mohamed schreef: We kunnen dus beter over het weer praten en een ijsje eten terwijl we lekker door Rome fietsen op een warme zondag.
Teus schreef:Wel van thuis meenemen hé, dat ijsje.

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef: We kunnen dus beter over het weer praten en een ijsje eten terwijl we lekker door Rome fietsen op een warme zondag.
Teus schreef:Wel van thuis meenemen hé, dat ijsje.
Kijk, daar was ik naar op zoek. Dank je.mohamed schreef:Wat ik bedoelde te zeggen is dat de vruchten die de gereformeerde leer teweeg heeft gebracht me slecht smaken, maar dat betekent niet dat ik elk mens afschrijf wat zich gereformeerd noemt of afkomstig is uit een gereformeerde omgeving. Integendeel, maar vaak merk ik dat het gewoon geen zin heeft om een theologische discussie aan te gaan want ze zoeken enkel bevestiging voor iets wat ze van mij niet krijgen.
Nee dat wilde ik niet beweren. Wat me opvalt aan sommige discussies, is dat me soms dingen in de mond worden gelegd die ik niet heb beweerd. Of dat mijn posts als kapstokje worden gebruikt voor anderen om hun stokpaardjes te berijden. Dat mag zolang het ontopic is natuurlijk, maar vaak is dat niet zo. Dat past wel een beetje bij deze opmerking:mohamed schreef:Verder wou je toch niet beweren dat het lichaam van Christus het al tweeduizend jaar zonder vast voedsel moet stellen?
Dat zal het voor sommigen wel zijn dan.mohamed schreef:Integendeel, maar vaak merk ik dat het gewoon geen zin heeft om een theologische discussie aan te gaan want ze zoeken enkel bevestiging voor iets wat ze van mij niet krijgen.
marin schreef:Die tijd keert weer terug, de wetten liggen al klaar totdat de tijd rijp is om ze uit te vaardigen
marin schreef:Die tijd keert weer terug, de wetten liggen al klaar totdat de tijd rijp is om ze uit te vaardigen
Ik begrijp dat je een pasklaar antwoordt wil op datgene wat staat te gebeuren,
maar ik stel voor om eerst te reageren op het gehele schrijven, als je niet weet wat er in het verleden heeft plaats gevonden door de politieke machten de geestelijkheid van Rome en zich te verdiepen in de profetie van Daniel (echt onderzoeken) dan moet er niet naar het eindresultaat worden gevraagd.
Ik doe niet mee om een regel er uit te lichten, dan wordt er volledig langs elkaar gediscussieerd.
mohamed schreef:Verder wou je toch niet beweren dat het lichaam van Christus het al tweeduizend jaar zonder vast voedsel moet stellen?
elbert schreef:Nee dat wilde ik niet beweren. Wat me opvalt aan sommige discussies, is dat me soms dingen in de mond worden gelegd die ik niet heb beweerd. Of dat mijn posts als kapstokje worden gebruikt voor anderen om hun stokpaardjes te berijden.
elbert schreef:Dat mag zolang het ontopic is natuurlijk, maar vaak is dat niet zo.
elbert schreef:Dat past wel een beetje bij deze opmerking:
mohamed schreef:Integendeel, maar vaak merk ik dat het gewoon geen zin heeft om een theologische discussie aan te gaan want ze zoeken enkel bevestiging voor iets wat ze van mij niet krijgen.
elbert schreef:Dat zal het voor sommigen wel zijn dan.
@Marin, ik zou ook graag het antwoord willen weten. Ten eerste omdat het me niet lukt om je verhaal te volgen (o.a. vanwege de vage zinsopbouw en spellings/grammatica-fouten). Ten tweede is het eindresultaat datgene waar je verhaal op neerkomt.marin schreef:
Ik begrijp dat je een pasklaar antwoordt wil op datgene wat staat te gebeuren, maar ik stel voor om eerst te reageren op het gehele schrijven, als je niet weet wat er in het verleden heeft plaats gevonden door de politieke machten de geestelijkheid van Rome en zich te verdiepen in de profetie van Daniel (echt onderzoeken) dan moet er niet naar het eindresultaat worden gevraagd.
Ik doe niet mee om een regel er uit te lichten, dan wordt er volledig langs elkaar gediscussieerd.
Elke melk is moedermelk, of het nu van een mens of een dier komt, anders is het geen melk.mohamed schreef:Waarom schreef je dan dat we begerig moeten zijn naar moedermelk als dat niet zo is?
Jij, want Petrus spreekt hier over de opbouw van een geestelijk huis (vers 5), nl. de algemene christelijke kerk. Die opbouw gaat door tot op de dag van vandaag.mohamed schreef:Dat is een parafrasering van 1 Petr 2,2, want hij schreef dat toen er nog geen katholieke kerk was, dus wie berijdt er stokpaardjes?
k denk ook dat in welke Christen gemeenschap ook oprechte kinderen van God aanwezig zijn die zoeken naar een persoonlijke relatie met de Here Jezus, ik ben er van overtuigt dat naar gezien te tijd van en politieke voorkeuren en besluiten en daardoor ik noem het maar het geloof van Jezus met alle geloofsvrijheden weer beperkt gaan worden naar menselijke wetten met een “geestelijk tintje”, zelfs de toenmalige geestelijkheid van kerken hebben via politieke machten de macht toegeëigend om ‘tijden en wet te doen veranderen’ en het zal in zijn macht worden gegeven (zie Daniel 7:25).
hubert schreef:Het zoeken naar een persoonlijke relatie met Jezus is m.i. onmogelijk, want hij is nu eenmaal niet meer onder ons op aarde. Je zult bedoelen dat wij in de geest met hem verbonden zijn. De Bijbel roept alleen op in Hem te geloven en hem na te volgen in het doen van goede werken en compassie te tonen voor de medemens! Dat is echt voldoende. Zelfs een beetje geloof is al genoeg (denk aan de gelijkenis van het mosterdzaadje)..
hubert schreef:
Het lijkt mij evident dat er in de kerk heel veel kinderen van God rondlopen. Daarbuiten trouwens ook, want alle mensen zijn in principe zijn kinderen. Daarom is de komst van Jezus ook beschreven als zijnde voor de gehele wereld. Niemand uitgezonderd. "Dit was het waarachtige licht, dat in de wereld komt en ieder mens verlicht." (Johannes 1:9)".
Het zoeken naar een persoonlijke relatie met Jezus is m.i. onmogelijk, want hij is nu eenmaal niet meer onder ons op aarde. Je zult bedoelen dat wij in de geest met hem verbonden zijn. De Bijbel roept alleen op in Hem te geloven en hem na te volgen in het doen van goede werken en compassie te tonen voor de medemens! Dat is echt voldoende. Zelfs een beetje geloof is al genoeg (denk aan de gelijkenis van het mosterdzaadje).
Verder denk ik wel dat wij in een tijd leven waarin vrijheden zullen worden beknot. Al was het alleen maar met de mogelijkheden van de huidige media. Iedereen en alles kan in de gaten worden gehouden. Onder het mom van de veiligheid! Dat biedt natuurlijk ook mogelijkheden voor slechte regeringen.
Wij kunnen intussen niets beters doen dan getuigen van de blijdschap die in ons is, want niemand kan ons immers uit Zijn hand rukken. Geen zorgen voor de dag van morgen.
Van de profetieën van Daniel heb ik geen verstand, maar met het bovenstaande kom ik een heel end.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten