineke-kitty schreef:Boerin: Denk ik ook ja, ik wilde wel eens weten van wie ie het had"

Ik ga niet in op de persoonlijke kwalificaties die hier weer zo nodig gedropt worden door mensen die geen enkele notie hebben van het Bijbels wereldbeeld, echter dat jij wel eens wil weten van "wie ie het heeft" en dan weer een of andere vage link aanhaalt waarmee je suggereert dat hij het daarvan heeft, is volkomen uit je duim gezogen, en buiten alle proporties van onfatsoenlijkheid.

Hij hoeft het daar niet van te hebben hoor, misschien weet ie het niet eens, maar wel erg opvallend dat zo'n vaag figuur op zo'n manier op hetzelfde plaatje komt. Dat doet bij mij enige alarmbellen rinkelen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 13 feb 2014 19:53

Wilsophie schreef:Dat was mijn opzet ook om te zien waar we uitkomen. Maar als de moderatie het nodig vindt om mij te corrigeren om de getallensymboliek in een bepaald woord wat ter zake doet en anderen mogen maar raaskallen wat ze willen en persoonlijk zowel Ineke en mij aanvallen dan lijkt het mij beter dat ik hiermee (weer opnieuw) ophoud. Ik heb mijn best gedaan in de uitleg aan serieuze posters. Ik denk Hetty dat het goed is om te rade te gaan bij die dame Diane Huppelepup ofzo iemand, want daar komt toch mijn informatie vandaan? Wat moet je dan nog met mij?

Doe niet zielig als je anderen op precies dezelfde wijze aanvalt. Bovenstaande posting laat het zien en ook andere postings waar je neerbuigend doet.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 13 feb 2014 20:08

Wilsophie schreef:Dat was mijn opzet ook om te zien waar we uitkomen. Maar als de moderatie het nodig vindt om mij te corrigeren om de getallensymboliek in een bepaald woord wat ter zake doet en anderen mogen maar raaskallen wat ze willen en persoonlijk zowel Ineke en mij aanvallen dan lijkt het mij beter dat ik hiermee (weer opnieuw) ophoud. Ik heb mijn best gedaan in de uitleg aan serieuze posters. Ik denk Hetty dat het goed is om te rade te gaan bij die dame Diane Huppelepup ofzo iemand, want daar komt toch mijn informatie vandaan? Wat moet je dan nog met mij?

Inderdaad. laten we het hebben over teksten, en niet over getallen. Het heeft geen enkele meerwaarde, en ik begrijp er niets van. Als jouw wereldbeeld niet valt uit te leggen zonder getallen dan houdt het inderdaad op. Als jij zonder getallen niet kunt uitleggen of we in de wereld leven of erop, dan heeft de discussie weinig zin en hou ik het op vluchtgedrag: Je gaat niet meer in op mijn posting met als smoes dat anderen in jouw ogen iets verkeerd gezegd hebben.
Zegt Paulus of wie dan ook ergens in de bijbel dat getalswaarden belangrijk zijn? In de hele bijbel gaat het NERGENS over getallensymboliek . Telde Jezus getallen uit woorden? Zo ja, waar haal je dat uit?

Dus als het zonder getallensymboliek kan dan graag want dan haak ik al snel af. Maar het lijkt me dat je zonder getallen ook je wereldbeeld moet kunnen verdedigen.

Dus we gaan het hebben over teksten?
Ook gif is geschapen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 feb 2014 20:18

Het gaat totaal niet over getallen dat heb ik nooit gezegd. Het is ook weer weggehaald door de moderator. Dat ik dat heel vreemd vind is mijn zaak. Het gaat niet over mijn wereldbeeld, het gaat over het Bijbels wereldbeeld.
En het plaatje van mw huppelepup komt met niets overeen, althans ik herken er niets van.
Maar men gebruikt het om allerlei drogredenen erbij te slepen en daar maak ik bezwaar tegen, mag ik alstublieft?
Ga rustig je gang, ik zal niemand een strobreed in de weg leggen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 feb 2014 20:26

Boerin schreef:Hij hoeft het daar niet van te hebben hoor, misschien weet ie het niet eens, maar wel erg opvallend dat zo'n vaag figuur op zo'n manier op hetzelfde plaatje komt. Dat doet bij mij enige alarmbellen rinkelen.

Over welk "hetzelfde plaatje" heb je het eigenlijk Boerin.
Je zet hetzelfde plaatje neer als Schelpje. Wie heeft ook zo een plaatje met de zon in het midden?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 feb 2014 20:27

Dus als het zonder getallensymboliek kan dan graag want dan haak ik al snel af. Maar het lijkt me dat je zonder getallen ook je wereldbeeld moet kunnen verdedigen.

Prima hoor, maar ik haak ook af wanneer ik wil en dat is geen vluchtgedrag zoals je stelt want ik heb de reden gegeven.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 13 feb 2014 20:32

Wilsophie schreef:Het gaat totaal niet over getallen dat heb ik nooit gezegd. Het is ook weer weggehaald door de moderator. Dat ik dat heel vreemd vind is mijn zaak. Het gaat niet over mijn wereldbeeld, het gaat over het Bijbels wereldbeeld.
En het plaatje van mw huppelepup komt met niets overeen, althans ik herken er niets van.
Maar men gebruikt het om allerlei drogredenen erbij te slepen en daar maak ik bezwaar tegen, mag ik alstublieft?
Ga rustig je gang, ik zal niemand een strobreed in de weg leggen.

Ik vraag alleen of het over teksten kunnen hebben Wilsophie, en ik heb geen behoefte om het over de moderatie te hebben of over mw huppeldepup. Ik vraag alleen maar of je op teksten in wilt gaan.
Dat is alles.
Ook gif is geschapen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 feb 2014 20:36

Prima , welke teksten bedoel je nu?

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 13 feb 2014 21:02

wilsophie schreef:Prima , welke teksten bedoel je nu?

Wilsophie schreef:Kun je dan uitleggen wat betekent dat God zegt: 'de aarde en al wat daarIN is?" En kun je teksten geven waar staat dat we op de aarde leven.

Neh 9
U bent het, HEERE, U alleen. U hebt de hemel gemaakt, de allerhoogste hemel en heel het leger erin, de aarde en al wat daarop is, de zeeën en al wat daarin is, en U doet dat alles leven, en de menigte aan de hemel buigt zich voor U neer.

Dat gaat over wat er in de ZEE is!

Online bijbel voor 'OP aarde"
http://www.biblija.net/biblija.cgi?q=op ... ffffffff3f

Want het is logisch dat als je uit de hemel valt dat je OP de aarde terechtkomt.
Overigens heb ik nooit ergens gezegd dat wij IN de aarde leven.

Niet? stel ik heb een holle sinaasappel, en de pitten vallen tegen de schil, vanuit het midden van de sinaasappel, dan vallen die pitten toch niet op de sinaasappel? Nee, ze blijven gewoon in de sinaasappel.

Alles blijft er altijd in, behalve bijvoorbeeld lava, die KOMT IN de aarde.

Wilsophie schreef:Overigens heb ik nooit ergens gezegd dat wij IN de aarde leven

Dus de vraag aan jou: Leven wij in de aarde of buiten de aarde, in het geval met de sinaasappel, leven we op de schil, of eronder? (binnenin de sinaasappel)
Ook gif is geschapen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 feb 2014 21:20

We zouden het over Bijbelteksten hebben op jouw verzoek , dus ik neem Nehemia 9 vers ? na lang zoeken vers 6 dus. Gij zijt die HEERE alleen Gij hebt gemaakt de hemel de hemel der hemelen en al hun heir de aarde en al wat daarop is en Gij maakt die allen levend en het heir der hemelen aanbidt U".

Hier gaat het dus over de hemel namelijk de hemel der hemelen die niet geschapen maar gemaakt is.
De vraag is: Gaat het nu over de Hemel waar God woont dus de 3e hemel of gaat het over de 2 hemelen die "in den beginne"geschapen is.
Ervan uitgaand dat in Genesis 1 een aantal verschillende woorden worden gebruikt voor het woord, scheppen, maken en formeren. De hemel der hemelen was er n.l. altijd al en behoort niet tot de geschapen hemelen.
Ik neem dat even mee in mijn antwoord want dat is belangrijk voor de begrenzing van de hemelen en de aarde.

Dat God de aarde schiep in den beginne is overduidelijk, wanneer dat was weten we niet, maar dat er een toebereiding plaats vond waar Hij dingen schiep en maakte en formeerde leert Genesis 1 vanaf vers 3.
Er werden dus dingen levend gemaakt en het leger van de hemelen aanbad God.
Zo lees ik het dus. "de aarde en al wat erOP is" en de zeeën en al wat daarin is. ( ik denk gewoon het levend spul in de zee, de vissen enz...) Wat staat tegenover de levende wezens OP de aarde inclusief de mensen.
Dat we OP de aarde leven dus op het aardoppervlak is overduidelijk want er is ook iets ONDER het aardoppervlak.
Ik weet niet of je dit bedoelt?

We leven dus OP de aarde.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 feb 2014 21:26

Een wedervraag is dus dat Numeri 16 vers 30 zegt dat de aarde zal openen om de opstandigen te verslinden.
Waar komen zij dan?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2014 21:39

Wilsophie schreef:Heb ik de naam van KleinHaneveld genoemd?
Zie je Still awake dat je vraag een valkuil was en niet serieus bedoeld. Jammer dat ik er weer zoveel tijd in heb gestoken. Ga lekker te rade bij die Diane huppelepup.

Nee, niet in dit topic.
je hebt in een ander topic over deze therorieen wel eens naar de epistels van deze man verwezen, en ik moet zeggen dat ik het gedachtenexpiriment erg goed vond, maar dat ik inhoudelijk weinig dingen in zijn verhaal tegenkwam.
Het is ook niet zozeer het Bijbels werelbeeld wat me intirgeert, maar vooral de reden waarom mensen daar in geloven en daar belang aan hechten.
Mijn vraag was dus oprecht gemeend, en zeker niet om je te kijk te zetten ofzo.
Jammer dat je dat zo interpreteert...

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 feb 2014 21:45

Als in Nehemia 9 vers 6 gezegd wordt dat de hemel der hemelen gemaakt is dan hebben we een probleem, want het is juist de hemel die er altijd al was, het zou in tegenspraak zijn met Psalm 148 vers 4,5 en daar staat dat de hemel der hemelen en de hemelen van Genesis geschapen is en er wordt alleen in Nehemia gezegd dat hij gemaakt is.
Van de plaats waar God woont en ook van de Boom des Levens wordt nergens gezegd dat die geschapen werd.
Er is dus blijkbaar in die derde hemel ook iets gebeurd, maar dat laat ik even maar terzijde...

Ik geloof dat de hof van Eden, een afschaduwing is van de aarde met de Boom des Levens in het midden.
Zo is er sprake van een paradijs of pardes met de vraag is dat nu de hemel of is dat de Schoot van Abraham?
Aardig is dan dat er een Paradijs onder de aarde is en een Paradijs Boven? Of niet.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2014 21:46

Wilsophie schreef: Ik geloof dat de hof van Eden, een afschaduwing is van de aarde met de Boom des Levens in het midden.

Daar kan ik inkomen. Maar in hoeverre is dat strijdig met de Aarde als bol?

Terug naar “[Religie] - Open forum”