Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Bambi schreef:Wilsophie bedoelt met de maagd, de maagd Maria.
En de leeuw van Juda zo wordt de Here Jezus ook genoemd:
Openbaringen 5:5 En een van de ouderlingen zeide tot mij: Ween niet; zie, de Leeuw, Die uit den stam van Juda is, de Wortel Davids, heeft overwonnen, om het boek te openen, en zijn zeven zegelen open te breken.
En als je de maagd als 1e teken uit het dierenriem neemt, is de leeuw de laatste.
jaapo schreef:Enkele schrijvers hier (wie de schoen past, trekke hem aan) zijn best wel intelligent en belezen en ook gelovig, maar ze missen het vermogen om in woorden uit te drukken, dat er tolerantie is en respect voor de opvatting van de ander en de uiting daarvan. Dat is toch wel een ernstige tekortkoming. Als het onbewust gebeurt, kun je er niet veel aan doen, maar zou je dan toch beter moeten nadenken voor je iets schrijft. Gebeurt het opzettelijk, dan is dat een ernstige fout in de mentaliteit. Dat veroorzaakt omgekeerd ook, dat er weinig respect van de andere kant komt. Mij is thuis met de paplepel ingegoten: tolerantie, streven naar eenheid (oecumene) en het onbegrip en het oneens zijn in fatsoenlijke, niet-kleinerende bewoordingen te uiten. On-topic: @van slooten begrijpt het nu wel, terwijl ik het niet opnieuw heb uitgelegd. Daarmee trek ik mijn beschuldiging van respectloosheid op dit punt in. De plaats van de betreffende kerk krijg je niet te lezen hier. Ik vind het te riskant, gezien de houding van sommigen hier. Ik vertrouw ze niet, omdat ze te fanatiek zijn. Beter, om enigszins anoniem te blijven. Nogmaals: Ketura betekent wierook: opmerkelijk. Wij mensen, hebben bedacht, dat het drie wijzen waren, maar het aantal staat nergens. De mensen gaven hen namen en noemden er één zwart van huid. Dat staat nergens. De andere evangelisten noemen ze nergens. Paulus ook niet. En ze kwamen in een huis, niet in een stal. Indirect veroorzaken ze de kindermoord, die verder ook nergens voorkomt. Ook hier verwijzingen naar het OT. Wie heeft er nog een zinnige, leerzame, tolerante opmerking over? Niet meer? Prima. Op naar de volgende zondag met weer de zelfde predikant. Dat wordt vast weer heel verrijkend. Mooie liturgie en er wordt goed gezongen (psalmen en NLB) Verschillende Bijbelvertalingen worden gebruikt, vaak wordt erbij gezegd, waarom.
Wat ik wou zeggen is dat de zodiac daar niet begint noch eindigd en dat hier dus geen overeenkomsten te vinden zijn. Dat is nu net conclusies trekken die er niet zijn: "als je de maagd als 1e teken uit het dierenriem neemt" --> dan ga je de zaken aanpassen zodat ze in je eigen conclusie te passen. Virgo is niet het eerste teken in de dierenriem.
Hierbij moet ik je toch opnieuw tegenspreken. Zulke kaarten, hoe oud en authentiek ook, zijn verwesterd en –net zoals de kerstboom en hulst- aangepast aan westerse en dus ook christelijke symboliek.Wilsophie schreef:Ik zou dat maar eens goed uitzoeken op een goede oude sterrenkaart, want er is geen reden om iets aan te passen.
De bijbelse visie heeft niks met sterrewichelarij te maken.. kijk maar eens wat de Bijbel schrijft over de ´dochter van Babel´:Wilsophie schreef:Dat spijt me dan heel erg, maar de Bijbelse visie is te beginnen bij de Maagd en eindigen bij de Leeuw. En als je dat anders wilt zien is mij dat prima, maar ben je verkeerd bezig.
Gij zijt moede geworden in de veelheid uwer raadslagen; laat nu opstaan, die den hemel waarnemen, die in de sterren kijken, die naar de nieuwe manen voorzeggen; en laat ze u verlossen van die dingen, die over u komen zullen.
Ziet, zij zullen zijn als stoppelen, het vuur zal ze verbranden, zij zullen zichzelven niet kunnen rukken uit de macht der vlam; het zal geen kool zijn om bij te warmen, geen vuur om daarvoor neder te zitten.
Dat gegochel met sterrebeelden en planeten is iets wat typisch bij de ´zoon des verderfs´ hoort trouwens.. vergelijk Jesaja 47:10b maar eens met 2 Thess. 2:4.
alexander91 schreef:Helemaal eens met Jvslooten,
alexander91 schreef:Ik lees dit in Job:
"Daarna antwoordde de HEERE Job uit een storm en zei:
2 Wie is hij die Mijn raad duister maakt
met woorden zonder kennis?
3 Omgord nu als een man uw heupen,
dan zal Ik u ondervragen. Maak Mij eens bekend:
4 Waar was u toen Ik de aarde grondvestte?
Maak het bekend, als u echt inzicht hebt."
Wilsophie schreef:Dat spijt me dan heel erg, maar de Bijbelse visie is te beginnen bij de Maagd en eindigen bij de Leeuw. En als je dat anders wilt zien is mij dat prima, maar ben je verkeerd bezig.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 332 gasten